Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lasse Kärkkäinen

Lasse Kärkkäinen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Aarhus Letbane har haft en

Aarhus Letbane har haft en særdeles besværlig start, ikke mindst med integrationen af to enkeltsporede jernbaner, som andre letbaneprojekter normalt ikke har. For kigger man ud i Europa, så anlægges, udvides og moderniseres der sporveje hele tiden. Det må jo virke. I Bergen vokser både antallet ...

16. sep 2019 15:05Ugens debat: Aarhus Letbane kan gøre det svært for busserne

Det er en ærgerlig nyhed,

Det er en ærgerlig nyhed, hvis timeplanen - eller lignende - ikke længere skal være en ambition i den danske kollektive trafik. Kender man schweizernes ITF - Integraler Taktfahrplan, så forstår man vigtigheden i, at rejsetiden mellem knudepunkterne bringes ned til lige knapt en time. Konceptet fi...

7. sep 2019 0:20Regeringen i kovending: Timemodellen er nu til forhandling

I den seneste information,

I den seneste information, jeg har set fra DOT er man gået væk fra at kalde det "kvalitetstillæg", i stedet kalder man det "metrotillæg" eller bare "tillæg". Måske i erkendelsen af, at metroen ikke har yderligere kvaliteter at byde på i forhold til den øvrige kollektive trafik. I andet fald bør m...

25. aug 2019 15:33Ugens debat: ‘Kvalitetstillæg’ skaber ny debat om rejsekort

Re: Perrontunnel København H

Perrontunnellen på København H er iflg. DSB's Facebookside åbnet her til morgen (mandag 5/8). Så det er næppe den del, der er forsinket. Det må tunnellen på selve metrostationen, der stadig volder knuder.

5. aug 2019 8:52Stationspladser og fodgængertunneller forsinkes for at holde metro-åbning på sporet

Re: Det ville klæde ”Ingeniøren”

ja, det er jo noget skidt noget...eller er det nu osse dét?: Det er da postivt, hvis øerne vokser. Det er dog formentlig en stakket frist for øboerne alligevel. Ikke mindst, når det er samme storme, der åbenbart aflejrer mere sand langs øerne, som også overskyller øerne med saltvand, de...

14. jun 2019 15:15Leder: Fakta er taget som gidsel i politisk klimakamp

Re: Det ville klæde ”Ingeniøren”

punkt 3 "Klimaændringerne har både positive og negative konsekvenser. Indtil nu har de været nettopositive for menneskenes velstand og velfærd." Ja, mon de mange folk, der efterhånden år efter år mister deres hjem til de enorme naturbrande i USA er enige? Eller stillehavsfolkene, der oplever ...

14. jun 2019 10:42Leder: Fakta er taget som gidsel i politisk klimakamp

Re: "...og linjen ville have

Ja, det svarer jo faktisk blot til en stor buslinie, a'la 5C. Det er da bestemt at skyde gråspurve med kanoner at bygge en metrolinie til det formål. En langt mere oplagt skinnebaseret løsning til dét forventede passagertal er en letbane. Hvoraf nogle i Paris har over 100.000 daglige påstig...

22. maj 2019 23:28Metro til Hvidovre og Bispebjerg Hospital vil koste 30 milliarder kroner

Re: At vente på et teknologisk fix er at lade stå til

Tak for gennemgangen. Interessante perspektiver. Men noget andet man ikke må glemme ved fly: De kræver ingen infrastruktur mellem destinationerne, og det betyder faktisk noget. Alt efter hvilken type jernbane der er anlagt, om det er en egentlig højhastighedsbane eller en normal type jernban...

17. maj 2019 1:23Store partier afviser dansk flyafgift: Teknologien skal standse flyenes klimasynder

Re: At vente på et teknologisk fix er at lade stå til

Der findes allerede en teknisk løsning på problemet. Den giver bare færre afgiftskroner i statskassen, hvorimod afgifter på flyrejser giver flere. Længere oppe i tråden, så jeg du nævnte syntetisk jet fuel. Jeg tænker, det er det, du tænker på i denne sammenhæng. Faktisk ville en tvungen, st...

16. maj 2019 15:33Store partier afviser dansk flyafgift: Teknologien skal standse flyenes klimasynder

At vente på et teknologisk fix er at lade stå til

At sætte sig og vente på, at tekniske fix skulle afhjælpe luftfartens CO2-problemer er laissez faire af værste skuffe. Vi har ikke tid til at vente. IPCC anbefaler, at vi skal reducere CO2-udledningen i 2030 med 45% ift. 2010, hvis vi skal holde os indenfor 1,5 grads stigningen og nettoudledninge...

16. maj 2019 11:36Store partier afviser dansk flyafgift: Teknologien skal standse flyenes klimasynder