Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lasse Kärkkäinen

Lasse Kärkkäinen

Kommentarer

Re: Perrontunnel København H

Perrontunnellen på København H er iflg. DSB's Facebookside åbnet her til morgen (mandag 5/8). Så det er næppe den del, der er forsinket. Det må tunnellen på selve metrostationen, der stadig volder knuder.

5. aug 2019 8:52Stationspladser og fodgængertunneller forsinkes for at holde metro-åbning på sporet

Re: Det ville klæde ”Ingeniøren”

ja, det er jo noget skidt noget...eller er det nu osse dét?: Det er da postivt, hvis øerne vokser. Det er dog formentlig en stakket frist for øboerne alligevel. Ikke mindst, når det er samme storme, der åbenbart aflejrer mere sand langs øerne, som også overskyller øerne med saltvand, de...

14. jun 2019 15:15Leder: Fakta er taget som gidsel i politisk klimakamp

Re: Det ville klæde ”Ingeniøren”

punkt 3 "Klimaændringerne har både positive og negative konsekvenser. Indtil nu har de været nettopositive for menneskenes velstand og velfærd." Ja, mon de mange folk, der efterhånden år efter år mister deres hjem til de enorme naturbrande i USA er enige? Eller stillehavsfolkene, der oplever ...

14. jun 2019 10:42Leder: Fakta er taget som gidsel i politisk klimakamp

Re: "...og linjen ville have

Ja, det svarer jo faktisk blot til en stor buslinie, a'la 5C. Det er da bestemt at skyde gråspurve med kanoner at bygge en metrolinie til det formål. En langt mere oplagt skinnebaseret løsning til dét forventede passagertal er en letbane. Hvoraf nogle i Paris har over 100.000 daglige påstig...

22. maj 2019 23:28Metro til Hvidovre og Bispebjerg Hospital vil koste 30 milliarder kroner

Re: At vente på et teknologisk fix er at lade stå til

Tak for gennemgangen. Interessante perspektiver. Men noget andet man ikke må glemme ved fly: De kræver ingen infrastruktur mellem destinationerne, og det betyder faktisk noget. Alt efter hvilken type jernbane der er anlagt, om det er en egentlig højhastighedsbane eller en normal type jernban...

17. maj 2019 1:23Store partier afviser dansk flyafgift: Teknologien skal standse flyenes klimasynder

Re: At vente på et teknologisk fix er at lade stå til

Der findes allerede en teknisk løsning på problemet. Den giver bare færre afgiftskroner i statskassen, hvorimod afgifter på flyrejser giver flere. Længere oppe i tråden, så jeg du nævnte syntetisk jet fuel. Jeg tænker, det er det, du tænker på i denne sammenhæng. Faktisk ville en tvungen, st...

16. maj 2019 15:33Store partier afviser dansk flyafgift: Teknologien skal standse flyenes klimasynder

At vente på et teknologisk fix er at lade stå til

At sætte sig og vente på, at tekniske fix skulle afhjælpe luftfartens CO2-problemer er laissez faire af værste skuffe. Vi har ikke tid til at vente. IPCC anbefaler, at vi skal reducere CO2-udledningen i 2030 med 45% ift. 2010, hvis vi skal holde os indenfor 1,5 grads stigningen og nettoudledninge...

16. maj 2019 11:36Store partier afviser dansk flyafgift: Teknologien skal standse flyenes klimasynder

Vender man påstanden om, så

Vender man påstanden om, så vil den faste forbindelse snuppe 75% af færgernes trafikunderlag (før der regnes på et eventuelt trafikspring). Det vil de næppe kunne overleve længe på, uden at skære i antallet af afgange - og dermed gøre ruten endnu mindre attraktiv. Skal det være i forholdet en til...

9. maj 2019 21:14Tysk rapport: Færger vil snuppe en fjerdedel Femern-indtægter hvert år

Man har gjort nogenlunde det

Man har gjort nogenlunde det samme på Nørre Alle-korridoren, ... Ikke desto mindre, var der gravearbejde på bussporet efterfølgende. Vistnok et års tid senere. Og ja, kloakristene ligger ikke hensigtsmæssigt på den bane. Jeg tænker, at man kan lave begge dele. Enten gør man intet, for så sen...

13. mar 2019 15:02Letbane koster Lyngby-borgere 94 mio. ekstra: Forsyningsselskab skød forkert

I følge formanden for teknik-

I følge formanden for teknik- og miljøudvalget i Lyngby-Taarbæk Kommune, så kommer ekstraregningen, fordi man har valgt at klimasikre samtidig med, at man flytter og fornyer ledningsnettet. Sigurd Agersnap: "Klimaet og ikke letbanen er skyld i ekstraregning"

13. mar 2019 11:18Letbane koster Lyngby-borgere 94 mio. ekstra: Forsyningsselskab skød forkert