close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Peter Christensen

Peter Christensen

Kommentarer

Re: Hvordan kan det fortsætte minister efter minister?

Du har vel - via ganske enkle perronobservationer ved Øresundsbroen - bemærket at der ikke kører IR4 eller Skånetrafikens tog mellem Sverige og Danmark? Det behøver jeg ikke stå på perron for at bemærke - jeg ved at de pågældende tog ikke er specificeret hertil. For ER - som blev bestilt i 1990 o...

11. feb 2018 9:17 Transportminister bryder loven og ignorerer statsrevisorers kritik i IC4-sagen

Re: Hvordan kan det fortsætte minister efter minister?

DSB fik sin elektrificering af regionalbanerne på Sjælland som trøstpræmie efter at man fra politisk hold for x'te gang havde besluttet ikke at bygge faste Storebælt- og Øresundsforbindelser, og valgte derfor under hensyntagen til den for evigt dekreterede fysiske isolation fra naboernes jer...

11. feb 2018 7:53 Transportminister bryder loven og ignorerer statsrevisorers kritik i IC4-sagen

Re: Hvordan kan det fortsætte minister efter minister?

Får de noget Confidential information som vi andre ikke kender, når de får kasketten på? Eller sidder der nogle embedsmænd med gode talegaver som overbeviser dem om at de skal fortsætte med at lade det hele sejle uden konsekvens for nogen Der er næppe noget særlig hemmelig information. De ...

10. feb 2018 2:27 Transportminister bryder loven og ignorerer statsrevisorers kritik i IC4-sagen

Re: Hvordan kan det fortsætte minister efter minister?

Heldigvis har vi et tog-el-system der er forskelligt fra deres. Det har reelt ingen betydning. Du har vel - via ganske enkle perronobservationer ved Øresunsbroen - bemærket at der daget kører litra ET, EG, BR185 og X2000 mellem Sverige og Danmark? Teknisk er kørestrømsystemerne ikke en hin...

10. feb 2018 2:10 Transportminister bryder loven og ignorerer statsrevisorers kritik i IC4-sagen

Re: Kors

Der er flere leverandoerer, som tilbyder vedligeholdelsaftaler - Siemens goer ogsaa om DSB skulle kaste sin kaerlighed paa dem. Den med et vaerksted er lidt generende, for ville det ikke vaere bedst at vedligeholde stammerne ved endestationen om natten? Saa kunne de koerer i dagtimerne og tjene ...

2. feb 2018 2:59 Eltogsaftale svækker DSB: »En betydelig risiko for togdriften,« mener kritikere

Re: Levealder på aksler?

Som regel lang. Dengang ME blev koebt var normalen "2 aar eller 400.000 km alt efter hvad der kommer foerst". Da akslerne i rigtig mange tilfaelde har vaeret i drift siden leveringen, saa er enhver tale om garanti ren pjat. Kun hvis de er koebt inden for de senere aar - der er vidst skiftet nogle...

1. feb 2018 17:03 DSB var advaret: 13. september knækkede en aksel på ME 1532

Re: Kors

Den at leverandoeren ikke staar for vedligehold i Europa er taet paa loegn. Kik paa det lille selskab Metronom i Tyskald, som Bombardier vedligeholder vogne og loko for. OK - DSB vil helst ikke kikke den vej, for dels staar der Bombardier (som DSB ikke kan lide), dels vil de se langt bedre perfo...

1. feb 2018 16:47 Eltogsaftale svækker DSB: »En betydelig risiko for togdriften,« mener kritikere

Lille korrigering

For mange aar siden havde DSB en hjaelpevognstjeneste, som rykkede ud ved afsporinger og lign. For ikke at genere andre personstogsoperatoerer paa dette punkt (eller forlange at de selv skal stille med saadan en tjeneste), saa overgik dette til BaneDanmark for ikke saa lang tid siden. Sagen er -...

1. feb 2018 16:28 DSB var advaret: 13. september knækkede en aksel på ME 1532

Re: Send dog akslerne til Tyskland og Norge

Jeg ved godt, at der kun findes ME-lokomotiver i Danmark, men nu er det jo kun en isoleret del af lokomotivet - trækakslen - som er problemet. Nu har "nogle" valgt at bruge ental, hvilket er lidt misvisende. Lokomotivet har 6 aksler og der er traek paa dem alle (en elmotor pr aksel). Såvidt jeg ...

31. jan 2018 12:47 DSB splitter gamle lokomotiver ad: Først til marts kommer alle på skinnerne igen

Kvalitetskontrol

Saa maa vi haabe at det gaar bedre denne gang med at faa hjulene paa asklerne. Faar nogle aar siden lykkedes det selvsamme vaerksted i Aarhus at saette hjulene "skaevt" paa.....det vagte ikke imponade hos kollegaerne i Koebenhavn.... Gad vide hvad leveringstiden for saadan en bunke aksel er? D...

31. jan 2018 5:04 DSB splitter gamle lokomotiver ad: Først til marts kommer alle på skinnerne igen