Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jimmy Malmkvist

Jimmy Malmkvist

Kommentarer

Veteranbiler køre på fosilt brændstof.

Kom nu i gang… Først og fremmest skal vores politikere, være visionære, og hjælpe udviklingen i gang. De sidder jo mildest talt på bremsen. Jo, flere elbiler vi får ud at køre, jo hurtigere får vi også bedre batterier. Så bliver regnestykket endnu bedre. Jeg er klar over, at nogen har brug for en...

27. sep 2018 8:36Her er elbilens danske CO2-forspring

Nedlæg de store el-kraftværker

Hvis bilernes diesel motorer er så "rene", så er det måske bedre at vi nedlægger vores store el-kraftværker og installere en masse af dem i stedet for!? Jeg købte min elbil for flere år siden. Og hold da kæft mand, hvor er alle de gamle veteranbiler langsomme i optrækket (biler som køre på fosil...

4. apr 2018 8:41500.000 kilometer før en elbil er grønnere end en dieselbil ... eller hvad?

Synes den arm ser bekendt ud!

Kan det passe at Fraunhofer har købt armen af Universal Robots? :-)

4. mar 2014 10:18En schweizerkniv af en velfærdsrobot

Kom nu bare i gang

Fremtidens biler vil blive styret med GPS. Men det er en meget varm kartoffel. Ingen politikere tør rigtig at bringe det her op. Når det kommer til folk og deres biler, så bliver folk lettere psykopatiske. I takt med at GPS teknologien bliver bedre, så vil vi kunne få utrolig mange gode mulighede...

5. sep 2013 13:29EU vil have intelligente fartbegrænsere i alle biler

Ligger havet ved siden af?

Hvis havet ligger ved siden af, kan man så lægge "tryk kamret" på bunden af havet? Eller..? Der kunne vel være gro tang oven på. Og man skal ikke flytte så meget jord. ?

28. aug 2013 8:51Efter to års forsøg: Vejen banet for nedgravet pumpelager til vindmøllestrøm

- holder med Ebbe...

Ebbe, det er rigtig godt skrevet. Jeg er fuldstændig enig. Jeg ville også gerne skifte til en el-bil, glæder mig faktisk. Men jeg vil da ikke udskifte min gamle bil, før den er helt død. Også fordi mit behov er meget lille. Nu snakker de om gas! Det virker lidt panisk. Mit håb er, at der sidder e...

26. okt 2012 9:07Elbilernes fiasko får regeringen til at satse på gas i danskernes biler

Jeg vil give Thomas Green ret.

Ja, det handler også om følelser. Men også viden om bagklogskab. Jeg høre ikke til dem, der har viden omkring emnet, men jeg ved at videnskaben nogen gange gør nye opdagelser. Tanken om at de gifte vi bruger ender i vores drikkevand er meget bekymrende. Uanset om de er giftige for mennesker eller...

31. aug 2011 11:25Giftekspert: Roundup-stof er mindre giftigt end bordsalt

Morsom debat

Tine, du har ret. Hvad mål er det nu, - swimmingpools.. ha ha! Tilhængerne herinde, mener jo at atomkraft slet ikke er farligt. Kul er farligere. Og nu er det også farligt at producere vindmøller. Spørgsmål, bruges der så slet ikke CO2 når man bygger atomkraft værker? Men vi skal jo bare spise l...

11. feb 2011 16:44Gejsten for a-kraft blev genoplivet for en aften hos Cowi

Placering?

Jeg har en ide, vi placere bare et Akraft værk tæt på København, de savner sikkert lidt spænding, - nu efter Barsebäck er lukket ned. Et andet argument, det er jo også i hovedstaden at de bruger mest strøm. Anlæggene er jo så sikre i dag, så der sker HELT sikkert ikke noget. Ha ha!

11. feb 2011 16:17Gejsten for a-kraft blev genoplivet for en aften hos Cowi

Jamen dog!

Nå nå, jamen så behøves vi jo slet ikke vedvarende energi. Vi er frelst! Jeg smutter lige hen og tænder for el-radiatoren...

11. feb 2011 15:26Gejsten for a-kraft blev genoplivet for en aften hos Cowi