Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lars Finken

Lars Finken

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Jeg kan da godt forstå at

Jeg kan da godt forstå at biltallet falder hos Scandlines. De sidste 14 har har jeg kørt mellem Sjælland og Tyskland 10-20 gange om året. I dag bruger jeg ikke Scandlines privat, men kører over Storebælt i stedet. Årsagen er Scandlines' ublu priser (602 kr for en enkelttur).

9. maj 2019 9:03Svigtende færgetrafik truer Femern-tunnelens indtægtsgrundlag

Ring til den ansvarlige

I forbindelse med kørsel på min 250-cc Honda skete det sommetider på tidspunkter, hvor jeg var alene på vejene. En opringning til den ansvarlige i kommunens vejafdeling resulterede altid i et "tak for oplysningen". Næste gang jeg kom til samme lyskryds var spolen blevet justeret, og problemet der...

16. okt 2018 12:44Spørg Fagfolket: Hvorfor reagerer lyskrydset på min bil, men ikke på min motorcykel?

Myndighedsgodkendelse

Lige for en ordens skyld, så skal en flyveplan, som skal indgives før enhver instrumentflyvning, IKKE gennem en godkendelsesprocedure hos myndighederne, som det åbenbart er hævdet overfor Ritzau. Dette er i hvert fald ICAO's regler, som vel også gælder i Sydamerika. Det ville også være en uo...

27. dec 2016 15:49Kæde af menneskelige fejl bag flystyrt i Colombia

Niels Abildgaard:

"På den anden side er VW ejet af delstaten Sachsen og nogle semittiske oliardærer,som nok kan finde pengene til bøden." Hvor har du det fra? Ifølge tysk presse sidder familierne Piech og Porsche på aktiemajoriteten og kan derfor bestemme alt (så længe de er enige)

23. jun 2016 10:56VW: Måske skulle vi droppe diesel

Pilotfejl?

Efter min mening har der aldrig været nogen som helst tvivl om, at det primært var en pilotfejl. Hvorfor piloten fejlede, kan så være det centrale spørgsmål. Med sin øverstkommanderende i cockpittet samt præsidenten i kabinen, er der nok ingen tvivl om, at piloten har været under et voldsomt pres...

2. mar 2016 16:33Dansk ingeniør får central rolle i ny undersøgelse af polsk flystyrt

Pris

Det faldende biltal hos Scandlines kunne måske også have noget at gøre med deres prispolitik. I dag (off-season) koster en enkeltbillet for en alm. bil 559 kr, og i vinterferien 689 kr. Jeg "pendler" mellem Køge og Bremen (mindst en dobbelttur pr. måned) og kan konstatere, at hvis jeg tager turen...

1. feb 2016 9:12Lavprisfly underminerer Femerns økonomi

Re: Skattekroner?

Ifølge min far blev der lagt 1 øre på benzinprisen, for at betale Lillebæltsbroen. Dette bekræftes - i hvert fald delvist - af Wikipedia, som skriver: "Ekstraomkostningen (ved at føje en 6 m bred vej til jernbanebroen) blev finansieret med provenuet fra Loven om Afgift af Motorkøretøjer." Altså ...

23. dec 2015 11:36Vejdirektoratet: Derfor er trafikprognosen i Kattegat-analysen lav

Scandlines

En af årsagerne til, at biltrafikken hos Scandlines er under det forventede/beregnede kunne måske også have noget med deres priser at gøre. Hvis man ikke køber den kraftigt reducerede shoppingbillet er minimumsprisen (enkeltbillet, bil under 6 m) om vinteren 529 kr for en enkeltbillet. Den krafti...

17. feb 2015 13:52Femern efter kritik: »Som erfarne trafikkonsulenter deler vi ikke disse holdninger«

WAAS

Du må ikke blande procedurer baseret på WAAS (i Europa: EGNOS) sammen med GBAS. Det er to helt forskellige systemer, hvor WAAS og EGNOS = SBAS (Space Based Augmentation System). Disse kræver ingen installationer på lufthavnen, hvorimod GBAS kræver en jordstation og specielt udstyr i flyet. SBAS e...

10. okt 2014 17:45Norge tester landingssystem baseret på satellitter

Helt så nyt?

Det er nok lidt af en tilsnigelse, at ILS kun kan håndtere et fly ad gangen. Systemet består af sendere på jorden, hvis signaler modtages og behandles i flyet, altså ingen to-vejs kommunikation, og dermed ingen begrænsning i antallet af modtagere, som kan anvende signalerne. Under CAT II og III ...

10. okt 2014 9:10Norge tester landingssystem baseret på satellitter