Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Julie M. Callesen

Julie M. Callesen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Overskriften

Ja, det var da vist en smutter:) Tak for hjælpen, det er rettet nu. Bedste hilsner, Julie - ing.dk

10. apr 2013 9:09Nordkoreansk atombombe er elektromagnetisk trussel mod USA

Re: reklame for PL?

Hej Rasmus. Du har helt ret, det er en fejl fra vores side. Der er ikke tale om en journalistisk artikel men om et blogindlæg fra PL i bloggen IDA-valg 2013. Desværre fremgår det ikke, at der er tale om en blog - bl.a. fordi bloglogoet ikke er blevet overført rigtigt ved relanceringen. Det vil ...

9. apr 2013 14:53Pensionistlisten: Stem til IDAvalget!

Opdateret blogindlæg

Ved en fejl var ikke hele Ivans oprindelige blogindlæg blevet offentliggjort. Indlægget er nu opdateret, så I kan læse hele Ivans indlæg. Vi beklager fejlen. Mvh Julie - ing.dk

21. mar 2013 8:58Blog: Hvordan slår man en elektrisk bil ihjel?

De rigtige svar

Georg Adolph Rung Det seje, elastiske materiale, der omtales, er "Nikkelstaal". Der er tale om et Røreapparat: “Apparatet er særligt tænkt anvendt i Brænderier og Bryggerier samt andre Steder, hvor man ønsker Vædsker blandede” Steffen Petersen vinder hermed bogen fra 1903. Tak til Jer alle for...

21. feb 2013 14:02Konkurrence: Vind Ingeniøren anno 1903

De rigtige svar

“Pendulpropellere ere af absolut større Nyttevirkning end deres Forgængere, men af de anførte Grunde gælder dette specielt ved lavere Hastigheder omkring 8 Knob c: 7 Knob for mindre og 9 Knob for store Skibe.” Charles Renard (1847–1905) - se i øvrigt også http://www.telegraph.co.uk/motoring/4752...

18. feb 2013 13:40Konkurrence: Hvem opfandt det automobile landevejstog?

Det gik stærkt:)

Der var ikke megen tøven fra Ulrich Fricke-Pedersen, der som den første kunne levere de rigtige svar:) "Hvor det drejer sig om Forbrændingsprodukter med særligt høje Temperaturer eller om særligt nøjagtige Undersøgelser, kan man anvende Jærnrør, der holdes afkølede ved en stadig Strøm af Vand, ...

18. feb 2013 11:40Konkurrence: Hvad var sidste skrig inden for kommunikationsteknologi i 1905?

I er på rette vej, men:

Svaret på 1. spørgsmål er ganske rigtigt den ærværdige Georg Adolph Rung, som I alle er enige om. Ved 2. spørgsmål er vi ude i en stållegering, som flere af Jer foreslår, men jeg vil gerne have præciseret hvilken. Der er ingen, der er kommet med det rigtige svar på det 3. spørgsmål endnu, selvo...

14. feb 2013 12:50Konkurrence: Vind Ingeniøren anno 1903

Indlægget er blevet opdateret

Blot til orientering, så har jeg nu embedded den video, Ernst Krogager linker til, i indlægget. Bedste hilsner, Julie - ing.dk

14. feb 2013 9:40Dødbringende tøven

De rigtige svar

Her kommer de rigtige svar - og jeg må altså sige, jeg er lidt imponeret igen:) Der var to kvindelige kandidater i 1902, begge Fabriksingeniører, og deres navne var ganske rigtigt Charlotte Louise og Vagny. (Hvordan i alverden fandt du ud af det, Karl Jensen?) Den anden ulempe, der nævnes, er: ...

13. feb 2013 13:45Konkurrence: Vind årgang 1902 af Ingeniøren

Vinderen er fundet

De første to spørgsmål havde I, ganske som forventet, godt styr på, men I får lige den eksakte ordlyd: Edison havde "opfundet en ny elektrisk Akkumulator, der var lettere, billigere og bekvemmere at anvende end de hidtil benyttede Akkumulatorformer." Dr. H. Th. Simons forsøg, viste, at den tale...

12. feb 2013 11:50Konkurrence: Vind smukt indbundet årgang 1901 af Ingeniøren