Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lasse LM

Lasse LM

Kommentarer

Re: Tallene

Men med timedrift på toget kører der måske 16 tog til Århus med meget varierende belægning. 1000 togsæder med 60% siger 400 tomme. Busser må formodes at benytte en mere tilpasset plan med færre afgangstider OG dublerede (multible) busser i peak. Det må vel slå igennem ? Bus til 600 siger...

16. mar 2019 14:08Det er lige så miljøvenligt at tage bussen som dieseltoget

Re: Det letteste er nok

at læsseren lige prøver, at løfte sættevognen af, som del af læsningen! Kan den det, var den ikke låst godt nok fast. og hvis den sidder fast så løfter du vognen af sporet ? (Der i øvrigt er koblet sammen med andre vogne)

14. mar 2019 20:11Havarikommision: Fejl på yderligere to godsvogne ved storebæltsulykken

Re: Utidig skamrosning

Det er fint at være imod Enhedslistens forslag, Bertel - men hvad vil du så gøre ?

15. feb 2019 18:08Enhedslisten: Sådan får vi 1,2 mio. elbiler i 2030

Re: Skinnebredde?

Så vidt jeg kan se, så er det cityringsdesign, som vil komme i de 8 nye togsæt. Man vil også opgradere teknisk i de nuværende togsæt. De 8 nye sæt får en helt anden indretning: https://www.railway-technology.com/news/hi...

9. jan 2019 20:34Cityringen får nye togsæt i gamle klæder

Re: Sådan bør ingeniørens artikler være

I "de gode gamle dage" var den slags artikler leveret af ingeniører uden for huset og mange organisationer, ikke mindst de offentlige myndigheder, så det som en helt naturlig ting at en af deres ældre og erfarne medarbejdere brugte en uge eller flere på at skrive en artikel til Ingeniøren om hv...

7. jan 2019 13:44Fugleflugtslinjen vil aflaste Storebæltsoverfarten

Re: Men hvor?

Har du saglige kilder på det, og er det noget der er fuldkommen enighed om? Det forekommer mig at være en vandrehistorie. Hvis vi snakket by- og trafikplanlægning så er der meget stor enighed om fordelene ved at samle ting i byfortættede områder. Spredning fører til et større transportar...

6. jan 2019 23:39Danmarks Tekniske Museum vil rykke til Svanemølleværket

Re: Men hvor?

Det er relevant fordi vi af klimamæssige og miljømæssige årsager skal reducere sammenklumpningen i København. Det er lige omvendt, ikke nødvendigvis fordi det skal være i København. Men byfortætning er med til at reducere det klima og miljømæssige aftryk vi sætter.

6. jan 2019 21:11Danmarks Tekniske Museum vil rykke til Svanemølleværket

Hvorfor er Ingeniøren ikke taget nordenfjords til ERTMS-land?

og filme hvor ERTMS virker? Hvorfor har der ikke været nogle artikler hvordan det går hos Nordjyske jernbaner med ERTMS? Man kunne godt "frygte" at det er fordi det går for godt til at Ingeniøren gider beskæftige sig med det ?

29. dec 2018 23:06Video: Togene venter på Danmarks nye signalsystem

Nordjyske jernbaner

Med 10 ud af sine 41 togsæt er Arriva i øjeblikket den tog­operatør, der har flest ERTMS-parate tog. Ligesom med IC3 er det Banedanmark og Alstom, der står for installeringen. og hvor mange togsæt er det lige at Nordjyske Jernbaner har med ERTMS? (svaret er flere end 10!)

25. dec 2018 0:18Danmark ignorerede alle røde lamper for at være først med ERTMS