Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Rasmus Post

Rasmus Post

Kommentarer

Re: Hvad med sparepærer generelt?

Os almindeligt dødelige med 3 x 230 V ind i hjemmene har ikke noget at frygte. Jo - masser at frygte. det er en akkumulerende virkning, og selv om problemet måske er mest tydeligt på de højere spændingsniveauer, hvis de falder ud, så bliver der mørkt hjemme hos dig!

21. dec 2012 11:02Aalborg-forskere skal dæmpe svingninger på elnettet

CO2

Som nævnt tidligere ved den anden brand, så er det største problem ved en silobrand af denne type mest at den tænder igen pga. temperaturen efter at den er slukket med Co2 eller N2 - og der skal enorme mængder til

17. dec 2012 14:59Silobrand på Amagerværket opdaget på transportbånd

Re: Hvad er teslacoils?

http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_coil Teslatransformer på Dansk

26. nov 2012 13:11Første testkørsel af Tesla Model S

Konstruktive svar, please

@Aksel - du har selvfølgeligt ret i at der er synspunkter, som enten rent er forkerte eller misforståede i et eller andet omfang, men siden dette er et teknisk forum er det også dit og mit ansvar i et eller andet omfang at pointere dels hvornår fejlene og misforståelserne er der og ikke mindst hv...

26. nov 2012 9:19Første testkørsel af Tesla Model S

Er en unfair kommentar

Selve ideen med RUF'en var/er innovativ. Det er et spændende forsøg på at løse nogle af de problemer, der er med transport. Men der er de indlysende problemer med at skinnen er med til at svække bilens mekaniske stabilitet og at systemet kræver meget infrastruktur for at virke

5. nov 2012 13:48RUF-bilen på vej på museum

Ulmebrand

Problemet er at der er tale om en ulmebrand i et enormt lager. Skum og vand har derfor vanskeligt ved at trænge ind til der hvor der er brug for det. I træpillelageret er der allerede installeret et anlæg til at slukke en ulmebrand med kvælstof, men siden branden ikke startede i dette lager, kunn...

20. sep 2012 10:24Brandslukning på Avedøre krævede 170 ton CO2 og luk af Øresundstunnelen

Nettoafregning

det er ikke så svært. Man udfylder bare blanketten for oven på dette link (Anmodning om nettoafregning) http://energinet.dk/DA/El/Vindmoeller/For-... det kan også være værd at læse hvad der står her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1966910

22. aug 2012 17:24Solcelleejere snyder sig selv for flere tusinde kroner

næsten

Der er nogle ret specifikke test der skal foretages førend en ny banestrækning kan tages i brug og det er nok den der mangler

2. aug 2012 14:1550 meter lange broer blev løftet på plads ved Svanemøllen

Videnskab - tak!

Der reageres på at nogle personer rapporterer en eller anden forbedring, som sagtens kan være virkelig og væsentlige, men der er svært at se fra den anekdotiske information om det var installationen af systemet eller om det eventuelt bare er det lokale vandværk, der har skiftet filter. Der reage...

2. aug 2012 10:49Se den mystiske boks, der ændrer vandets struktur

Jeg kan ikke blive klog på?

Til Benny Det du snakker om (håber jeg) er regenerativ bremsning, hvilket den har. Det jeg håber du ikke snakker om er, at bilen kan lade mens motoren driver bilen fremad, hvilket er noget vrøvl :) Eller måske at du mener at den skal være en hybrid med en forbrændingsmotor, men så er den ikke læ...

28. jun 2012 15:21Første testkørsel af Tesla Model S