Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Anders Jønsson

Anders Jønsson

Kommentarer

Re: Væk med Dem

Ja! Når man giver alle andre vigepligt overfor sporvognen, så er det jo ligesom logisk at kollissioner altid er de andres skyld. Alle krydsninger mellem biler og letbane i Aarhus er reguleret med lysregulering. Så skylden ligger hos den der er kørt overfor rødt, hvilket både kan være bilisten...

8. jul 2019 14:17Letbanedirektør efter dødsulykke: Bommene lå klar til at blive sat op

Re: Det er helt oplagt, at

Og det må betegnes som stærkt kritisabelt, at halvbomanlæggene ikke er færdiginstalleret på letbanestrækningen til Grenå inden idriftsættelse. Dette både på grund af den forholdsvis tætte toggang og den øgede risiko også for personer om bord på letbanetogene som følge af disse lettere konstruktio...

8. jul 2019 13:32Letbanedirektør efter dødsulykke: Bommene lå klar til at blive sat op

Re: Væk med Dem

90% af de uheld der er sket i Aarhus by er "Bilka-buler" uden personskader. Det er altså uheld der sker utallige gange dagligt i den øvrige trafik, men som oftest ikke involdverer andre end forsikringsselskaberne.

8. jul 2019 13:27Letbanedirektør efter dødsulykke: Bommene lå klar til at blive sat op

Aalborg-Hobro

Nu har man jo kørt efter nøjagtig samme procedure mellem Aalborg og Hobro med op til 4 tog i timen i hver retning i årtier, så det undre vel de færreste jernbanefolk at man har fået dispensation til at gøre det samme på den nye bane. Mellem Aalborg og Hobro er der endda tog der vender og krydser...

2. jul 2019 13:09Bekymret fagforening: Lokoførere skal køre forsigtigt på Ringstedbanen

Re: ERTMS til baner med 30 km imellem stationerne ?

Mellem Aalborg og København er der 222 km i fugleflugt, og der er ellers godt gang i flytrafikken med 10-15 daglige afgange hver vej, på trods af at du påstår at danskerne kun rejser 30 km. eller kortere. Der er også god belægning på lyntogene der som bekendt ikke standser mellem Høje Taastrup og...

18. jun 2019 0:18Fartgrænse på 120 km/t forsinker næsten alle afgange på den nyindviede Ringstedbane

Re: Er der nogen, der ved,

De er endnu ikke i drift. Der mangler stadig en tilladelse, og det er uvidst hvornår den forelægger. Man er dog begyndt at rekruttere chauffører til dem.

6. maj 2019 23:30Autonomous Mobility dropper selvkørende busser på DTU

Informationschefen kan ikke vide alt

Når nu informationschefen ikke har taget sig tiden til at sætte sig ind i diverse projekter, så kan vi jo opliste dem herinde. DSB bestilte i efteråret 2018 18 Vetron lokomotiver til kørsel mellem København og Hamburg samtidig med at de satte nye vogne i udbud som lokomotiverne skal trække. Vog...

1. mar 2019 19:10Togoverfarten Rødby-Puttgarden stopper til december

Re: Busser og afgangstider

Samme argument med at busser ikke kan klare presset blev også brugt i Aalborg i argumenterne for en letbane. Er der nogen der kan forklare hvorfor man ikke bare kan blive ved med at sætte flere busser ind? De kan vel køre hvert minut hvis det skal være? Jeg er klar over det tager noget tid at st...

23. jan 2019 11:54Københavns politikere vil have mere letbane og metro

Re: Hvordan er DSB's Desiro

Mellem Hobro og Aalborg er der ikke engang sikringsanlæg. Der køres på telefonisk tilbagemelding mellem stationsbestyrene i Hobro (FC Aarhus), Kmp Skørping, Kmp Ellidshøj og Kmp Aalborg. Signalerne kan altså stilles på grønt selvom der befinder sig et tog på strækningen.

15. jan 2019 11:14DSB-tog kørte forbi stoplys efter ombygning til nye signaler

Re: TSI / Normer for togene?

Metro og letbaner er kategoriseret som "Light rail" og skal derfor ikke leve op til jernbanens TSI-krav. Sporvognene til letbanesystemerne i Aarhus, Odense og København lever ikke / kommer ikke til at leve op til TSI-krav.

9. jan 2019 14:37Cityringen får nye togsæt i gamle klæder