Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

David Kristensen

David Kristensen

Kommentarer

Det store problem er vel

Det store problem er vel (udover prisen) at letbanen ikke given nogen eller meget lille tidsbesparelse i forhold til bus idag. Faktisk er den flere steder langsommere end bus, hvis man sammenligner både distance og stop. Hertil skal lægges problemerne for tværgående busser. Idag tager med bus 30...

26. feb 2019 10:11Københavner-letbane vil blive langsommere end bilen

virkningsgrad og produktionspris

Prisen er jo god - i forhold til Anholt Havvindmøllepark (sic!). Er der mon oplysninger om virkningsgraden og produktionspris? Ideen og konceptet er glimrende

3. nov 2011 9:00Verdens første hybrid-kraftværk sat i drift i Tyskland

Belgien atomfrit?

Byder vendingen "De politiske partier i Belgien har vedtaget en lov, der slår fast, at landet skal være atomfrit i 2025." mod at Belgien endelig bliver nedlagt og ophøre med at eksistere?? ;-) Reuters telegram http://www.reuters.com/article/2011/10/31/... indeholder lidt flere tekniske detaljer,...

2. nov 2011 9:07Belgien dropper atomkraft

Hvil i fred

Mindeord: http://unf.dk/nyheder.php?id=118

24. dec 2010 11:11DTU-studerende dræbt i trafikulykke i USA

Re: Hvor vinder broen

Broen har dobbelt så stor kapacitet pr. vejbane ( normal køretøjsafstand ), Kun ca. 1/10 så stor klimabelastning i drift. Hvorfor har en bro dobbelt så stor kapacitet pr vejbane - er det hastighedsbegrænsninger? Skyldes klimabelastningen lys/ventilation/pumper? Hvor stort er dette bid...

1. dec 2010 10:03Femern A/S anbefaler en tunnel