Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Harry Jessen

Harry Jessen

Kommentarer

Re: Hvorfor pokker kan kommunerne

Hvorfor pokker kan kommunerne i Danmark ikke finde sammen og genbruge plasten herhjemme i stedet for det internationale cirkus...? Må de ikke, eller hvad er barrieren...? I sidste ende er det penge. Prøv at se denne video "Dirty Business" https://youtu.be/oRQLilXLAIU Systemet i Storbri...

23. aug 2019 9:32Forkerte tal om genanvendelse af plast chokerer kommuner

Re: Hvordan i Himlens navn skulle det lykkes når

Og når COBRAcable forbinder Jylland med Holland her til efteråret. - Selvom det vist kun er på 700 MW. Hvad er det man siger, mange bække små. Det hjælper alt sammen. Selv i det grønne Tyskland hender det at det bliver mørkt vindstille. Det meste af de små perioder kan allerede...

20. aug 2019 21:06Europas vindmøller kan levere energi til hele verden

Et er

Et er hvad der teoretisk er muligt, men er det så fornuftigt? De forskellige verdensdele har hver især deres muligheder for at producere vedvarende energi. Omkring 20 kvadratkilometer solar anlæg i Sahara skulle også være nok til at forsyne Europa med el, men vil vi overhovedet have de lange fo...

20. aug 2019 13:13Europas vindmøller kan levere energi til hele verden

Re: Hvordan i Himlens navn skulle det lykkes når

Hvordan i Himlens navn skulle det lykkes når vi ikke engang kan få den nuværende overskudsstrøm til Tyskland....... Det er alfa omega at få det overordnede net op på en kapacitet, så strøm kan flyttes overnationalt hvis vi skal nå vores klimamål. Det store problem der er at bare Schle...

20. aug 2019 11:37Europas vindmøller kan levere energi til hele verden

Re: Dansk energi er bare ude med snablen.

Mikkel se venligst den Californiske undersøgelse jeg linker til som konstaterer at ALLE biler i CA kunne være elektriske, på det eksisterende net. Bare di ikke lader før kl 22. Nu kan man ikke direkte sammenligne Californien med Danmark hvad angår elforbruget, da der bruges en masse el i ...

20. aug 2019 0:09Dansk Energi: DTU-studie af elnettet er ikke repræsentativt

Re: Processtrøm til brint

Ja, det ville være gunstigt, men det modstatte billede tegner sig, hvis afgiftsfritaget strøm kun kan bruges til brint og raffinering af diesel og benzin til biler med lav energieefektivitet, mens afgiften rammer batteribaserede køretøjer, som mht energieffektivitet er flere gange bedre. ...

19. aug 2019 21:02Trods ulykke og 'halvgrønt' ry: Brint-stationer skyder op i Europa

Re: Dansk Energi

Det er så et eksempel på, at man har lagt magten i hænderne på elselskabet. Men 60 øre billigere pr. kWh virker også af meget. Hvis man piller afgifterne fra, så er der ikke meget tilbage til producenten. Man kan også flytte belastning ved bare at differentiere prisen efter tidspunktet på d...

19. aug 2019 15:08Dansk Energi: DTU-studie af elnettet er ikke repræsentativt

Re: Dansk Energi

Skal vi bruge strøm, når det passer energiselskabet, eller skal det styres af forbrugernes behov og ønsker? Prisen berør os alle, men prisberegningerne kan nemt få slagside, alt efter om man ønsker magten til energiselskaberne eller forbrugerne. Jo mere smart løsningen er jo billigere b...

19. aug 2019 13:26Dansk Energi: DTU-studie af elnettet er ikke repræsentativt

Re: Dansk Energi

I denne saken virker det som at de (Dansk Energi m.fl.) som burde vite mest, forstår minst! De store netoperatørere i EU burde sætte sig sammen og lave en fælles løsning til smart ladning evt v2g, for selvfølgelig skal vi have en smart løsning, men det ville være en stor fordel hvis der v...

19. aug 2019 2:42Dansk Energi: DTU-studie af elnettet er ikke repræsentativt

Gad godt vide

Gad godt vide hvordan de har udregnet co2 værdien for elbiler, for hvis de har brugt de tal man oftest hører om i tyske medier og rapporter, så bruger de Sveriges studiet til at beregne co2 forbrug ved fremstillingen af lithium, og batteriet holder 150.000 km, men det står der selvfølgelig ikke n...

15. aug 2019 16:58Dieselbil får topkarakter i test af luftkvalitet: Mercedes får samme karakter som en elbil