close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Thorvald Johannes Pedersen

Thorvald Johannes Pedersen

Kommentarer

Re: Busser versus tog m.m.

udbygning af netværk for el-biler, måske? Hvorfor ikke bruge R-ordet ? RUF = Rapid Urban Flexible www.ruf.dk Beklager, men jeg ville aldrig selv bruge RUF. Så længe jeg kan køre i min egen bil (eller cykle), så er det, det jeg gør. Og bilen skal helst være en el-bil - når de bliver g...

21. maj 2018 8:50 Blå blok vil bygge Kattegat-broer uden tog: Bilisterne kan betale dem på 32 år

Re: Busser versus tog m.m.

Pointen må jo være, at turen med bus, tager (mindst) lige så lang tid som med bil. Af flere grunde, hvoraf du også nævner nogle: Bus og bil er udsat for samme "forsinkelser" som biler, såsom lyskryds, kødannelse o.lign. Bus kører ikke lige så hurtigt, som bil på motorvejen. I hvert fald går jeg...

21. maj 2018 7:44 Blå blok vil bygge Kattegat-broer uden tog: Bilisterne kan betale dem på 32 år

På tide.

Det var vel også længe på tide. Det overrasker mig at lastbiler o.lign. - alle køretøjer - ikke har haft de samme krav som personbiler. Det er da tåbeligt.

20. maj 2018 9:38 Forslag: For første gang skal der stilles krav til lastbilers CO2-udledning

Formålet.

Formålet med gummigranulatet er? Kan det erstattes af et andet måske naturligt materiale, der kan det samme? Er det overhovedet nødvendigt? Jeg ved ikke hvordan en kunstgræsbane er bygget op, derfor spørger jeg.

20. maj 2018 9:34 Fodboldspillere slæber tonsvis af gummigranulat hjem fra kunstgræsbanerne

Re: Busser versus tog m.m.

Jeg må nu også sige at det lyder mærkeligt at det skulle kunne lade sig gøre at køre turen med tog på en time mindre end med bil - og så kun ca. 1 time. Alene på Sjællandssiden er der ca. 100 km og over Kategat, ca. 75 km - bare som overslag. Dvs. totalt ca. 180 km. Tja - ok - det kunne vel godt ...

18. maj 2018 21:12 Blå blok vil bygge Kattegat-broer uden tog: Bilisterne kan betale dem på 32 år

Re: Hvorfor

Gode spørgsmål. Nu er det jo ikke sikkert reglerne er de samme derovre som i Danmark. Uden at jeg lige ved det, vil jeg gå ud fra at en sådan bro, ville blive opfattet som et CC3 eller måske et CC3+ projekt (høj sikkerhedsklasse eller ekstra høj sikkerhedsklasse) i Danmark. Og sådanne projekter k...

16. maj 2018 18:04 Rapport: Ingeniørfejl bag brokollaps, der kostede ti liv

Væggen.

Det er i sig selv vel ikke en dårlig idé at udnytte væggen - det blev bare gjort for forkert. Plus at det både arkitektonisk og ingeniørteknisk ikke er nødvendigt, når den vandrette trækstang dimensioneres rigtigt. Det ville give mere mening at bruge en væg, hvis de nederste ben gik lige ned og s...

16. maj 2018 16:04 Rapport: Ingeniørfejl bag brokollaps, der kostede ti liv

Re: Nyt vikingeskibs museum.

Hehe - Søren Lund og Chresten R. Klemp. Det er helt i orden at I griner lidt af mig og kommer med lidt spydige kommentarer. Men det er jo den måde man finder en god løsning på - ved at se sagen fra flere sider, så man kan sortere de dårligste idéer fra. Når det så er sagt, kan man nu godt lave en...

13. maj 2018 10:20 Vikingeskibsmuseet frygter vinden

Nyt vikingeskibs museum.

Som bygningsingeniør, er det jo en drømmeopgave at få lov til at lave et projekt til et nyt vikingeskibs museum. Rent arkitektonisk, ville jeg nok foreslå noget i stil med vikingernes længehuse, selvfølgeligt stråtækt, for at holde stilen.

11. maj 2018 12:48 Vikingeskibsmuseet frygter vinden

Lyder meget godt... - større areal urørt skov.

Aha ok - på den måde. Umiddelbart da jeg læste "urørt" skov, forstod jeg det på den måde som skov, der aldrig har haft menneskelig indblanding. (Altså hvordan udvide arealet af urørt skov, uden at røre ved den / gøre et eller andet menneskelig indblanding?). Dvs. som planter og udvider sig selv. ...

7. maj 2018 17:05 Socialdemokratiet: Tre nye havmølleparker og fossilfrit Danmark allerede i 2045