Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Søren Jæger Hansen

Søren Jæger Hansen

Kommentarer

Re: Ældning

Men selvfølgelig, hvis man skruer unødvendigt meget op for lysstyrken, så får man hurtigere solgt nye "pærer". Tjah, men ifølge artiklen er det kunden, der vælger styrken, ikke firmaet: "Det er i sidste ende altid kunden (som regel en kommune), der vælger den endelige lysstyrke for LED-s...

28. jan 2019 16:36Spørg Fagfolket: Hvorfor skal det grønne trafiklys være så blændende kraftigt?

... Men mon ikke der stadig

... Men mon ikke der stadig er behov for køling ved kørsel over lange stræk, hvor batteriet genererer varme både under motorvejskørsel og ved hurtigladning? Ellers en ganske smart ide.

14. nov 2018 18:49Varmelager skal give elbilen ekstra vinter-rækkevidde

Re: - samt medvind...

... på cykelstierne. Det findes - og hedder en elcykel ;-)

5. okt 2018 12:43Regeringen lover parkeringsgaranti til el-biler

Re: Nettet er jo netop ikke klar....

Eller mener elbils folket at andre skal betale for nogle udgifter som ikke ville være der hvis ikke elbilerne var der? Næh, vi elbilister betaler i sagens natur for den strøm vi bruger til bilen. Herunder tariffer mm. til elselskaberne, så de har penge til at udvide nettet, hvor det er nø...

4. okt 2018 10:51El-nettet er klar til millioner af elbiler

Re: Vejet og fundet for tung

Man kan ikke trykke på det link - det åbner blot ingeniøren igen. Kan nogen rette den fejl? Eller et navn man kan søge på? Du kommer tilbage til det citerede indlæg. Find det første indlæg med linket, der fungerer det :-) https://de.wikipedia.org/wiki/Wittfeld-Akk...

18. sep 2018 10:00Tyskland får sit første batteritog i 2019

Ikke i Danmark

Desværre er sådanne ombygninger stort set umulige at foretage i Danmark pga. Færdselsstyrelsens meget rigide regler på området: http://www.fstyr.dk/~/media/Dokumenter/Kra... I praksis bli’r de nødvendige godkendelser (fx. EMC-test) så dyre, at man aldrig får nummerplader på bilen.

3. sep 2018 8:46Video: Mekaniker forvandler Audi til 'Tesla'

Sket ved udskiftning

Det er tilsyneladende sket ifbm. udskiftning af cellen (https://www.recordere.dk/2018/08/ipad-batt...), og at lirke en skrøbelig battericelle fri af kraftigt klæbende tape kan betyde, at man får punkteret cellen eller vredet og kortsluttet den internt. Heldigvis er battericellen jo normalt beskyt...

21. aug 2018 15:16Dampe fra brændende iPad-batteri sender tre butiksansatte på hospitalet

Præmis for artiklen?

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår præmisserne for artiklen. I min optik gi'r det rigtig god mening med et løb, som betyder udvikling af batteriteknologi og elektrisk mobilitet - og samtidig giver publikum noget at kigge på. Ja, det er da en pudsig omstændighed, at bilerne oplades me...

9. aug 2018 10:31Elektriske racerbiler bliver opladet med glycerin

Ikke stort problem i praksis

Hurtigladning sker som oftest efter man har kørt et længere stræk, fx. på motorvej. I denne situation er batteriet varmet op pga. forbruget lige inden, og ladestanderen får dermed lov til at gi’ fuld strøm. Ved kortere kørsel lader man typisk op i “en af enderne” (fx hjemme eller på arbejdet) - ...

8. aug 2018 13:10Elbilers opladningstid øges kraftigt i kulde