Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Peter Thorsen

Peter Thorsen

Kommentarer

Re: Jeg synes at kunne mindes at

Der kommer billigere versioner af model 3 om et halvt års tid, d.v.s. mindre batteri og lavere udstyrsniveau for omkring 340.000 kr +/- .

21. dec 2018 18:12Så kom priserne på Tesla 3

Energiproduktion per areal

I diskussionen om vi skal dyrke planter til biobrændstof eller lave el direkte fra solpaneler betyder effektiviteten jo også noget. Jeg mener at have læst at planter generelt har en effektivitet i omdannelse af solenergi til kemisk energi på under en procent. Herefter kommer spild i omformningen ...

4. okt 2018 12:59Professor kritiserer Klimarådet: »Bæredygtig diesel er mere miljøvenlig end el«

Gode pointer omkring hybrider

Det er et kæmpe smuthul hvis almindelige hybrider kan fortsætte til 2035 og det samme for plugin-hybrider hvis de ikke bliver ladet med strøm, men blot kører på brændstof. Plugin-hybrider er en fornuftig overgangsløsning på kort sigt (måske 10 år), men så burde de ikke være nødvendige mere og de...

3. okt 2018 12:45Analyse: Hybridbilerne bliver første slagmark for Løkkes grønne løfter

Nok mest et problem for Nissan Leaf

Nissan Leaf har ikke mulighed for at opvarme eller køle batteriet, i modsætning til en del andre elbiler som f.eks Tesla. Desuden er det kun hurtigladning der påvirkes, almindelig hjemmeladning kan sagtens foretages på et koldt batteri, jeg har i hvert fald aldrig oplevet at lade med mindre end ...

7. aug 2018 18:06Elbilers opladningstid øges kraftigt i kulde

Sløset

Kunne man mon forvente en smule kritisk læsning af originalartiklen samt i det mindste korrekt citering? 35 megawatt er ingenting og kan umuligt være et korrekt tal. I original-artiklen nævnes alene eet projekt på 30 megawatt, så 35 megawatt i hele USA frem til 2025 hænger naturligvis ikke samme...

11. jun 2018 8:14USA: Flere batteriparker til vedvarende energi

Personligt tvivler jeg på at

Personligt tvivler jeg på at der overhovedet vil blive solgt andet end el-biler efter 2030. Når først anskaffelsesprisen er attraktiv (der gættes på omkring 2025) går det hurtigt.

29. maj 2018 8:10I 2040 vil hver anden bil være elektrisk

Diesel løser jo ikke CO2 problemet

Dejligt nok at dieselmotorer åbenbart lige pludselig kan konstrueres så de ikke forgifter folk lokalt (hvorfor de så først har fundet ud af det nu kan undre). Noget andet er at en 15-20 % reduktion af CO2 udledningen jo ikke rigtigt leder nogen steder hen, det skal jo meget længere ned og her er...

2. maj 2018 13:08ANALYSE: Bosch vil redde dieselmotoren med teknologisk fix - men skal den overhovedet reddes?

Sådan kan man jo også se på det

Interessant vinkel - men husk at efter at ligevægten er opnået udleder elbilen fortsat relativt lidt C02, altså efter at batteriet er 'betalt', mens de øvrige udleder mere. Det mest interessante tal må være hvad der udledes i hele levetiden. Og apropos levetiden - elmotorer kan konstru...

19. apr 2018 9:26Plugin-hybridbiler udleder mindre CO2 end både benzin- og elbiler

Hvor god skal den være?

Da jeg, som 90% af befolkningen gør, betragter mig selv som en bedre bilist end gennemsnittet, skal en selvkørende bil være væsentlig bedre end gennemsnittet før jeg vil betro mit og andres liv til den. En faktor 5 vil jeg tro. Indtil da vil jeg blot benytte dens førerassistenter til at forbedre ...

20. mar 2018 15:30DEBAT: Hvor sikre skal selvkørende biler være?

Dejligt!

Det giver bare en uforklarlig god fornemmelse i maven at der nu endelig købes tysk efter at de seneste års talrige skandaler ofte har haft et italiensk islæt. Fedtfedt!

20. mar 2018 8:43Generalprøven på fremtidens tog: Kun én ud af tre leverandører bød på DSB's lokomotiver