Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Rasmus Rosenquist

Rasmus Rosenquist

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Troværdighed?

At NABU kæmper imod, skal vi faktisk være glade for. Hvem er "vi"? /R

7. sep 2019 10:13Video fra tysk miljøorganisation: Femern-tunnelen ødelægger unikt stenrev fyldt med liv

Re: Rødvig-køge banen

fuldstændig overflødig efterhånden som vejtransporten bliver automatiseret Ja, og med kold fusion og toriumkraft lige om hjørnet, så må vi hellere afvente - eller noget... /R

5. sep 2019 7:01Lokalbanernes skinner nær udløbsdato: Regeringen udskyder investeringer

Svend, du har sagt det før

men det bliver det ikke mere sandt af... Danmark bliver ikke rigere af at sætte betalingsmure op på landevejene. Det er den enkle og billige adgang til transport, som (blandt andet) har gjort os rige. Så vil det da være dumt at begrænse adgangen til transport. Hvad har du ellers af forslag? Be...

18. aug 2019 21:04Tid for En Grøn Transportpolitik 2.0

Re: Det som hendt med dette flyet

I maj 2017 måtte samme fly returnere til København efter et motorproblem kort efter start: Det var så den anden motor ... Jamen, så sker det jo ikke igen - problem solved! :-) /R

12. aug 2019 22:02Glohede motordele fra Boeing 787 regnede ned over Rom-forstad

Re: Billigere strøm?

Der er selvfølgelig et stort energitab ved at fremstille gassen Hvorfor disse methanværker selvfølgelig skal ligge på land, hvor man kan udnytte noget af den ellers tabte energi som fjernvarme. /R

9. jul 2019 19:33 Kunstig energiø i Nordsøen er teknisk mulig: Skal stå klar om 12 år

Re: Spørgsmålet er indlysende

Med hensyn til kiler under branddøre så ringer man til brandinspektøren så bliver de sikkert fjernet meget hurtigt, jeg kunne forestille mig at han ellers lukker for trafikken. De store tunge døre i transfertunnellen på Nørreport er mig bekendt ikke branddøre, men derimod "flooding doors"...

24. feb 2019 9:08Spørg Fagfolket: Hvorfor ruller rulletrapperne omvendt på Nørreport Station?

Denne sag er stukket helt af

Stop nu. Hvis boltene skulle gå løse (det gør de næppe), falder de jo ikke af med det samme. En løs bremsekaliper vil kunne høres/mærkes i lang tid, inden der kan opleves egentligt bremsesvigt. Hvis betjentene er utrygge, så giv dem et kursus i teknikken bag bilens bremser. Lær dem eventuelt hva...

18. feb 2019 18:58»Bremsesvigt har naturligvis skabt utryghed blandt betjentene«

Re: Ingen Græs

Nogle mennesker er ensporede, nogle jernbaner er enkeltsporet ;-) Ret beset må jernbaner (som i flere af dem) vel være enkeltsporede. Én enkelt jernbane kan derimod være enkeltsporet. Altså, hvis vi nu skal have fat i de små insekter... :-) /R

3. feb 2019 10:36Efter fem års sagsbehandling: Tyske myndigheder blåstempler Femern-tunnel

Re: Fortænkt ordspil.

Den kan være konstrueret så den på vejen ned oplader et batteri, som hjælper til når den skal op igen. Alle almindelige tovbårne elevatorer er konstrueret med en kontravægt, som vejer det samme som elevatorstolen plus det halve af elevatorens lasteevne. Det vil sige at elevatoren belastes...

24. jan 2019 11:49Bagsiden: CO2-brænding i elevator?