Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Vitar Enluns

Vitar Enluns

Kommentarer

Dieseldrevne maskiner...

...Hvad med dieseldrevede entreprenørmaskiner...et eller andet sted bør de jo også pålægges en eller anden form for begrænsning af deres udledning. Lad os tage et eksempel: entreprenørmaskinerne som borer sekantpæle og slidsevægge til metrocityringen (fx. Soilmec sc-120) bruger godt 1000 L diese...

14. feb 2013 12:29Forsker: Elbiler til favørpris kan skabe kaos på hovedstadens indfaldsveje

Re: hul i jorden (hovedet)

Fint nok, Men du argumenterer stadig ikke rigtig den ene metode frem for den anden. Man borer ikke stationer ud, heller ikke med NATM metoden. Hvis der havde stået "gravet" istedet for boret i indlæg #4, hvilket jeg tror Jørgen Esping egentlig mener, hvordan lyder dine argumenter så? Kom nu lidt ...

29. jan 2013 16:32Sådan bygger man en metrostation

Re: hul i jorden (hovedet)

@Henrik Hansen. Jeg syntes ikke du er specifik nok i din uddybning. Derudover har du lidt misforstået hvad det er jeg efterlyser. Til sidst bortforklarer du blot med de sædvanlige "forklaringer" som kunne have kommet fra en embedsmand, politiker eller metroselskabets ansatte. Jeg er udemærket go...

29. jan 2013 13:14Sådan bygger man en metrostation

Re: hul i jorden (hovedet)

Selvfølgelig er det lettere med en tunnelboremaskine - hvor det besværlige jo er det første stykke, hvor maskinen skal laves i. Stationerne er alt for små til at det kan betale sig at nedsætte, og benytte en fiktiv boremasking, der er i stand til at udbore en station i den form man nu engang sk...

28. jan 2013 12:59Sådan bygger man en metrostation

Re: hul i hovedet

Godt du bringer det på banen, for det er nemlig næste skridt til at indkredse hvor Metroselskabet går fejl. Men først... ingen tvivl: Metroen FUNGERER, og den fungerer fint. Ikke noget at komme efter dér. Alligevel... Hvorfor alle disse glaspyramider? Hvorfor disse granittrapper der er alt for...

28. jan 2013 12:51Sådan bygger man en metrostation

Re: Træthed

hehe måske er det fordi vi rent faktisk ikke er særligt gode til den slags i DK?

25. jan 2013 16:14Trafikforsker: Genskabt HT skal få styr på hovedstadens trafik

Det var dælme på tide...

...men bedre sent end aldrig. Det vil også være interessant for naboerne som ikke aner hvad der foregår og hvorfor, at få mere sikkerhed og oplysning om hvad der sker. Ja, nogle er sikkert ligeglade, men mange har en reel interesse, og det ville være rart med en del mere information fra metrosels...

25. jan 2013 16:08Sådan bygger man en metrostation

Re: @Christian:

Mht. kværulanterne der piver over at der bygges i byområder, så vil jeg foreslå at de flytter til en soveby i en forstad hvis de vil have ro. At bo i en "storby" som Kbh. betyder at man har accepteret at der er støj, larm og ikke perfekt luft. M Hvordan kan du egentlig bestemme hvad man ska...

22. okt 2012 22:15Metroen - en succes fylder ti år

Re: @Christian:

Meget kort: 1. der var (er) projekter, der ville give et klart bedre c/b forhold, end den nuværende 'mini-metro' - men en knap så forkromet løsning. Indpakket i en fejlagtig analyse lod man alligevel det dyreste projekt opføre. Det kan man så gøre, hvis man politisk ønsker at bind...

22. okt 2012 21:55Metroen - en succes fylder ti år

Re: @Christian:

Der tager du fuldstændig fejl - det var alvorligt ment. Hvis man vælger at bo i en by vælger man også de ulemper det må medfølge. Man kan ikke forvente "forstadsidyl" når man bor centralt. M Hvem siger man forventer forstadsidyl ved at bo i en by? Hvis man gjorde det, så boede man jo nok i f...

22. okt 2012 21:27Metroen - en succes fylder ti år