Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Anders Jønsson

Anders Jønsson

Kommentarer

Re: Er der nogen, der ved,

De er endnu ikke i drift. Der mangler stadig en tilladelse, og det er uvidst hvornår den forelægger. Man er dog begyndt at rekruttere chauffører til dem.

6. maj 2019 23:30Autonomous Mobility dropper selvkørende busser på DTU

Informationschefen kan ikke vide alt

Når nu informationschefen ikke har taget sig tiden til at sætte sig ind i diverse projekter, så kan vi jo opliste dem herinde. DSB bestilte i efteråret 2018 18 Vetron lokomotiver til kørsel mellem København og Hamburg samtidig med at de satte nye vogne i udbud som lokomotiverne skal trække. Vog...

1. mar 2019 19:10Togoverfarten Rødby-Puttgarden stopper til december

Re: Busser og afgangstider

Samme argument med at busser ikke kan klare presset blev også brugt i Aalborg i argumenterne for en letbane. Er der nogen der kan forklare hvorfor man ikke bare kan blive ved med at sætte flere busser ind? De kan vel køre hvert minut hvis det skal være? Jeg er klar over det tager noget tid at st...

23. jan 2019 11:54Københavns politikere vil have mere letbane og metro

Re: Hvordan er DSB's Desiro

Mellem Hobro og Aalborg er der ikke engang sikringsanlæg. Der køres på telefonisk tilbagemelding mellem stationsbestyrene i Hobro (FC Aarhus), Kmp Skørping, Kmp Ellidshøj og Kmp Aalborg. Signalerne kan altså stilles på grønt selvom der befinder sig et tog på strækningen.

15. jan 2019 11:14DSB-tog kørte forbi stoplys efter ombygning til nye signaler

Re: TSI / Normer for togene?

Metro og letbaner er kategoriseret som "Light rail" og skal derfor ikke leve op til jernbanens TSI-krav. Sporvognene til letbanesystemerne i Aarhus, Odense og København lever ikke / kommer ikke til at leve op til TSI-krav.

9. jan 2019 14:37Cityringen får nye togsæt i gamle klæder

Re: Hvilke tog skal mon køre

Mellem Fredericia og Struer skal der fra 2020 køre Desiro eller Lint togsæt. Vinderen af udbuddet af strækningerne i Vestjylland og Svendborgbanen får stillet samtlige Arriva Lint tog og DSB Desiro togsæt til rådighed. Dog overgår 3 Arriva Lint til Midtjyske Jernbaner. Mellem Aalborg og Frederi...

25. okt 2018 16:49Fire togproducenter i spil til at levere Danmarks nye eltog

Re: Pendlerne går en spændende tid i møde med færre lokomotiver

Nej, DSB udnytter optionen hos Siemens og bestiller/har bestilt 16 ekstra lokomotiver der indgår i en samlet pulje med de 26 - alle lokomotiver bliver ens, så man også kan dele reserve mellem regionaltog og internationale tog. Optionen er på 18 lokomotiver, så man kan hente to mere uden nyt udbu...

5. sep 2018 18:26DSB sætter lokomotiver i begge ender af spritnye tog

Re: Forklaring på prisen

Udvikling, planlægning, projektering, indkøb og installation af udstyr på strækninger og i materiel, test og meget mere. Bl.a. skal sporskiftedrev udskiftes og overkørsler skal ombygges for at blive integreret i systemet. Desuden er sikringsanlæg til jernbanen bare hammerdyre og komplicerede, f...

2. sep 2018 21:11»Den her sag lugter langt væk af, at man ikke vil have den ud til offentligheden«

Continental Tandrem

Tandremmen på IKEA's cykler er en Conti Synchrochain Carbon fra Continental ContiTech der sælges under navnet "Continental Bicycle Systems" De er lavet af polyurethan med cabonwire. Det er svært at sige hvad problemet er, men det er de kraftigste tandremme som Conti producerer, og kraftiger...

24. maj 2018 20:30Ikea tilbagekalder cykler: Drivremmen springer

Re: Der sidder en mand . . . .

Det er ikke så meget økonomien som det er sikkerheden der er et problem mellem Hobro og Aalborg. Selvom det er dygtige folk der sidder i både Aalborg, Ellidshøj og Skørping så er risikoen for ulykker en af de højeste på den danske jernbane. Der er intet der stopper toget hvis lokomotivføreren væl...

11. maj 2018 8:16Signalproblemer breder sig til Nordjylland: Flere nye baner får gamle signaler