Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lasse LM

Lasse LM

Kommentarer

Re: Ulykken tæller ikke. Man kører bare videre.

Og det er jo et faktum, at man nu kører videre, mens bommene stadig ligger i græsset. Ja man burde sætte betonklodser op så overspærring er helt spærret (for biler) indtil de er sat op. Så vil naboernes kritik nok forstumme.

10. jul 2019 16:40450 meter før letbanens ulykkesoverkørsel kan lokoføreren se, om sikringen virker

Re: ERTMS og Linjeblok samtidig?

Kan man skifte strækningen, eller et spor på strækningen, til at køre ERTMS, hvis der kommer et ikke-DSB tog, med godkent ERTMS udstyr? Næste år kommer der ERTMS mellem den dansk/tyske grænse og Flensborg, men DSB-tog uden kan fortsat kører der, så man kan det godt andre steder.

9. jul 2019 16:18180 km/t og ekstra tog på Ringstedbanen: Nu er midlertidigt signalsystem endelig klar

Re: Hvad kan vi glæde os til

Afgangen fra Århus 6.14får køretiden 3t 10min til København H, hvor den før var 2t 54 min. Det er et kvarter længere køretid. Der er sporarbejde, søg fra den 14/7 og frem

27. maj 2019 22:56Ny Ringsted-bane til ti milliarder åbner uden et eneste lyntog

Re: Hvad kan vi glæde os til

Kan nogen løfte sløret for, hvornår det sker - og hvor meget skæres af den nuværende køretid på 2t 54 min fra Århus til København H? Rejsenplanen siger 8. juli, men med uændret køretid indtil december.

27. maj 2019 15:27Ny Ringsted-bane til ti milliarder åbner uden et eneste lyntog

Re: Batteritog? Ja.

Deutsche Bundesbahn har siden 50'erne kørt med batteritog (rækkevidde 300 km): https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_... Det er kun nogle meget små sidebanetog, som ikke har været i drift i årevis. Den type var i drift fra 54 til 95, efter min mening er det da i årevis ?

5. maj 2019 10:51Ministeriet og DSB: Kan vi køre batteritog til Kalundborg?

Re: Tallene

Men med timedrift på toget kører der måske 16 tog til Århus med meget varierende belægning. 1000 togsæder med 60% siger 400 tomme. Busser må formodes at benytte en mere tilpasset plan med færre afgangstider OG dublerede (multible) busser i peak. Det må vel slå igennem ? Bus til 600 siger...

16. mar 2019 14:08Det er lige så miljøvenligt at tage bussen som dieseltoget

Re: Det letteste er nok

at læsseren lige prøver, at løfte sættevognen af, som del af læsningen! Kan den det, var den ikke låst godt nok fast. og hvis den sidder fast så løfter du vognen af sporet ? (Der i øvrigt er koblet sammen med andre vogne)

14. mar 2019 20:11Havarikommision: Fejl på yderligere to godsvogne ved storebæltsulykken

Re: Utidig skamrosning

Det er fint at være imod Enhedslistens forslag, Bertel - men hvad vil du så gøre ?

15. feb 2019 18:08Enhedslisten: Sådan får vi 1,2 mio. elbiler i 2030

Re: Skinnebredde?

Så vidt jeg kan se, så er det cityringsdesign, som vil komme i de 8 nye togsæt. Man vil også opgradere teknisk i de nuværende togsæt. De 8 nye sæt får en helt anden indretning: https://www.railway-technology.com/news/hi...

9. jan 2019 20:34Cityringen får nye togsæt i gamle klæder

Re: Sådan bør ingeniørens artikler være

I "de gode gamle dage" var den slags artikler leveret af ingeniører uden for huset og mange organisationer, ikke mindst de offentlige myndigheder, så det som en helt naturlig ting at en af deres ældre og erfarne medarbejdere brugte en uge eller flere på at skrive en artikel til Ingeniøren om hv...

7. jan 2019 13:44Fugleflugtslinjen vil aflaste Storebæltsoverfarten