close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Klaus Jørgensen

Klaus Jørgensen

Kommentarer

Fantastik indsigt!

Det fremlagte papir giver en fænomenal indsigt i hvorledes der fra alle parter søges at koordinere tingene, så de passer sammen. Problemet for parterne er blot at brikkerne i puslespillet hele tiden ændrer sig. Alt i alt virker som en fremgangsmåde, som hører fortiden til. Vi har brug for politi...

19. jun 2018 6:52 Nu bliver også elektrificeringen af jernbanen kulegravet

Powerpoint afgørelser!

Citat: "Banedanmark har ifølge Transportministeriet kun leveret årsagerne til problemerne i overskriftsform." Når man følger med i Transportudvalgets og Transportordførernes bilag til møder, ja så er der aldrig nogen form for dokumentation, ofte kun nogle Powerpoint sider. Dog udarbejder minist...

18. jun 2018 7:56 Nu bliver også elektrificeringen af jernbanen kulegravet

Ynkelige politikere.

Det er ynkeligt at høre de 2 transportpolitikere, Henning Hyllested og Kim Christiansen! Begge har været med i mange år og ved, at alt hvad der kommer fra ministeriet, Banedanmark og DSB er farvet af holdninger til hvorledes tingene skal gøres - ofte så det gavner egne interesser. Og begge er ...

15. jun 2018 8:06 Passagerer er igen forsøgskaniner: Danmark går enegang med nye køreledninger

Har vi hørt det før?

Jeg mindes at de samme forklaringer, dog med en anden chef, blev givet da firmaet der kørte hed DSBfirst.

14. jun 2018 12:52 Pollen og varme forsinker kystbanetog

Bevist nedprioritering!

Det er helt klart at DSB nedprioritere løsningen af deres egne problemer og gemmer sig bag andre som også er har problemer (Banedanmark). Det er vigtigere at DSB giver et meget stort millionbeløb i overskud, så kan der ikke være råd til vedligeholdelse, reservestammer etc. Og ministeriet synes ...

13. jun 2018 15:07 DSB: Kystbanens tog og signaler lider i sommervarmen

Hvad er problemet?

Femern er et politisk ønske, det er politik, ikke logik. Et flertal i folketinget, demokrati, ønsker forbindelsen, så er den ikke længere.

6. jun 2018 18:35 Politikere dropper Femern-høring med kritiske fagfolk

Konsekvens - næ.

Det uheld har så den konsekvens at passagererne, tror ikke der køre gods her, igen må tåle uorden. Men det sker jo hele tiden, i skrivende stund høres om signalproblemer på øresundsbanen, med nærmest kaoslignende toggang. Og automatisk udkald, som er gået amok. I dag er hjemkomsten kun 60 minutte...

29. maj 2018 19:24 Nye køreledninger falder ned: Banedanmark stopper eltog til Esbjerg

Noget nyt?

Jeg har respekt for at Banedanmark, efter kritik fra Havarikommissionen, agerer. Og i samarbejde med eksterne, her DTU. Men hånden på hjertet, findes det ikke allerede derude? Men det er selvfølgelig sjovere selv at opfinde noget, det har vi set talrige eksempler på i Dansk jernbane. Dyrt men d...

13. maj 2018 11:58 Big data skal forudsige fejl på sporskifter

Re: Fair nok

"Mon politikerne havde..........ok......." Ja.

12. maj 2018 21:33 Konsulentrapport: Umuligt at vurdere realismen i ny signalplan

En øjenåbner?

Den udmærkede artikel understreger med alt tydelighed det som nogle tidligere har tilkendegivet, at DSBs indstilling til Fremtidens Tog alene tjener det for mål at bevare DSBs monopol. Der er ingen sund fornuft eller logik i at samme togtype skal være både regionaltog og fjerntog. Det medfører o...

8. maj 2018 6:46 Politikere kan glemme alt om hyldevarer: Alle eltog skal skræddersys til danske forhold