Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Peter Christensen

Peter Christensen

Kommentarer

Re: BDK er fulde af løgn

Hvad skal vi med et udsagn om, at "XX lyver - men jeg vil ikke sige, hvad der er han har løjet om." Nysgerrigheden er forståelig, men da der stadig forhandles om en kontrakt på immunisering, så hører det til i afdelingen for kommerciel viden. Derfor holder jeg mund med hvad løgnen præcis er. De...

17. maj 2019 14:33Mangler 60 millioner: Banedanmark overvejer at udskyde eltog til Holbæk

BDK er fulde af løgn

Det er et kraftigt udsag, men desværre rigtigt. Nogle ganske få indenfor BDK har fornyligt erkendt dette og et helt centralt tal, som er angivet i artiklen, er lodret forkert og fri fantasi. Det har tydeligvis ikke hindret andre dele af organisationen i at rende i byen med løgnen. Hvori løgnen b...

16. maj 2019 17:17Mangler 60 millioner: Banedanmark overvejer at udskyde eltog til Holbæk

Re: Lige noget med tal og kvalitet

Det lugter altså lidt af, at BDK fastholder sine ambitioner om at styre Transportpolitikken Det kan jeg kun give ret i. For snart "en del" år siden, da det begyndte at gå lidt skævt for Signalprogrammet, begyndte visse forstandige sikringsfolk at snakke om en datamat-baseret løsning. BDK ...

16. maj 2019 9:20Ny plan B for signal-skandalen: En halv - og helt uprøvet - digitalisering

Re: Det er ret sjovt at følge...

Tankerne bliver endnu større hvis vi også indregner Roskilde-Køge og Østbanen her. Det er jo planen at disse baner fremover skal regnes som ét system fordi Køge-Næstved er ved at blive elektrificeret og man ikke længere vil køre tog på den samlede strækning Roskilde-Køge-Næstved.Det betyder at ...

6. maj 2019 15:17Ministeriet og DSB: Kan vi køre batteritog til Kalundborg?

Det er ret sjovt at følge...

Snakken er ganske sjov at følge. Brint har jeg ikke den store viden om, men batteritog har "en del" fiduser, som ikke nødvendigvis fremgår. Hele humlen begynder da snakken om elektrificering begynder. På et tidspunkt opstår tanken om kun at eletrificere til Holbæk (istedet for Kalundborg). I den...

6. maj 2019 10:00Ministeriet og DSB: Kan vi køre batteritog til Kalundborg?

Re: Tak for et godt svar, Peter

Hej Christian, Hyggeligt at rende ind i dig igen - husker ganske godt da vi var i Kina for at hente Britta (dengang i 2006-2007 stykker). Det er også mig en kæmpe gåde, hvordan alle 4 motorer går død. Lidt hjælp er der måske her - https://ing.dk/artikel/eksperter-viking-sk... Noget tyder på, at...

28. mar 2019 16:46Lavt olietryk og høje bølger årsag til Viking Skys motorstop

Re: Det er ikke en “app”. Enhver

Som Karsten anfører, så er der også et tidsperspektiv her. Om indtag af olie svigter kortvarrigt på grund af skvulp i oliesumpen, så er det måske ikke så alvorligt endda. Skal nogle små kortvarrige dyk i olietrykket være nok til at aktivere nedlukning? Eller vil det være fornuftigt at der skal væ...

28. mar 2019 9:38Lavt olietryk og høje bølger årsag til Viking Skys motorstop

Re: Betyder dette...

Er de "15 tønder olie" diesel- eller råolie? He-he - godt spørgsmål. Der er jo forskel på en tønde olie og en tønde råolie....noget med volumen. Iøvrigt sjovt at vi skal læse om dette i tønder - hvorfor ikke m3?

26. mar 2019 8:53Kinesiske elbusser sparer mere diesel end alle verdens elbiler tilsammen

Re: Hvorfor så dyrt ?

Landstrøm er dyrt i forhold til deres eget anlæg, da de ikke skal betale afgifter af egen strøm og da de grundlæggende kører på et meget billigt (og forurenende) brænsel. Der er vist nogle EU krav om at de ikke må bruge "tung fuel" i indre farvende. Læs nu bare MARPOL annex VI - så bliver ...

20. mar 2019 23:29Borgmester: Nu skal krydstogtskibene have københavnsk strøm

Re: Konsulenter og rådgivere hist og pist

Jeg har det lidt med konsulentfirmaer og advokater som med jukeboxe - den, der betaler, bestemmer også musikken. Bevares, lidt goft generaliserende, men i transportministeriets tilfælde (hvorunde DSB og BDK hører) er det fuldt dækkende. Et eller andet sted er det foruroligende at "ekspert rapport...

9. mar 2019 7:43Leder: Konsulenternes skønmalerier legitimerer dårlige beslutninger