Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Klaus Jørgensen

Klaus Jørgensen

Kommentarer

"Det" ansvarlige er

Viser al erfaring i jernbanesektoren, som er gravet frem de senestenmange år, ikke at kunden får det som kunden bestiller? Skurken, det ansvarlige, er "New Public Management".

8. mar 2019 15:21Leder: Konsulenternes skønmalerier legitimerer dårlige beslutninger

Kattegat?

DI nævner også muligheden for en Kattegat forbindelse, men det må så også betyde, at der skal etableres den nye bane Aarhus - Silkeborg? Det betyder så elektrificering Aarhus - Silkeborg - Herning. Hvorfor så elektrificere Vejle - Struer. I DI mangler en sammenhæng med investering i togmateriel...

28. feb 2019 19:23DI med nyt infrastruktur-udspil: Vil lappe togfonden og bygge Kattegatbroen

Re: Findes der en lokalitet på

Må sige at nu står ministeriet i vand til halsen; "Den materielbaserede udrulningsplan blev konkretiseret i en arbejdsgruppe i starten af 2018 med deltagelse af Transport-, Bygnings- og Boligministeriet, Banedanmark og DSB". Det virkede så ikke. Tror at Ole Birk Olesen glæder sig til valget, s...

28. feb 2019 8:17Elektrificeringen af den danske jernbane bliver forsinket

Vores egen havarikommission?

For at prøve at forstå hvilket samarbejde der evt. er, kunne det måske være relevant at spørge havarikommissionen i Danmark, hvor mange gange de har underrettet udenlandske samarbejdspartnere, om hændelser/undersøgelser?

12. feb 2019 12:56Tyske myndigheder vidste intet om Hamborg-ulykke før dødsulykken på Storebælt

Re: Hvad er logikken?

Den enkle løsning er vel at vende togene i Hedensted, som ligger imellem Horsens og Vejle. Men der er måske heller ikke personale/fjernstyring?

8. feb 2019 12:12Overgravet fjernvarmerør aflyser alle tog mellem Fredericia og Aarhus

Hvad er logikken?

Hvorfor kan der ikke køre tog imellem Aarhus og Horsens, fordi et fjernvarmerør er ødelagte i Vejle?

8. feb 2019 6:38Overgravet fjernvarmerør aflyser alle tog mellem Fredericia og Aarhus

Re: Tja, man kunne jo også have

sandsynligvis være farvel til DSBs direkte kørsel til Hamborg. næ næ - DSB køber jo nu 55 vogne og 18 lokomotiver, leverance 2022. Anslået pris - 1 mia. kr. Så deres "fri trafik" eventyr København - Hamborg fortsætter. Dog støttet af Transportministeriet, fordi der stoppes enkelte steder...

5. feb 2019 12:06Banedanmark opgiver erstatning for den mest forsinkede del af nye togsignaler

Det kunne være relevant....

.... at høre de tyske myndigheder, hvad de foretog sig i denne anledning; "I Tyskland bliver omkring 900.000 lastbiltrailere hvert år transporteret med godstog. Her oplevede man for fem år siden en ulykke med en lastbiltrailer, der tilsvarende havde flyttet sig på en godsvogn. Vognen ramte en br...

10. jan 2019 8:17Forbud mod lastbiltrailere på godstog kan føre til flere ulykker på vejene

Tragikomisk!

Ingen tvivl om at Banedanmark (Ministeriet) har kludret ganske gevaldigt i det med projektet med nye signaler i Danmark. Man ville løse alle problemer i et snuptag, og det gik så galt. Ingen tvivl om at lidt faglighed, bare lidt, havde gjort underværker i beslutningsprocessen. Men nu hvor det re...

30. dec 2018 13:33Video: Togene venter på Danmarks nye signalsystem

Re: Jeg bygger perronen i Glostrup for 100 mio kr

Rolig nu, der er meget trafik andre steder. Men helt ærligt, renover sporet syd for nuværende østgående spor, det kan gøres uden at genere trafikken (med et hegn imellem sporene). Men måske med hastighedsrestriktion i sporet ind mod København. Når det er fikset, sættes hegn op omkring den gamle...

10. dec 2018 8:49Dropper to perroner for at spare: Passagertallet for Københavns letbane svinder ind