Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Johan Pelck Olsen

Johan Pelck Olsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Måske en petitisse

Med fare for at fremstå polemisk så er det vel ikke korrekt når Kim Christiansen, Tim Neerup Themsen og Ingeniørens egen journalist siger eller skriver at der er regnet 118% forkert. Den reele pris er 961 mio, man har budgeteret med 440 mio. Dermed har man vel snarere regnet 54% forkert. Ikke at...

4. nov 2018 19:28Overblik: Miseren om Ringsted Station

Dårlig oversættelse

Det her fremstår som en dårlig oversættelse af en overfladisk, populærvidenskabelig artikel som Ingeniørens journalist tilsyneladende har misforstået. Sætningen "ghrelinen arbejdede sammen med signalmolekylet fibroblast, der er en celletype, der stimulerer celledelinger" er f.eks komplet menings...

3. maj 2017 8:54Faste kan beskytte hjernen mod ældning

Re: Ærgerligt at debatten på ing.dk nu også er blev postfaktuel

Nu har jeg taget et kig på rapporten fra DØR og det ser ud til at deres tal kommer også kommer fra Nationalt Center for Miljø og Energi ved Aarhus Universitet, men altså en anden rapport end den Allan Olsen henviser til ovenfor (http://dce2.au.dk/pub/SR102.pdf). Jeg er ikke bekendt med hvordan d...

13. jan 2017 22:43Vismænd: Skatteministeriet undervurderer skader fra brændeovne

Re: nødsporskørsel (ny t koncept)

Marcel Buttrup: Du har ret, det endte off topic. Jeg skal være den første til at beklage at jeg lod mig friste til at fodre trolden ovenfor.

18. maj 2016 21:52Vejdirektoratet: Kørsel i nødspor er en dårlig forretning

Hvem dæmoniserer hvem?

Der er forskel på at mene, at færre mennesker bør befordre sig i egen bil og så til at sige, at bilister er "onde". Jeg selv kører i bil fordi det er hurtigere, billigere og nemmere end alternativet, men jeg ville ønske det var omvendt. På et samfundsmæssigt plan udgør privatbilismen en alt for s...

18. maj 2016 16:44Vejdirektoratet: Kørsel i nødspor er en dårlig forretning

Re: Hæm fra rødder?

Det er næppe en fejl at de skriver hæm og ikke leghæmonglobin. Hæm (engelsk: Heme) er en co-faktor der findes flere steder i naturen, hvor den hjælper proteiner med at binde oxygen. Jeg kan forestille mig, at der er ganske stor forskel på proteinet leghæmonglobin og "almindelig" mammal hæmoglobin...

23. mar 2016 10:12Værsgo og spis: Vegebøffen, der smager af kød

Re: Med lysets hastighed?

Hmm, spændende. Jeg er ikke astronom, så jeg indrømmer gerne at jeg kan have misforstået det, men jeg er nysgerrig, så hvis det er tilfældet vil jeg meget gerne henvises til et sted hvor jeg kan læse mere. Ifølge nedenstående wikipedia-artikel gælder det for et gravitation, som for en elektromag...

12. feb 2016 10:47Derfor er gravitationsbølger interessante

Re: Med lysets hastighed?

Om objektet bevæger sig eller ej er (medmindre jeg har misforstået noget) ikke så relevant, så længe det ikke accelererer.

12. feb 2016 8:02Derfor er gravitationsbølger interessante

Re: Med lysets hastighed?

At tyngdekraften virker instantant er vel ikke i modsætning til at ændringer i et gravitationsfelt udbredes med lyshastighed? Jeg kan godt lide analogien at rumtiden er som en madras. Objekter bøjer rumtiden som en stålkugle ville lave en fordybning i madrassen. Hvis to kugler er tæt nok på hinan...

11. feb 2016 23:40Derfor er gravitationsbølger interessante