Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Peter Christensen

Peter Christensen

Kommentarer

Re: Tages der en prøve?

Hvem er rette myndighed? Er det: - skibets flagstat (alle skibe er registret i et land). - Det land hvor skibet er på vej hen, således at myndighederne der kan gå ombord og foretage de nødvendige undersøgelser. Og nu det rigtig sjove. Vel udsender AIS'en besked om næste havn, men visse type...

2. jan 2019 8:34Snifferteknologi fra Danmark skal hjælpe i international kamp mod skibsforurening

Re: Er det ikke helt fantastik,

For nogen tid siden kom Deloitte med en større omgang om Signalprogrammet. Embedsmændende havde været meget omhyggelige med at fjerne oplysninger om Signalprogrammets økonomi, men omme på nogle af de sidste sider findes faktisk BDKs overslag over immunisering - strækning for strækning. Gad vide o...

23. nov 2018 17:11Signal-skandalen: Så røg plan B i vasken

Re: 1,3 mia kr. i udsiponerede midler

Det er ret sjov at følge snakken her. Trods det at jeg kun er ca. halvvejs gennem bogen "Pseudoarbejde - hvordan vi fik travlt med at lave ingenting", så genkendes allerede et par mønstre. Dels er der kontrol på kontrol - her eksemplificeret ved "ekstern kvalitetssikring" i flere omgange. De pen...

9. nov 2018 9:36Ministerium efter budgetfejl på 118 procent: »Det er svært at se grundlaget for en fundamental kritik«

Hvorfor udnytter man ikke de spor som ligger i nærheder (også)?

Jeg har ikke lige kunne se det, så det kan godt være at det bare er mig som har overset noget, men hvorfor bruger man ikke jernbanen fra Bramming til Grindsted (via Vejrup-Glejbjerg-Agerbæk - Tofterup- Krogager) og forlænger den til Billund Lufthavn? Hvor er DFs formand valgt? Hvor bor DFs...

17. okt 2018 14:30Billundbane uden godstog udløser »betydelig fordyrelse«

Re: Siemens?

Er vi på vej derhen hvor Siemens dømmes ud som leverandører til togsektoren i Danmark? Siemens er ingenlunde på vej ud som leverandør i DK - trvætom. Det, som mange ofte glemmer, er at Alstom og Siemens er ved at fusionere. EU er ved at tygge på den sag, men det giver nogle "udfordringer" ...

15. okt 2018 8:44Næste strækning med S-togenes nye signalsystem bliver først klar i 2019

Lidt praktisk

At have et lokomotiv i hver ende syntes som en dyr løsning. Ikke mindst med tanke på at togstammerne primært skal bruges København-Kolding-Hamborg og Århus-Hamborg. Naturligvis spares et omløb ved at have en maskine i hver ende. Endvidere vil et omløb kræve enten en rangist eller at lokomotivføre...

5. sep 2018 10:31DSB sætter lokomotiver i begge ender af spritnye tog

Gammel nyhed

Syntes emnet har været berørt før https://ing.dk/artikel/nye-togsignaler-aar... Det hele handler om: - BDK vil IKKE immunisere og finder på alskens argumenter for at det er dyrt og besværligt. - DSB har det fint med dieseltog - på den måde holdes konkurranter væk og udlicitering kan undgås (for ...

3. aug 2018 10:45Signalkaos rammer fremtidens eltog: Kommer først til Aarhus om otte år

Re: DSB

Når et folketingsmedlem efterfølgende spørger til netop rejsetidsforlængelse, så henvises der til at skifte på Fredericia station, hvor rejsetiden kun forlænges med 7 min - hvilket er acceptabelt. Humlen ligger i, at togene ikke venter på hinanden i Fredericia, så en forsinkelse på 7 min bliver t...

26. jun 2018 19:12DSB mister en lille million om måneden på bøvl med køreledninger

Re: Forsinket elektrificering til Aarhus passer nok begge p...

Signalprogrammet har intet med elektrificeringen at gøre - signalprogrammet er besluttet mange år før elektrificeringen blev genoptaget.... Ja, man skulle tro det var to separate ting, men som meget andet, så hænger de sammen. Det kræver indsigt i den sub-optimering, som både BDK og DSB er...

4. jun 2018 15:04Nye togsignaler til Aarhus må udskydes, så IC4 kan komme på værksted

Re: Hvis Rejsekort var så genialt...

Rejsekortet har fra start været et produkt konstrueret for trafikselskaberne uden tanke på *kunderne. Nu er vi inde på noget af det rigtige. Vi kan spørge "hvem er kunden"? Nogle meget blåøjede typer vil nok mene, at det er de rejsende. Forkert! Rejsekortets kunder er trafikselskaberne; de rejsen...

20. maj 2018 21:49Brug nu det Rejsekort