Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Nils Peter Astrupgaard

Nils Peter Astrupgaard

Kommentarer

Nej klart defineret - JA; med forskellige interesser

Det har vi set før - og vil se igen.Det vi kender og har statistiker for, det giver tryghed og er nemt at forholde sig til.Vi ser det også ofte i det som kaldes "statsministereffekten". Først den dag JA sigere for en ændring har fælles mål, er der en vej igennem. Et godt eksempel er letbanen i ...

21. jun 2019 9:18"Sort" lobbyisme trumfer grøn: Lobbyister er bedst til at skabe modstand

Hvad med S tog og letbaner?

Er det kun nye strækninger? Eller er S tog og letbaner på jævnstrøm og derfor ikke med? Letbaner kommer om nogen meget tæt på husene.

16. jun 2019 19:03Lang række ejendomme ved ny jernbane eksproprieres på grund af magnetfelter

Re: Noget vrøvl..

Elproduktionen på Sjælland er om ganske få måneder i praksis 100% fornybar energi fra sol, vind og biomassekraftværker. Situationen opstår, når BIO4 erstatter AMV3, hvor sidstnævnte er kulfyret

11. apr 2019 13:57Udskifter alle bybusser: Nu bliver Roskilde Danmarks første elbus-by

Hvorfor er letbane på gummihjul/eBRT ikke evalueret i 2018?

Letbanen eller rettere letJERNbanen blev endeligt sat på skinner i 2018, da kontrakterne blev underskrevet - men hvorfor blev alternativerne ikke undersøgt - her 9 år efter, at man lavede et forlig om højklasset transport i Ring 3? Alternativerne koster 1/3 i anlæg og koster også ca. 1/3 i drift...

26. feb 2019 0:34Københavner-letbane vil blive langsommere end bilen

Befolkningsudvikling, udflytning og udbygning i Hovedstaden

Alt peger mod hinanden. Politikkerne vil udflytning af statslige institutioner med den ene hånd og samtidig "lande" 200.000 flere borgere i HOvedstaden med den anden. Nye øer hist og pist. Letbaner for at få folk til at bo rundt om København - Loop City og hvad ved jeg. Hvor skal folk komme fra?...

17. jan 2019 14:38Ny rapport: Her er diæten, der redder både krop og klima

Virkningsgrader?

I denne artikels kontekst er det diesel til transport. Er det mere effektivt at pyrolysere og efterfølgende udvinde et brændsel bla til diesel, som så benyttes i en dieselmotor med en årsmiddelvirkningsgrad på måske 20% - end at benytte plasten i et højeffektivt affaldskraftværk med en elvirkning...

1. jan 2019 15:33Dit indsamlede plastaffald bliver snart til diesel på fabrik i Skive

Re: Ny plast laves stadigvæk af

Hej Mads. Så slap jeg for at skrive det :-) GODT NYTÅR!

1. jan 2019 15:14Dit indsamlede plastaffald bliver snart til diesel på fabrik i Skive

Re: Er biogas bæredygtigt?

Der må være lavet nogle objektive vugge til vugge analyser, som kan give et fornuftigt bud på forholdende. Er der nogen som kender til sådanne analyser?

30. dec 2018 23:28Fynsk pilotanlæg skal producere fremtidens grønne råstof fra biogas og brint

Er biogas bæredygtigt?

Er vores svineproduktion overhovedet bæredygtig? Det er herfra diskussionen bør starte! Min opfattelse er, at svineproduktionen er kangt fra bæredygtig startende med stor import af soyaskrå, som er produceret - hvordan? Den sandsynligt alt for store og ikke bæredygtige svineproduktion er efterf...

30. dec 2018 22:12Fynsk pilotanlæg skal producere fremtidens grønne råstof fra biogas og brint

Stationsnærhed var ikke for LRT - før

Stationsnærhed var ikke gældende for letjernbaner før det blev indføjet i 2013. Jeg påpegede i høringssvar, at stationsnærhed også burde gælde for "letbaner på gummihjul", som kunne ses mange steder bla i Paris og senere i Malmö i form af flerleddet gashybrid ca. 25 m lange vogntog, som på grun...

9. dec 2018 19:44Analyse: Københavns letbane handler om vækst, ikke tog