Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lars Barfred

Lars Barfred

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

"selv om man faktisk kan

"selv om man faktisk kan betale en delebilsordning med rejsekort i dag." Der er ingen delebilsordninger der kan betales med rejsekortet. Hos både Letsgo og Hertz, kan man bruge rejsekortet til at åbne bilen med, i stedet for en myfare classic token. Men, man betaler ikke med rejsekortet.

21. sep 2018 13:25ANALYSE: Ole Birk tager magten over Rejsekort fra genstridige trafikselskaber

Der dør ikke nok i trafikken

i 2017 døde 179 i trafikken, det er slet ikke nok. Regeringen iværksætter defor en række initiativer, alle ekspert siger virker; Sæt farten op på landevejene, vores farligste veje. Sæt farten op på motorveje, det er empirisk bevist det virker. 3 En ny næsten lydløs udgave af vores farligste kør...

11. jun 2018 10:26Forsøg med speed pedelec mødte et bjerg af kritik: Tvinges stadig igennem

"»Jeg er en af dem, der er

"»Jeg er en af dem, der er overbevist om, at folk, der ikke har et behov for at køre 500 km om dagen, i meget høj grad vil gå over til elektriske biler," Der er stort set ingen der køber bil efter deres daglige behov, man køber efter hvad bilen skal kunne maksimalt, dvs. have alle børn med på en...

14. feb 2018 11:04Transportminister modsiger den officielle fremskrivning: Vi får elbiler langt hurtigere

Re: Hvis det nu havde været en motorvej, så...

Nordhavnsvej er 100% betalt af KK, det var en del af en større aftale hvor Stat så betalte et tilsvarende beløb til metro cityringen.

23. jan 2018 10:24Blå partier: Staten skal ikke have penge i Københavns Letbane

Re: .. lægge et 2-cifret mia beløb til det beløb I har udmeldt

Som udgangspunkt, lægges der 30-50% oven i budgettet af Finansministeriet, afhængigt af typen af anlægsbudget. Det er derfor du typisk ser at anlægsprojekter faktisk slutter under budget, f.eks. stort set alle vejdirektoratets anlægsprojekter.

15. dec 2017 11:48Førerløse S-tog: Danmark bliver igen first mover på stort jernbaneprojekt

Re: Fører løs - hvilken definition

Der menes førerløs, som i ingen bemanding overhovedet. Det er Københavnerne ganske trygge ved, fordi vi har brugt det i 15 år allerede. De første 12 uden døre på de overjordiske stationer. Faktisk bruger vi det så meget at kapaciteten er opbrugt i myldretiden. I Paris metro har man en bemandet d...

14. dec 2017 20:37Førerløse S-tog: Danmark bliver igen first mover på stort jernbaneprojekt

Re: Mia har talt.

Skal vi gætte på at Mia i denne sag har adgang til at trække på hele ministeriets fag-ekspertise? -Ja, det skal vi nok,! Det er da besynderligt, at angribe en embedskvinde personligt, der udtaler sig på ministeriets vegne.

14. dec 2017 19:58Førerløse S-tog: Danmark bliver igen first mover på stort jernbaneprojekt

Besparelser

Selv om der er væsentlige besparelser i lønninger, ligger der i øvrigt et lige så væsentligt potentiale i kapacitet. For nu værende er kapaciteten i boulevardbanen opbrugt. Skal S-togs systemet have flere afgange, skal man derfor enten udvide boulevardbanen med 2 spor/rør eller alternativt f.eks...

14. dec 2017 11:27Førerløse S-tog: Danmark bliver igen first mover på stort jernbaneprojekt

S-tog interagere med anden trafik

Det er en noget skinger agenda Ing.dk har valgt. Både her og her til morgen i 24Syv, argumenteres for vi er de første i verden, der vil indføre førerløsetog i et ikke lukket togsystem, der interagere med anden trafik. Er der nogen der kan fortælle, hvor s-togssystemet interagere med anden trafik...

14. dec 2017 7:54Førerløse S-tog: Danmark bliver igen first mover på stort jernbaneprojekt

Peanuts

Vi bruger i omegnen af 10 mia. om året på nye statsveje, statsbroer, jernbaner etc. og tilsvarende på vedligehold. 1,5 mia. på en investering der er planlagt over 10-15 år, svarer derfor til 100-150 mill. ud af et budget på 10 mia. Mon ikke politikere der konstruktivt ville prioritere en løsning ...

4. aug 2017 10:23Togfonden bliver 1,5 milliarder dyrere end ventet