close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Thorvald Johannes Pedersen

Thorvald Johannes Pedersen

Kommentarer

Re: Flere etager.

Tja, på landet hvor jorden er billig er det måske ikke nødvendigvis en fordel at bygge 2 etager, bare fordi man kan. Men spørgsmålet er om en ekstra etage faktisk er dyrere at bygge end at bygge på jorden. Selve etageadskillelsen er jo billigere end et terrændæk, i hvert fald ikke væsentligt dyre...

5. aug 2018 7:50Livet er for langt til typehuse

Flere etager.

Ja, der er både fordele og ulemper ved at bygge i flere etager. Men typisk vil et 1 plans hus, med pulttag (ensidig taghældning) være noget af det billigste man kan bygge. Ved flere plan er det korrekt at trappen kan ødelægge meget i indretningen, tager meget plads og er meget dyr. Tænk over det ...

4. aug 2018 23:25Livet er for langt til typehuse

Re: Forskel på typehuse

Det, som jeg syntes mangler i mange nye typehuse er vægareal - og jeg kan godt lide vægareal til f.eks. reoler. Ja, det forsøger jeg også at tænke en del over, når jeg tegner husindretning. :-) God vægplads, masser af skabsplads osv.

4. aug 2018 15:33Livet er for langt til typehuse

Udhæng, typehuse osv.

Jeg er nok en ret atypisk dansk bygningsingeniør. Når jeg tegner huse (og bare det at tegne er usædvanligt for en dansk bygningsingeniør) - så råder jeg til udhæng, netop fordi det forbedrer facadernes og vinduernes levetid. Desuden har jeg været vant til at tegne rullestolscirkler på Ø1,5 m i de...

4. aug 2018 15:31Livet er for langt til typehuse

Isoleringsmaterialer.

Min umiddelbare tanke var PIR isolering som IKO's Enertherm. Hvor vandtæt det er, ved 90 grader er jeg ikke lige klar over. Foamglas lyder også som en god idé, men det lyder også dyrt. Jeg er dog ikke klar over prisniveauet for Foamglas. Enertherm ligger på lidt over 1000 kr/m3, afhængigt af...

24. jun 2018 15:34Solvarmen siver ud af nye fjernvarmelagre

Hvorfor...

... kalde den "The Pad", når den skulle ligne en "Pod".... ? :-)

9. jun 2018 12:10Højhus ligner en iPod og måler sundheden

Hybridbiler er en god løsning.

Jeg synes at hybridbiler er en god løsning, især plugin hybrid. Jeg har sat min næse op efter en Huyndai Ioniq. Jeg forventer lidt at med min normale daglige kørsel, kan jeg til daglig og så længe jeg kører indenfor bygrænsen, køre på ren el. Og når jeg så ind i mellem skal på en længere tur, f.e...

3. jun 2018 9:22Plugin-hybrider baner vejen for grønne biler

Sidde lidt mere op.

Man burde lave cyklen, så man sidder mere op. I det mindste som en variant. Tvivler på det er særligt sundt eller behageligt at sidde sådan ret lang tid. plus at det må være vanskeligere at orientere sig. Men ellers meget interessant projekt.

30. maj 2018 21:06Dansk ingeniør bygger el-trike: Kan køre over 600 km på en opladning

Re: Busser versus tog m.m.

udbygning af netværk for el-biler, måske? Hvorfor ikke bruge R-ordet ? RUF = Rapid Urban Flexible www.ruf.dk Beklager, men jeg ville aldrig selv bruge RUF. Så længe jeg kan køre i min egen bil (eller cykle), så er det, det jeg gør. Og bilen skal helst være en el-bil - når de bliver g...

21. maj 2018 8:50Blå blok vil bygge Kattegat-broer uden tog: Bilisterne kan betale dem på 32 år

Re: Busser versus tog m.m.

Pointen må jo være, at turen med bus, tager (mindst) lige så lang tid som med bil. Af flere grunde, hvoraf du også nævner nogle: Bus og bil er udsat for samme "forsinkelser" som biler, såsom lyskryds, kødannelse o.lign. Bus kører ikke lige så hurtigt, som bil på motorvejen. I hvert fald går jeg...

21. maj 2018 7:44Blå blok vil bygge Kattegat-broer uden tog: Bilisterne kan betale dem på 32 år