Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Steen Skovshoved

Steen Skovshoved

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Den simple hverdag..

I mange tilfælde, så er noget så simpelt som et enkelt lille sprøjt med lidt WD40 på udtrækkerlåsen, det rene underværker på en travl dag og gerne lige inden påsætningen af trailer..

11. jan 2019 18:31Norsk godstogsulykke forbindes til fejl i låsemekanisme

En `Hyldevarer´..

En `Hyldevarer´ er egentligt kun en prototype, som først bliver til et rigtigt tog, når køberen har fået sine krav og nationale sikkerhedsforskrifter implemteret. Lidt som devisen; " At fællesskab bliver først til, når JEG bliver til OS "..

3. nov 2018 17:45Ugens debat: Kan man købe tog som en hyldevare?

Man kunne også..

Hvorfor ikke bare købe 8 Siemens Viaggio Comfort stammer eller 8 Stadler KISS200 eller Bombardier Twindexx ExpressIC200..?

5. sep 2018 11:10DSB sætter lokomotiver i begge ender af spritnye tog

`eXperiment´

Jeg bliver altid lidt betænksom, når bogstavet X indgår i et projekt. I Tyskland hedder deres ICE i prøvefasen altid ICX indtil de er typegodkendt. Dette Siemens Sicat SX system lyder også som et `eXperiment´ - men der spares så på antallet af boringer og støbninger af fundamenter og på antallet...

15. jun 2018 10:53Passagerer er igen forsøgskaniner: Danmark går enegang med nye køreledninger

Skoda Citigo vs Mercedes kontra DSB´s valg..

Synes nogen af kommentatorerne i denne tråd, har den overbevisning om, at vi alle egentligt lige så godt kan køre rundt i en Skoda Citigo, når man alligevel kun må køre 80 km/t på en hovedvej og derfor ikke har brug for en Mercedes. DSB har valgt deres lokomotiv af mange muligheder/årsager og fr...

20. mar 2018 12:34Generalprøven på fremtidens tog: Kun én ud af tre leverandører bød på DSB's lokomotiver

Re: Godt valg.

Det ville være uheldigt; VR har sporvidde 1524 mm. Lige denne tekniske detalje er jeg helt med på - det var alt det andet udover sporvidden..

13. mar 2018 21:06Her er Danmarks nye el-lokomotiv

Re: Godt valg.

Den opdagede jeg så efterfølgende, så ja, øv..

13. mar 2018 15:12Her er Danmarks nye el-lokomotiv

Godt valg.

Man kunne da håbe, at den version som DSB har valgt er den som Finske VR har valgt, nemlig Nordic-version (den som Ingeniøren også bruger til artiklen).

13. mar 2018 13:14Her er Danmarks nye el-lokomotiv

Re: Forglemmelse eller?

Der har nu altid været Deutz motorer (MTU) i IC3 togsættene, det eneste man overgik derfra med omkring årtusindeskiftet, var fra 8 cyl. til 6 cyl. Euro III motorer. IC4´erne derimod, har Iveco Vector V8 20L (også Italiensk).

25. okt 2017 12:48IC3-togene skal renoveres for 385 millioner for at dække ind for IC4

Forglemmelse eller?

Synes ikke der fremstår noget, om de efterhånden temmelig slidte Deutz motorer i IC3 flåden.

25. okt 2017 8:49IC3-togene skal renoveres for 385 millioner for at dække ind for IC4