Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lasse Lauridsen

Lasse Lauridsen

Kommentarer

Hvad gør man med 325.000

Hvad gør man med 325.000 biler, hvis det viser sig at det er for dyrt at reparere dem? skrotter dem eller genbruger de dele man kan?? Hvis man genbruger dem, får man så ikke det samme problem, som Apple havde, hvor man genbrugte dele fra andre mobiltelefoner, som var indleveret med fejl. Hvad med...

13. apr 2018 12:39Dieselgate: VW parkerer 294.000 biler i lange, støvede rækker

Lav en fælles fond til arkæologisk udgravning

For alle bygherre, så er der altid en stor risiko ved at bygge på ukendt jord (og nogen gange på kendt jord) hvor der kan gemme sig alle mulige grimme ting nede i jorden. De fleste bygherre forsøger efter bedste evne at forsikre sig eller sætte penge til under deres risiko pulje til den slags und...

10. feb 2018 19:53Overpris på millioner: Bygherrer i København måtte punge ud for arkæologiske undersøgelser

Gangsti med lavt rækværk

....så det vi bygger nu, vil til en start være en dobbelt gangsti fra københavn til Ringsted, med meget lavt rækværk.

16. nov 2017 21:42Spøgelsesbane: Signalkaos udsætter åbningen af Ringstedbanen

400.000 kr i meterpris lyder

400.000 kr i meterpris lyder meget, meget voldsomt Hej Lars Røssel, 1 mia. kr kan ikke opgøres i meterpris. Men tænk hellere som nedenstående optælling af alle de arbejdere der skal ind igen. 1) Demontering og genmontering af sensor til lys, luft mm i loftet = xxx.xxx kr. 2) Demontering ...

10. okt 2017 20:02Niels Bohr Bygningen: 2,5 km rør skal udskiftes - kan koste op mod én milliard ekstra

Ro på!

Ro på! Dette er den første kendelse der er af sagt med MgO plader. Vi behøver ikke at omstille hele rådgiverbranchen af den grund. Nu har man pålagt ansvaret for MgO problemet hos arkitektfirmaet, og det er vel for sig - I DENNE SAG! - vel også rigtigt. Ja, de havde foreskrevet et andet produkt,...

26. jun 2017 23:21Efter MgO-kendelse: Byggerådgivere forudser store prisstigninger

Hvad med Helsingør station?

Hvis man skal tage det viste billede som udgangspunkt for en linjeføring af jernbanen, så skal der ikke være stop ved Helsingør station? Det giver også god mening, da Helsingør station ikke tillader at man forsætter sporet mod Helsingborg eller kan grave den dybt nok ned på så kort en strækning ...

26. jun 2017 20:05Tunnel fra Helsingør til Helsingborg? Dansk/svensk undersøgelse på vej

" et notat fra juni 2016 til

" et notat fra juni 2016 til Transport- og Bygningsudvalget konkluderer DSB, at IPEMU-teknologien fortsat er for ny og uafprøvet. Begrænset viden om batteriernes levetid, ydeevne og påvirkning fra vind og vejr udgør tilsammen en for stor risiko både økonomisk og teknisk, skriver DSB" Har det tid...

16. maj 2017 20:41Batteritog er 40 procent billigere end diesel

Re: Hvor er svaret?

@Maciej Szeliga ad 1. man køber kun ind hvis man også forventer at kunne sælge det ad 2. man kan også være det modsatte ad 3. Hvis man vil sikre sig at man også er på marked om 5 år, så skal kvaliteten også være i orden. Ellers er man tilbage til ad 1. Nu skal det ikke handle om Harald Nyborg, e...

3. mar 2017 19:36Spørg Scientariet: Hvorfor kravler galvaniserede søm ud af træet?

Re: Hvor er svaret?

Nu er det en indkøbschef fra Harald Nyborg - hvis eneste formål er at sælge varer (helst Harald Nyborg varer) og ikke en professor, ingeniør eller en hel tredje ekspert, som ville have været mere oplagt at bruge til besvarelse af et udemærket spørgsmål. Ing.dk må derfor meget gerne sende læsere...

3. mar 2017 17:14Spørg Scientariet: Hvorfor kravler galvaniserede søm ud af træet?

Granat nedslag og skyttegrave

I forlængelse af emnet, så mindes jeg også fra min tid i livgarden, at når vi lå i løbegravene og afventede fjenden (skydeskiverne) - så måtte vi hellere ikke læne os op af væggene, når de detonerede sprængladninger i jorden få meter fra gravene, som skulle simulere granatnedslag. Det var også på...

25. feb 2017 10:18Spørg Scientariet: Hvorfor var det livsfarligt at røre betonbunkerne indefra under beskydning?