Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Hans Ellegaard

Hans Ellegaard

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Det hele skal med..

Mig bekendt deles kraftvarmeværkernes produktion i en varme-del og en el-del. Eller er den intelligente el opfundet? Her tænkes på El-sparefondens ubønhørlige korstog mod el-varme netop med baggrund i elværkernes virkningsgrader. Men det må da glæde de få tilbageblevne el-varmekunder. Skal vi ik...

19. feb 2012 12:31Elbilmarkedet idag

Det hele skal med..

Så er el-bilerne oppe at vende igen. Mange af argumenterne for og imod er de samme som for 100 år siden-! Når talen er om effektivitet og miljøvenlighed, mangler der noget væsentligt. El kommer jo for omkring 90%'s vedkommende fra el-værker, der anvender flere forskellige slags brændsler, h...

19. feb 2012 10:39Elbilmarkedet idag

Re: Saw that one coming

Modigt gjort Torben Bauer! At mene noget andet end de "rigtige meninger" fra fx. Klaus Illum, Kåre Press-Kristensen er modigt. Det ved jeg af bitter erfaring. Men vi er meget enige om, at en fornuftig og nøgtern vurdering kunne være meget nødvendig. Vi er jo nu i en situation, hvor overskudet er...

8. nov 2011 8:58Danmarks dyre naturgasnet kan blive overflødigt

Drop Femern-forbindelsen eller?

Igen en god leder, Rolf Ask Clausen. Svaghederne og den generelle begrænsning ved Storstrømsbroen, giver helt naturligt stof til eftertanke. Den med store armbevægelser planlagte Femern-bro/tunnel kræver struktuelle tilslutningsanlæganlæg i en grad, der ikke tales højt om, hvilket er forståeligt...

30. okt 2011 17:16Leder: Drop Femernforbindelsen - eller frilandsmuseet Storstrømsbroen

Storstrømsbro m.v.

Det er alvorlig ment: Hvem skal betale for Femern-forbindelsen? Overordnet brugerne, specielt svenskerne. Så langt så godt, men vil de det? Det er langt fra sikkert. Dels har færgerederierne meddelt, at de vil fortsætte sejladsen om nødvendigt med priskrig, dels ved vi intet om trafikmængde. H...

29. okt 2011 18:53DF: Ny storstrømsbro kan blive nødvendig

Ny Storstrømsbro?

Med stadig større undren over beslutningen om Femernforbindelsen, dukker de første ubehageligheder op, nemlig en gammel og delvis udtjent Storstrømsbro. Det burde dog ellers ikke komme bag på nogen eller? Samtidig kommer meldingen om at Femerntunnelen let kan opgraderes til 200 km/t -! Til hvilk...

29. okt 2011 10:29DF: Ny storstrømsbro kan blive nødvendig

Lad det blive

Normalt kan jeg ikke forlige mig med selvbestaltede pressionsgrupper, herunder Greenpeace, men må her tilslutte mig: Lad det blive! Nu har det været på stedet i rum tid, så hvorfor dog flytte med det? De udpegede områder, alle vest for Storebælt, vil da have lige så gode argumenter for ikke at h...

11. aug 2011 10:53Greenpeace: Begrav atomskrottet ved Risø

Re: Overreaktion...!

Meget enig. Der må være forskel på forbikørsel kontra ophold for naboer. Forbikørslen er et par minutter og det kan næppe være farligt. At lukke begge motorveje lyder som en klar overreaktion og giver mange unødvendige problemer. Anderledes med naboer.

17. dec 2010 17:56Motorvej genåbnet efter udslip: Nu skal bilkøerne afvikles

Re: Folkebevægelse mod Femernforbindelsen

Hørt! For mine børn og børnebørns skyld vil jeg gerne være med. Undskyld, men der et mere og mere klart billede af et rent prestigeprojekt. Ingen sammenhæng mellem omkostninger (som slet ikke kendes) og det man kan vinde.

7. dec 2010 18:01En Femern-tunnel kommer mindst til at koste 50 mia.