Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Steen Christensen

Steen Christensen

Kommentarer

Mere info

Der er også info på TU.NO: https://www.tu.no/artikler/fisker-lover-bi... Og noget om en ny Tesla: https://www.tu.no/artikler/y-ute-av-sekken...

19. mar 2019 22:04Henrik Fisker i konkurrence med Tesla: Præsenterer elektrisk SUV

Re: Signalering bagud

Med fruen ved siden af, så er afstanden til den forankørende sat meget højt Med fruen ved siden af behøver du ikke radar :-)

19. mar 2019 21:53Tager de selvkørende biler pause?

Re: Signalering bagud

Jeg kan ikke på den Video se at Teslaen reagerer før selve ulykken sker, men så reagerer den selvfølgelig hurtigt. Du kan høre at alarmen går før ulykken.

19. mar 2019 21:52Tager de selvkørende biler pause?

Re: Signalering bagud

Bremselys er til mennesker. Computeren behøver dem ikke, da vi har udstyret bilen med overlegne sensorer. Radar og lidar giver et øjeblikkeligt billede af de andres hastighed, herunder om de deaccelere. Når jeg kører med pilot assist i min Volvo, er der en konstant markering i speedometer...

17. mar 2019 19:48Tager de selvkørende biler pause?

Hvad skal de overhovedet in i havnen for?

Hvad skal de overhovedet ind i havnen for? Da jeg var i KBH for nyligt, kørte jeg lidt rundt på sightseeing, og havnede således i Nordhavnen, hvor der er bygget fine nye krydstogt terminaler. (OK - der var ingen skibe den dag) Så de skal vel ikke længere ind til langelinie - det går jeg da ud f...

16. mar 2019 13:35Frank Jensen: Krydstogtskibe skal bruge el, når de ligger i havn

Re: HVORFOR er den nye S

Det vil bringe dig væsentligt under havoverfladen på Kbh H og det tror jeg simpelthen ikke vi har råd til at implementere. Det er selvfølgelig et væsentligt argument. Men det er vel ikke mere uløseligt end for Metroen der kører i borede tuneller - eller har jeg overset noget?

14. mar 2019 11:48Ny plan giver asfalt 53 milliarder – skinner får 15

Re: HVORFOR er den nye S

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig det byggerod det vil kræve at tilslutte den bane ved Hovedbanegården. Vil helt sikkert kræve nedrivning af det 22 etager høje Radisson Royal Hotel og en stor mængde øvrige ejendomme og betyde kaos for togpassagererne i årevis. En anden løsning kunne ...

13. mar 2019 23:11Ny plan giver asfalt 53 milliarder – skinner får 15

Re: HVORFOR er den nye S

Så vidt jeg har forstået det, er den ikke længere (geo)teknisk mulig at bygge. Hvad er kommet i vejen? Er det Metroen?

13. mar 2019 20:54Ny plan giver asfalt 53 milliarder – skinner får 15

Re: Produktionskapacitet (ikke der de fejler)

De fejler på typisk volvo kluntet design, Der er vi jo saa forskellige. Jeg synes den ser fed ud. Bare trist at de starter paa den lille platform. Jeg havde haabet at de startede paa V60 niveau, og saa hurtigt byggede begge veje derfra. Polestar1 er saa vidt jeg baseret paa S90, men er me...

2. mar 2019 22:10 500 km rækkevidde: Polestar 2 vil udfordre Tesla Model 3

Re: PHK: Jeg har det forkerte job...

Jeg imødeser talrige thumb downs, fra de talentløse tumbernikler, der nægter at vedgå, at de er r-vrendt at dit punkt 1): du fangede ikke vittigheden. Jeg fangede den. Og i den sammenhæng har jeg også det forkerte job.

27. feb 2019 18:09Jeg har det forkerte job...