close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Mogens Hansen

Mogens Hansen

Kommentarer

Jeg er 100% sikker på at bane

Jeg er 100% sikker på at bane.dk allerede har IT folk ansat der kunne have løst det her problem selv, på noget der ligner et par ugers tid + den efterfølgende installation af den til formålet indkøbte hardware[1], hvis pris kun svært kan bringes over 150.000,- PHK jeg er bange for, du har en ...

18. nov 2017 12:34 Medskyldig i de 4.4 mia kroner.

Re: Hvorfor begynde med IC3

Er der nogen der kan give en kort beskrivelse af det udstyr der skal indbygges i togene ? Den korteste beskrivelse er nok "en kopi af alt det, der i forvejen sidder der - uden at fjerne noget af det gamle. Plus noget omskifterudstyr". Togene skal jo køre i flere år hvor de kan skifte melle...

28. okt 2017 16:55 Banedanmarks projektdirektør: Mørkerøde signaler for den nye jernbane

Hvorfor råbte den rådgivende ingeniør ikke op?

Rambøll har fået udbetalt 1.000.000.000 danske skattekroner for at holde projektet på sporet. En milliard kroner. Med fare for at gentage mig selv igen-igen: Hvordan kan Ingeniøren skrive stribevis af alenlange artikler uden på noget tidspunkt at nævne den rådgivende ingeniør som har ansvar for...

28. okt 2017 10:41 Banedanmarks projektdirektør: Mørkerøde signaler for den nye jernbane

Det er helt afgørende, at vi

Det er helt afgørende, at vi ikke går ud og siger, at vi vil have en bestemt slags busser. Vi opstiller nogle miljøkrav, og så gennemfører Movia et teknologineutralt udbud Det lyder som en god strategi. Et fromt ønske er så, at de gør nogenlunde det samme med sædekomforten. Alt glæden ved at ...

28. okt 2017 10:30 København køber nye busser: Vi stiller krav til funktion frem for teknologi

Re: Hmm

inden man lige klynger Rambøll op, så må man lige vide hvad de bliver betalt for, pris og omfang hænger sammen. Det er faktisk ikke så svært at komme med et kvalificeret bud på, hvad Rambøll har fået for festen: Projektet står til 1,25 mia kr. Rådgiverens andel ligger som tommelfingerregel...

16. okt 2017 22:15 Ekspert: Rambøll har et ansvar for skandalen om Niels Bohr Bygningen

Re: Nvidia PX2 vs. en gns. menneskehjerne

Så vidt jeg har forstået, går størstedelen af regnekraften faktisk på at simulere neurale netværk, så sammenligningen er måske alligevel ikke helt skør, også selvom et biologisk netværk jo er indrettet noget anderledes. Jo, sammenligningen er komplet skør. Biologiske neurale netværk og kun...

11. okt 2017 20:02 Minicomputer fra Nvidia er klar til 100 procent selvkørende biler

Re: Leveres det som er krævet?

Noget kunne tyde på at der (også) er et problem med Banedanmarks forarbejde, kravspecifikationen. ...og netop den betragtning må vi læsere forvente følger til den næste artikel i Ingeniørens følgeton af artikler om Signalprogrammet: "Hvad fik Danmark egentlig for den mia skattekroner, Bane...

2. okt 2017 17:46 Alle advarselslamper blinker for nye signaler til danske fjerntog

Det er sjovt

...hvordan Ingeniøren gang på gang kan finde økonomi-professorer, politikere og ledelses-personer til at udtale sig om fejlede ingeniør-projekter her til lands. Og samtidigt fuldstændigt forbigå, at der i projektet har siddet et eller flere rådgivende ingeniørfirmaer som er blevet betalt million...

25. sep 2017 17:18 Professor om Aarhus Letbane: Man spørger sig selv, hvad i alverden der foregår

Re: Elektromagnetisk katapult?

Nej. Ingen af de metoder er energibesparende (det du sparer i brændstof, bruges 10-fold på eksterne systemer). Og ville i øvrigt kræve kraftigere sæder, at samtlige passagerer er spændt fast med 5-punkt seler, at alt andet er spændt 100% fast under start/landing samt en opgradering af flyets kon...

16. sep 2017 14:57 Høje brændstofpriser giver flyproducenter travlhed

Tak

Det sker desværre tit, at de som svarer på Scientarie-spørgsmål enten rammer helt ved siden af spørgsmålet, eller svarer så vagt, at der reelt ikke er tale om et svar. Det her er et godt eksempel på et kort, forståeligt svar - og tak for det.

15. jul 2017 11:13 Spørg Scientariet: Hvor får armeret beton sin styrke fra?