Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

morten knorborg poulsen

morten knorborg poulsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Hvad skal man tro på.

" bæltekøretøj er meget sårbart ifht lige netop bælterne" Ja det er rigtigt, dog har de fleste bæltekøretøjer ekstra reserve bælteled med så besætningen selv kan udbedre mindre skader i løbet af relativt kort tid. Iøvrigt kan man i mange tilfælde ved påkørsel af mindre IED'er og almindelig...

10. maj 2015 20:45Mød Danmarks nye pansrede mandskabsvogn

Re: Hvad skal man tro på.

Det er IKKE lige så godt som en PMV med bælter. En CV90 armadillo med BAE's nye Active suspension system, er et af verdens bedste terrænkøretøjer. http://www.gizmag.com/bae-cv90-active-damp... https://www.youtube.com/watch?v=B2TVSsv7AaQ Det kan godt være at hjulkøretøjerne er blevet bedre...

10. maj 2015 19:05Mød Danmarks nye pansrede mandskabsvogn

Piranha V er fin som afløser

Piranha V er fin som afløser for vores "gamle" IIIC model , men som erstatning for hele pmv flåden syntes jeg det er en fejl. Hele den der "enten/eller beslutning omkring hjul og bælter er jeg sikker på vi kommer til at fortryde i det lange løb. Den marginale økonomiske gevinst ved at kun vælge d...

10. maj 2015 19:00Mød Danmarks nye pansrede mandskabsvogn

Gratis postulat

"Alt sammen ting, som bringer hjulkøretøjet tættere på bælternes egenskaber i terræn" Jeg vil nu tillade mig at tvivle på den påstand. Pmv'er med store hjul, stor frihøjde, flere styrbare aksler, uafhænging hjulophæng, hydropneumatisk affjedring, justerbar kørehøjde og automatisk dæktryksr...

10. maj 2015 18:46Mød Danmarks nye pansrede mandskabsvogn

Re: Fint med hjul frem for bælter

"Fra min tid i det danske forsvar har jeg kørt både PMV og den gamle Piranha (samt M-109, MLRS og Leopard 2."..... Aha....det lyder ellers ikke sådan på resten af den smøre du får liret af. Jeg er uddannet kører/kommandør og mekaniker med mange års erfaring på M113A1, M113G3 , Piranha, HX/SX, Le...

10. maj 2015 18:20Her er Danmarks nye PMV

Knærefleks

"Jeg forstår bare ikke, hvorfor du kalder de amerikanske politikere 'sindssyge'," Det er vel efterhånden standardrefleksen herinde når ordet Amerika/USA bliver nævnt.

4. apr 2015 18:10Iran er tæt på

Her er hvad Nordmændene har

Her er hvad Nordmændene har at sige til kritikken : http://blogg.regjeringen.no/kampfly/2015/0... Iøvrigt må jeg sige at jeg deler Hr. Barfoeds skuffelse over Ingeniøren, niveauet herinde er efterhånden blevet så lavt at selv Poul Madsen ville skamme sig. Hvis Ingeniøren stræber efter at være...

4. apr 2015 17:38Militærforskere: F-35 er ikke katten i sækken, men det bliver muligvis en grim kat

Re: "Forsvarets Leopard 2

Det er stadigvæk 16 for mange.......hvis man spørger Enhedslisten i hvert fald ;-) Spøg til side, så kan jeg berolige dig med at vi har "lidt" flere operative kampvogne end det tal der bliver nævnt i artiklen. Som udgangspunkt har vi jo i hvert fald 2 kampvognseskadroner med 11 vogne(KVG) pr stk...

23. mar 2015 21:51Danske Leopard-kampvogne bliver digitale

"Forsvarets Leopard 2

"Forsvarets Leopard 2-kampvogne ruller nu ind i den digitale tidsalder." .......Ja wow....og "kun" 18 år efter at svenskerne installerede et lignende BMS/Blue Force Tracker system i deres Leopard 2 (STRV 122). Det her projekt skulle have været implementeret først i 2008 , så blev det forsinket ti...

23. mar 2015 17:15Danske Leopard-kampvogne bliver digitale

Desperation.

Boeings aggressive markedsføring lugter langt væk af desperation.....de ved godt at deres platform er ved at overskride sidste salgsdato. Grunddesignet som både F-18 A-D og E/F bygger på kan spores tilbage til 1965!(YF-17 prototypen) ... det er næppe realistisk at DK vil flyve i sådan en museumsg...

2. nov 2014 12:42Boeing tror stadig på Super Hornet i Danmark