Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Søren Have

Søren Have

Kommentarer

Nogle nyttige fakta

Jeg er enig med PHK i at vi skal stoppe med at hive kulbrinter op af Nordsøen. Både for at respektere Parisaftalen, og fordi reduktion af udbud faktisk også virker: https://twitter.com/SorenHave/status/10809... Desværre binder den aftale som et flertal (excl. EL og Alternativet) indgik, så Total...

28. apr 2019 13:03Luk & Sluk Nordsøolien

Spændende refleksioner

Tak for spændende refleksioner og råd, Eskil. Jeg kan skrive under på de fleste - særligt det med rådgivere ;-) Men når du skriver 'hold problemdefinitionen åben' tænker jeg det også kan være for åbent. Som minimum tænker jeg at den primære motivation skal være fastlagt. Er det fx for a...

2. jan 2019 13:45Ledelse i netværk – tips og tricks fra Cityringsforhandlingerne

Re: Pakkeomdeling

Det behøver ikke være statsligt for at realisere synergierne. Det kan også være privat koncession.

1. dec 2018 16:57Hvordan ville rigtig klimapolitik se ud ?

Re: Hvad er formålet med at reducere trængslen ?

Grunden til at jeg skriver det er "til alles gavn" er at roadpricing fikser den 'markedsfejl' at jeg, når jeg sætter mig i min bil, ikke er opmærksom på den ekstra køretid som min ene tur kan give mange andre bilister. Eller som forskerne siger: "Generelt kan man anføre at en trængselsa...

10. nov 2018 15:01KRONIK: Roadpricing er på vej

Re: Hvad er formålet med at reducere trængslen ?

Som nævnt andetsteds så er god kollektiv transport ikke nok i sig selv til at flytte folk fra bil til kollektiv transport. Men ja, det er rigtigt at lige i disse år er kapaciteten i den kollektive trafik presset. Du spørger hvad formålet er med at flytte nogle bilister (enten til andet transportm...

9. nov 2018 15:07KRONIK: Roadpricing er på vej

Re: Regnestykket er forkert, se på den samlede rejsetid

I mandags, da S-togførerne strejkede, cyklede jeg på arbejde (som normalt). Men den dag da vejbroerne lukkede pga politiets eftersøgning af en Volvo ville jeg have ønsket at jeg sad i toget i stedet for i min bil på vej til Jylland. Derudover advokerer jeg i andre sammenhænge for at parkering ska...

9. nov 2018 14:59KRONIK: Roadpricing er på vej

Re: Roadpricing findes allerede

Enig, man kunne også godt lade alle ny-indregistrerede biler indgå i roadpricing.

9. nov 2018 14:54KRONIK: Roadpricing er på vej

Re: Søren Have, Rambøll og Stalin

Bare for at gøre en ting helt klart: Jeg foreslår ikke noget på vegne af Rambøll som virksomhed. Jeg foretager en analyse af hvad der er muligt og hvad jeg tror der sker. Og så vil jeg gerne takke for at sammenligne mig med Stalin. Så har jeg også prøvet det.

9. nov 2018 14:52KRONIK: Roadpricing er på vej

Re: Virker roadpricing: Ja

Tak. Underligt med link - prøver lige igen: https://www.sciencedirect.com/science/arti...

9. nov 2018 14:40KRONIK: Roadpricing er på vej

Parkering som løsning i stedet?

Thomas Mygind spørger helt relevant om ikke man i stedet kunne løse problemet med parkeringsafgifter. Jo, det kunne man teoretisk set godt, men det er sværere at variere med tid og det sted man faktisk kører. Og, som Thomas påpeger, så vil også private P-pladser skulle omfattes, hvilket kan være ...

7. nov 2018 9:45KRONIK: Roadpricing er på vej