Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bent Tolstrup

Bent Tolstrup

Kommentarer

Re: Udover etableringen af en

"Togfonden" burde hedde "Sosse-Fonden"; - uden realiteter eller finanser! (- men dog støttet af DF) Nu følges den op af et nyt, lignende eksperiment: "Sosse-Opslidt-Fonden" for midaldrende (Sosse?) pensionister, da man ikke har opdaget, at det manuelle, opslidende arbejde er overtaget af robotter...

14. mar 2019 9:59Asfalt og skinner: Her vil regeringen sende infrastruktur-milliarderne hen

Standard?

Har man arbejdet i Middelhavs-området og Mellemøsten, ved man, at det ikke just er en "Standard", men en ganske almindelig fremgangsmåde på de kanter. Derfor er det ubegribeligt, at man involverer sig med entreprenører fra disse egne, da man burde vide, hvad det medfører. Et er metro-byggeri, men...

10. feb 2019 23:54Analyse: Italiensk mareridt truer metroen

Basalt, køber det offentlige ind iht laveste pris,

hvilket vi så alle lider under og betaler dyrt for... Jvnf ligeledes mht Huawei

30. jan 2019 13:51Forsvaret køber stort ind af kinesiske droner – USA forbyder dem af sikkerhedshensyn

Hvordan var det nu? Hvorfor

Hvordan var det nu? Hvorfor fik vi den tåbelige konstruktion, som er livsfarlig, og medfører så mange komplikationer? To Storebælts-kommissioner konkluderede (jvnf beslutningsgrundlaget), at én tunnel var den optimale løsning, men politikerne (læs: rød stue) vedtog, at den nuværende konstruktion ...

20. jan 2019 0:27Efter millioner af lastbiler: 65 gange er køretøjer væltet på Storebæltsbroen

En NY type asfalt baseret på forskning??

Som altid, bliver tingene genopfundet med ca. 30 års mellemrum. Her er der dog gået mere. Firmaet LUXOL studerede problematikken fra ca 1939 og fremad, idet man dog også inddrog asfaltbelægningens farve. Kalcineret flintsten gav løsningen, der blev patenteret ("Luxovit") og i mange år var Danm...

23. maj 2018 16:36Ny asfalt skal spare danske bilejere fem pct. brændstof

To fluer med ét smæk:

Ifølge Verdensbanken medfører manglen på infrastruktur "enorme økonomiske og sociale omkostninger", hvorfor jeg imødeser transportministerens positive indstilling & besvarelse til følgende bidrag, der både reducerer CO­2-udslippet, planlægger langsigtet og bedrer økonomien: "Alt er vand ved siden...

9. jun 2017 20:30Få en direkte linje til transportministeren

Dansk er en vanskelig sprog...

"Stor fortjeneste ved LED-lys på gaderne" Fortjeneste??? Nu er man jo ikke vant til BESPARELSE i den offentlige sektor, men havde de dog blot lært dansk? Så havde de lært, at fortjeneste findes ikke lige dér---

28. maj 2017 13:48Københavns Kommune: Stor fortjeneste ved LED-lys på gaderne

Danmarks natur

Vejle fjord hører med til noget af det smukkeste Danmark, der findes. Dermed burde en yderligere forbindelse henlægges til den bedste tunnelløsning, der kan udpønses. Vi har nogle af de bedste specialister til at løse den opgave. Se dog på, hvordan vi har hærget det Danmark, vi efterlader til ko...

19. maj 2017 17:27Billig tunnel under Vejle Fjord er bedst for både mennesker og natur

Bitumen & varmepåvirkning

De, der måtte have erfaringer fra de "varme lande" ville næppe vove at forsøge sig med en kombination af bæreevne, jernbanedrift & bituminøse belægninger. Men efter år 2000 har skrivebordsgeneralerne taget over, praktikerne gået på pension og regningen sendes i DK altid til skatteyderne :-(

14. maj 2017 11:25Nu skal der også asfalteres under togskinnerne