Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Thomas Larsen

Thomas Larsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Betyder det så at Ringsted

Betyder det så at Ringsted-Næstved er immuniseret med det nye signal. Eller skal man stadigvæk vente på ertms, for at kunne køre med eltog.

19. jul 2019 16:17Jernbane til Næstved åbner med ny udgave af gammel signalteknologi

Betyder det så at Ringsted

Betyder det så at Ringsted-Næstved er immuniseret med det nye signal. Eller skal man stadigvæk vente på ertms, for at kunne køre med eltog.

19. jul 2019 11:25Om sommeren har solcellerne på Svalbard højere virkningsgrad end i Sydeuropa

Køge Nord

Er der overhovedet en chance for at stationssikringsanlæget ved Køge Nord, kan tages i brug allerede i 2019. For hvis ikke, vil man have en opgraderet lille syd, med 160 km/t og elektrificering, som ikke ville kunne bruges fuldt ud i 1,5 år. Den står nemlig allerede klar i foråret 2019.

26. sep 2018 12:53Derfor åbner Ringstedbanen med kun to tog i timen

Re: Hvad er helt nøjagtigt

Jeg spurgte hvad pendlerne ved Køge Nord skulle gøre når der ingen, eller få, toge var mod København. Steen Thomassen svarede mig at de kunne tage over Roskilde. Og det giver jo ingen mening. Så for at gøre en lang historie kort. Så har jeg ikke spurgt om hvordan man kommer til Roskilde.

18. sep 2018 3:07Danmarks spritnye jernbane åbner alligevel med kun to tog i timen

Re: Hvad er helt nøjagtigt

@steen Man kan jo ikke komme fra Køge Nord til Roskilde. Så hvad skal alle de som benytter den nye station gøre.

17. sep 2018 14:10Danmarks spritnye jernbane åbner alligevel med kun to tog i timen

Re: Hvad er helt nøjagtigt

Hvis jeg forstår rigtigt. Så er det manglende sporskifte, og omlægning af skinnerne vest for stationen, som er problemet. Er der forresten nogen som ved om man kan vende tog i Køge Nord. Eller skal de mange tusinde nye pendlere presses ind i 1-2 toge. Eller vælger man bare ikke at åbne statione...

17. sep 2018 13:31Danmarks spritnye jernbane åbner alligevel med kun to tog i timen

Hvorfor vælger man toge der

Hvorfor vælger man toge der kun kan kører 200-230 km/t, når fremtidens jernbane bliver bygget til 250 km/t.

11. apr 2013 23:36DSB-direktør: Vi er lune på dobbeltdækker-eltog

Re: UPS

@ Arne lund De 650 mio kr. er incl en budget reserve på 50%. Elektrificeringen af Lille Syd er ikke en del af Nybygningsløsningen. Det er dog dobbeltsporet mellem Køge station og Københavnsvej(ca 1,5-1,8 km) Men du skiver at det bør være en følgeinvestering af Nybygningsløsningen. Og så brokker ...

13. nov 2012 1:56Elektrificeret Køge-Næstved-bane skal aflaste strækning til Femern

her er fakta

http://trm.dk/da/publikationer/2012/politi... her kan i læse alle fakta angående forliget. Og selvfølgelig udskyder de ikke andre igangsatte projekter.

8. feb 2012 1:40Trafikforlig: Elektrificering til Esbjerg frigiver 15 IC3-tog

Att daniel Rasmussen

Ifølge Rambøll rapporten ( link nederst) Kommer ring 5 forbindelsen til at koste 18,9 mia dkk. og det er incl motorvej, jernbane og boret tunnel ved Lynge(naturområdet). Og så har de også fået en c/c tunnel ved allerød med. Priserne er fundet i rapporten på side 10. http://www.regionh.dk/NR/rdon...

4. feb 2011 0:19Rapport: Grav ny motorvej ned - eller risiker sagsanlæg