Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lars Mathisson

Lars Mathisson

Kommentarer

Re: Vi lænstolspiloter kan

For mig er det helt indlysende, at MCAS softwaren var umoden, dårligt testet og bestemt ikke klar til brug i real life. At vi andre så kan sidde herhjemme med en kop kaffe og konstatere, hvad piloterne burde have gjort er dybt uinteressant. Det er da fint du allerede har opklaret ulykken. ...

9. apr 2019 11:49Skulle trække med 70 kg: Havarirapport afslører piloters kamp mod ulykkesfly

Re: Runaway Stabilizer!! How to stop MCAS

Da piloterne indså at de ikke kunne redde flyet ved at følge proceduren med manuelt trim forsøgte de at få det elektriske til at hjælpe. Det siger rapporten ikke noget om. Den nævner intet om at piloterne har slået trim til igen. Men udlæsningen af data indikerer at noget/nogen har slået d...

8. apr 2019 12:55Skulle trække med 70 kg: Havarirapport afslører piloters kamp mod ulykkesfly

Det konkluderer den

Det konkluderer den foreløbige havarirapport fra de etiopiske flymyndigheder... Den foreløbige rapport konkluderer ingenting. Den lister de faktuelle omstændigheder og kommer evt med forslag til det videre forløb. Men der er indikationer på at piloterne aktiveret systemet igen efter at de i ...

8. apr 2019 7:49Skulle trække med 70 kg: Havarirapport afslører piloters kamp mod ulykkesfly

Re: Mindst materialer, dødsfald og arealforbrug per energi

Prisen for produktion af el på bioenergi er også omkring 40 - 50 øre, når det tages i betragtning af driftstiden ikke er 24/7. Men CO2 udledning fra biomasse er ca 19 gange større end fra atomkraft (230g/kWh mod 12 g/kWh). Uanset hvad ens religiøse oberbevisning siger, så kommer man ikke u...

5. apr 2019 20:11Folketinget vil stoppe EU-støtte til ny a-kraft

Re: Som jeg læser rapporten,

Hvordan kan man designe et system, som godtager en sådan indlysende fejllæsning på en enkelt sensor uden at tjekke på den anden (velfungerende) sensor.??? Det er nu meget normalt og til dels fornuftigt det gør nemlig at fejlen kun viser sig på en side og piloterne derfor hurtigere kan ide...

5. apr 2019 9:01Piloter i ulykkesfly fulgte Boeings officielle instrukser

Hvilken procent sats skal man

Hvilken procent sats skal man være på for at være "en af de helt store syndere" ? Det må være mere end 2 procent kan jeg regne ud men hvor går grænsen. Og hvem er så over / under den???

2. apr 2019 18:23Flytrafik udleder rekordmeget CO2: Stiger 26 pct. på fem år

Re: Lapperi på et forkert system.

End sol vind Hydro og bioenergi i rette kombination. Eller hvad michael? Well hvis man spørger ippc så er både sol, bioenergi og hydro mere co2 udledende end atomkraft . Hydro er dobbelt så slemt som atomkraft og bio er 10 gange værre. Kun vindkraft går lige op. Så uanset hvilken kombi man ...

24. mar 2019 20:47Ugens debat: Effektivitet målt på hvilken måde?

Den her slags

Den her slags forsvarsargumenter får en til at tænke på hvor farligt det kan være, når sikkerhedstænkning bliver navlebeskuende og for tekniskt snæver! Det var bestemt ikke et forsvars argument. Det var en saglig konstatering af tingenes tilstand i flybranchen. Min pointe var, at manden var ...

13. mar 2019 16:44Boeings "killer-app"

Sullenberg er et godt

Sullenberg er et godt eksempel. Det havde været tæt på umuligt at lande hans Airbus på Hudson uden aktivt at gøre brug af disse automatiske systemer, hvad han også selv gjorde opmærksom på Jeg er ikke sikker på hvad du mener her men... Ved dual engine failure går en airbus i direct law dvs p...

13. mar 2019 15:44Boeings "killer-app"

Det er stadig forkert at

Det er stadig forkert at snakke om en "killer app". NY times artiklen pointerer jo netop at den nok burde have krævet mere træning. Man kan sagtens diskutere om der burde have været difference træning for piloterne, men at klandre softwaren uden reelt at vide hvad der er sket virker ret dumt. A...

13. mar 2019 12:40Boeings "killer-app"