Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Franz Frederiksen

Franz Frederiksen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Krav til driftssituation for et IC-system med IC4 materiel

@Chris Bagge: Køretiden Zürich-Luzern er 45-50 minutter, men er en irrelevant betragtning. Strækningen Zürich-Bern køres på 58 min. med 200 km/h, samme hastighed som kommer til at gælde i Gotthardtunnellen. Det afgørende er, at køreplanens afgangs- og ankomsttid samt tilslutninger leveres til kun...

7. dec 2014 22:57Her er den fulde IC4-rapport - hjælp os med at finde guldkornene

Kør med skramlet

beklager den manglende fjernelse af dobbeltkonfekt, det er ikke muligt at redigere mit indlæg efter afsendelse

5. dec 2014 15:32Her er den fulde IC4-rapport - hjælp os med at finde guldkornene

"Kør med skramlet til det falder fra hinanden" er optimalt

Konklusion: Tilsæt en ekspertgruppe for powerpacks - man mindes ingeniørens dækning af det overgribende IT-system / send fem repræsentative togsæt ud at køre så mange kilometer som muligt for at konstatere, hvilke komponenter, der forventeligt bryder sammen - prototypefasen er ikke overstået / be...

5. dec 2014 15:11Her er den fulde IC4-rapport - hjælp os med at finde guldkornene

Jule-spin eller hjul-spin?

Det ville trods alt være at foretrække om det havde fremgået af artiklen, hvorvidt disse glade nyheder er 'gravet frem' af ingeniørens journalister, eller om initiativet kommer fra DSBs direktør for vedligehold eller måske DSBs kommunikationsafdeling. IC-4-nyt på dette tidspunkt, hvor ...

3. nov 2014 21:04DSB's IC4-optur: Næste måned kan vi køre med tre sammenkoblede togsæt

Jamen så fortæl os dog, hvad det hedder, Mads

Det er ikke helt til at vide, hvilket ego behov Mads Torben Christensen får opfyldt ved denne fortsatte bredside mod journalisten. Man skal vel ikke være civilingeniør for at hævde, at "konsulent" er en bedre og mere præcis term - en af sprogets mest altomfattende kategoribetegnelser. Men det v...

7. okt 2014 18:42DSB efter revisor-kritik: Vi har brug for ny analyse af markedet for eltog

Valgkriterier for et ingeniørstudium

Hej Thea, Jeg antager, at din klumme handler om unge kvinders valgkriterier, når et ingeniørstudium kunne være en mulighed. Min evidensbaserede erfaring med min datter for få år siden er denne: Overbevist om, at hun har såvel en science som en humanistisk side fik jeg puffet hende til åbent hus...

23. sep 2014 14:09Holder tvivlen kvinder væk fra ingeniørfaget?

Formentlig signalfejl

En fremstilling med lidt færre sensationsudtryk og lidt mere om, hvad der formentlig forårsagede sammenstødet, kan findes hos lokreport.de for de tysk-læsende http://www.lokreport.de/news/news_woche_mo...

22. jul 2014 18:05Eksprestog bragede ind i fransk højhastighedstog

Hvis og hvis og hvis

Jamen hvad er den udmærkede Homann Jørgensen blevet spurgt om? Man behøver jo ikke være professor for at konstatere, at det er helt i skoven, at togsættene ikke i drift kan kobles til og fra. Og hvis computerne ikke kan tale sammen kan det sikkert ikke betale sig at bruge fem år på at få dem til ...

1. jul 2014 14:18Forsker: IC4 er ubrugeligt som regionaltog på Sjælland

Jernbaneknudepunkt

Nu skal man vel ikke forvente prosa på ing.dk, men forfatteren har vel i tankerne ment: Livsnerven, rygraden, jernbanehovedfærdselsåren, hovedstrækningen, flaskehalsen, navlestrengen i dansk trafik - eller noget i den retning!! Det er mange år siden man kunne nyde rangeringen ind og ud af færge...

27. mar 2014 14:20Afgørende jernbane-knudepunkt ved Nyborg i fare for at blive oversvømmet

Facts

Tak for Poul Henriks analyse, det er altid en fornøjelse af læse så megen tankevirksomhed. Med udgangspunkt i det billede, der viser afstanden fra Perth til de observerede stumper, er det eneste, vi som offentlighed ved: Det udpegede område svarer til at gennemsøge et havområde på størrelse me...

22. mar 2014 10:45Kan man skrotte en B777 på en uge ?