Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Michael Hansen

Michael Hansen

Kommentarer

Re: Det er vigtigere at banerne

Gå en tur på Købmagergade i København en hverdags morgen. Det er en gågade, men man drukner i varebiler som leverer varer. Det kan ikke gøres anderledes. Vi investerer milliarder i tog i disse år, alligevel står togtrafikken stille mens biltrafikken eksploderer. Ja der investeres milliard...

19. maj 2019 12:50Mangler 60 millioner: Banedanmark overvejer at udskyde eltog til Holbæk

Også perfekt til storbyen

Det er da også en perfekt bil til storbymennesker, som f.eks. københavnere. Den kan snildt køre til/fra job og fritidsinteresser, en tur i Ikea eller en tur på familiebesøg på Sydsjælland - godt nok med 105 km/t i højre spor på motorvejen. Men stadig hurtigere, nemmere og mere (nær)miljøvenlig en...

3. maj 2019 9:02Denne elbil koster under 80.000 kroner – men kan vise sig at være for simpel til det nordiske marked

Re: Krydset ved Mindebrogade

Din unødigt komplicerede version: Hvis der er grønt for fodgængere, må du gå ud i krydset. Hvis der bliver rødt, mens du er der ude, føler du dig nødsaget til at løbe for at nå hurtigt over. Derfor begynder du at bruge nedtællingen til rødt i din forudsigelse af, om det vil blive rødt, me...

18. apr 2019 11:59Spørg Fagfolket: Hvorfor skal jeg trykke på en knap for at få grønt lys?

Re: Krydset ved Mindebrogade

...og hvis det er tilfældet, gør nedtællingen ikke nogen forskel på det problem, vi diskuterer. Nej det er sandt - det var et sidespor, men tænkt som en hjælp for både bilister, fodgængere og cyklisters tålmodighed og planlægning af trafikken.

18. apr 2019 9:13Spørg Fagfolket: Hvorfor skal jeg trykke på en knap for at få grønt lys?

Re: Krydset ved Mindebrogade

Så du mener ikke, at lydsignalet er tilstækkeligt varsel? Jo, men som en hjælp til passagererne. Jeg ved på f.eks. Islands Brygge, der er dørene åbne meget, meget kort tid, og da jeg pendlede dertil, så kunne folk ikke nå ud inden lydsignalet indikerede, at nu ville dørene lukke. Min tan...

18. apr 2019 9:11Spørg Fagfolket: Hvorfor skal jeg trykke på en knap for at få grønt lys?

Re: Michael Hansen

Så må du jo arbejde på at ændre loven, hvis du mener det så bliver mere sikkert at køre bil. Jeg tror dog jeg stopper her. Du forholdt dig ikke til mit modsvar om, at bilisten ifølge lovgivningen skal vige for toget, men kom i stedet med en sort svada om, at du synes lovgivningen er forkert. Dit...

17. apr 2019 21:05Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene

Re: Krydset ved Mindebrogade

Eneste måde at undgå at nogle skal krydse delvis for rødt er en konstant grøn lampe --- eller en føler som holder grønt lys lige så længe der er fodgængere i overgangen, hvilket nok vil være træls for dem der så skal vedblive at holde for rødt indtil der ikke er flere fodgængere. I mange kryds ...

17. apr 2019 14:46Spørg Fagfolket: Hvorfor skal jeg trykke på en knap for at få grønt lys?

Re: Lidt om sikkerheden på vej og jernbane

Tallene for jernbanerne er generelt af samme størrelsesorden som på vejene, og tilmed er jernbanernes tal noget pyntede, idet f.eks. ulykker der involverer både tog og bil, mærkeligt nok altid tilskrives bilen, selv om det dog ofte er togets manglende bremseevne og manglende styreevne og enorme...

17. apr 2019 11:58Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene

Re: Bent Johansen: Togets indbyggede malfunktion

Og alt dette tilsammen gør det nødvendigt med et stort overordnet sikkerhedssystem der også undertiden fejler, så alt gårt i stå. Modsat sikkerhedssystemet på vejene, der består i, at det enkelte mennesker selv bestemmer. Det går ganske ofte galt med store skader på mennesker og dødsfald ...

17. apr 2019 9:02Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene

Re: Krydset ved Mindebrogade

For at overføre det til fodgængersignalet: I princippet behøver der kun være grønt et par sekunder så man som fodgænger kan bevæge sig ud i krydset --- det vigtige er så at den tværgående holdes tilbage (for rødt) så længe at man kan nå over til den anden side eller til helle midt på vejen. Je...

17. apr 2019 8:36Spørg Fagfolket: Hvorfor skal jeg trykke på en knap for at få grønt lys?