close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

René Low

René Low

Kommentarer

Det trinløse gear

heder Nuvinci https://www.youtube.com/watch?v=kN8CCY1vFC8 Muligvis det kunne være interessant for de teknisk interesserede at se hvordan det virker. Skal selvfølgelig helst kombineres med et bæltetræk så man slipper for ulemperne med den oliesmurte kæde. Er også set i en form for automatgear hvo...

24. maj 2018 6:05 Ingeniøren tester speed pedelec: Både muligheder og problemerne virker meget ægte

Stop stop!

Læg hellere den fantastiske asfalt på cykel stierne ved de københavnske indfaldsveje. bilister og brugere af offentligt trafik vil falde over hinanden for at få lov til at benytte denne super komfortable mulighed. Da vi allerede ved at fremtiden for små ture er lette elektriske hybrid køretøjer e...

23. maj 2018 12:08 Ny asfalt skal spare danske bilejere fem pct. brændstof

Harald nyborg 4500 KR

21 gear citybike 250 watt/h i batteriet 24volt system forhjulstrukket. Det var min første el-cykel ca 6 år siden. Jeg var meget skeptisk overfor teknikken og mulighederne men med et års garanti tænkte jeg meget pragmatisk at det ikke kunne gå helt galt. Jeg havde en plan om at køre investering in...

22. maj 2018 20:05 Elcykler kan erstatte bilen på de længere ture

Re: Lad det rykke!

Købte for et år siden en grøn sports-elcykel hos Thansen for 8.000.- de har stadig nogle. Det er desværre ikke en centermotor, og den kan vist ikke snydes til mere end 25km/t, jeg og andre har i hvert fald ikke kunnet finde ud af det, Det må være den benelli med bafang 8 fun motor i bag...

22. maj 2018 18:11 Elcykler kan erstatte bilen på de længere ture

Re: Biler er for billige

Det har jeg nydt siden jeg var barn Elcyklen er ikke parametren der gør denne forskel. Det er beklædningen! Fint at du kan opretholde en fart på 25 km/t i silende regn og modvind i en absolut regntæt dragt. Og når du ankommer dufter du af roser. På det punkt er du meget unik. For mig e...

22. maj 2018 9:40 Elcykler kan erstatte bilen på de længere ture

Re: Biler er for billige

Personligt mangler jeg klimaskærmen på cyklen, før den helt kan erstatte bilen for mit vedkommende (20 km på arbejde, hvoraf en del er kørsel på små landeveje). Det er ikke så svært. For det første skal du ikke bekymre dig om såkaldt åndbare regnjakker, de virker jo ikke. man køber en ty...

22. maj 2018 9:09 Elcykler kan erstatte bilen på de længere ture

Re: Problem ??

Hvad er det for en mentalitet at opdigte at cykle så få km er et problem? DOVENSKAB er et problem ! Nej problemet er at den "gammeldags" cykel ikke er egnet til længere ture i alt slags vejr alle 4 årstider for 99% af befolkningen. Den elektriske cykel er den gammeldags cykel overlegen p...

22. maj 2018 8:37 Elcykler kan erstatte bilen på de længere ture

Re: Hvis det var så simpelt...

...ville vi se mange flere MC'ere, knallert 45 og knallert 30. De fleste i min generation og tidligere (50+) tog MC kørekort sammen med bil. Du kan ikke sammenligne el-cyklen med disse primitive transport maskiner. Har du nogensinde prøvet at køre knallert med den konstante larm i ...

22. maj 2018 8:12 Elcykler kan erstatte bilen på de længere ture

Re: A til B

Anyways - flere debattører beklager sig over pendlernes bidrag til trafikken i København. Pendlerne selv beklager sig også over fremkommeligheden ind og ud af København. Hvad ligger så mere til højrebenet end at fjerne behovet for at pendle til København??? Det tror jeg godt jeg kan vær...

20. maj 2018 21:09 Trods nye teknologier bruger vi samme tid på transport

A til B

»Vi mener, at man ikke kun skal tænke på at spare tid, men tænke på byrummet og borgerne som en aktiv del af bylivet. Borgeren er med til at skabe byen, så hvis vedkommende bare pendler over lange strækninger, så skaber det ikke byliv,« siger Jakob Schwartz. Helt klart pendlere og specielt dem d...

20. maj 2018 10:00 Trods nye teknologier bruger vi samme tid på transport