close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Peter Christensen

Peter Christensen

Kommentarer

Gammel nyhed

Syntes emnet har været berørt før https://ing.dk/artikel/nye-togsignaler-aar... Det hele handler om: - BDK vil IKKE immunisere og finder på alskens argumenter for at det er dyrt og besværligt. - DSB har det fint med dieseltog - på den måde holdes konkurranter væk og udlicitering kan undgås (for ...

3. aug 2018 10:45 Signalkaos rammer fremtidens eltog: Kommer først til Aarhus om otte år

Re: DSB

Når et folketingsmedlem efterfølgende spørger til netop rejsetidsforlængelse, så henvises der til at skifte på Fredericia station, hvor rejsetiden kun forlænges med 7 min - hvilket er acceptabelt. Humlen ligger i, at togene ikke venter på hinanden i Fredericia, så en forsinkelse på 7 min bliver t...

26. jun 2018 19:12 DSB mister en lille million om måneden på bøvl med køreledninger

Re: Forsinket elektrificering til Aarhus passer nok begge p...

Signalprogrammet har intet med elektrificeringen at gøre - signalprogrammet er besluttet mange år før elektrificeringen blev genoptaget.... Ja, man skulle tro det var to separate ting, men som meget andet, så hænger de sammen. Det kræver indsigt i den sub-optimering, som både BDK og DSB er...

4. jun 2018 15:04 Nye togsignaler til Aarhus må udskydes, så IC4 kan komme på værksted

Re: Hvis Rejsekort var så genialt...

Rejsekortet har fra start været et produkt konstrueret for trafikselskaberne uden tanke på *kunderne. Nu er vi inde på noget af det rigtige. Vi kan spørge "hvem er kunden"? Nogle meget blåøjede typer vil nok mene, at det er de rejsende. Forkert! Rejsekortets kunder er trafikselskaberne; de rejsen...

20. maj 2018 21:49 Brug nu det Rejsekort

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Et endnu ikke løst problem med Level 3 er godstog. Hvordan kan man fra lokomotivet sikre med absolut sikkerhed at man ikke har tabt en vogn? Det er ikke så nemt som det lyder. Hvad en FRED? Sprænges toget, så rygter trykket i bremseledningen. Det betyder at alle vogne bremser. Det lave tryk kan o...

18. maj 2018 19:20 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Og hvad er idéen med det, når de fysiske signaler fjernes, og samtlige tog derfor nødvendigvis må være forsynet med ERTMS for at måtte køre på sporene? Jeg kender ikke nok til detaljerne i styresystemet, men jeg ser en analog sag i forbindelse med elektroniske dieselmotorer i den store ende. Diss...

18. maj 2018 18:14 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Når lokomotivet er forrest, så skal det have aktiv ERTMS. Når styrevognen er forrest, så skal den have aktiv ERTMS. Og så kommer hovedpinen, som Deloitte også påpeger tåbeligheden i: BDK har valgt at Alstom skal indbygge udstyret i togene - ikke operatørerne. Det giver et utal af interessekonfik...

18. maj 2018 9:38 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Korrektioner til virkeligheden

Spændende at BDKs pris på immunisering fastholdes til 1,2 mia. I betragtning af at kun ganske få firmaer kan udfører selve immuniseringen, så har jeg undret mig over hvor denne pris IKKE var fjernet fra Deloittes rapport om signaler. Der er ellers fjernet rigeligt med priser i den rapport, så det...

18. maj 2018 6:39 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Misvisende

Artiklen kan give det indtryk at med "gamle" signaler skal stationer sidde og ringe til hinanden. Det er rigtigt, at tidligere - inden der var noget, som hed fjernstyring - var det således at en del af sikkerhedsarbejdet på jernbanen blev foretaget. Det var den såkaldte "af- og tilbagemelding", s...

11. maj 2018 8:37 Signalproblemer breder sig til Nordjylland: Flere nye baner får gamle signaler

Re: Problemer og undskyldninger?

Så når DSB beder om 200km/t for at være fremtidssikret, så lav det om til 160km/t. De 160km/t er væsentligt hurtigere end IC4-togets 0km/t. Men langsommere end IC3's 180 km/t Nu er det ikke bare topfarten, som er afgørende. Et ganske godt eksempel fra virkeligheden. Det om...

8. maj 2018 12:39 Politikere kan glemme alt om hyldevarer: Alle eltog skal skræddersys til danske forhold