Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Klaus Jørgensen

Klaus Jørgensen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Pandoras æske?

Til Billund må toget gerne køre overvejende under elledning, men ikke når toget kører til Frederikshavn. Tror din argumentation halter en anelse. NJ behøver ingen ladestation, næ de kan spare 20 mio kr fordi staten hænger for 1 mia kr ledninger op. I øvrigt kan staten nøjes med den ene ladestati...

17. sep 2019 6:48Midtjyder vil lægge skinner til Danmarks første batteritog

Re: Pandoras æske?

Billundbane er i øvrigt oplagt til batteritog, Billund - Aarhus og Billund - Odense. Øhhhh . med en væsentlig kørsel under elledning! Og hvis NJ vil gå over til batterietog, når de om 30 år skal skifte tog, ja så kan de vist klare sig med en ladestation i Hjørring elelr Frederikshavn.

16. sep 2019 13:14Midtjyder vil lægge skinner til Danmarks første batteritog

Re: Pandoras æske?

"rimelig ballance mellem køreledninger og batteridrift. " det er muligt, det har jeg ikke lige indsigt i. Jeg tænkte sådan set mere på muligheden for at genetablere de direkte tog imellem København - Frederikshavn. Valget for politikerne står måske imellem; batteritogsæt - måske en merpris på ...

16. sep 2019 7:29Midtjyder vil lægge skinner til Danmarks første batteritog

Nakskov

"Det kunne man formentlig også gøre med DSB's IR4, men de er allerede 20 år gamle, og så har man ikke for mange af dem !" Hvis DSBs IR4 (eller de tiloversblevne Øresundstog) ombygges til at have batterier, kunne det vel ikke afvises, at Nakskov på en (simpel) måde kunne få direkte tog til K...

13. sep 2019 10:39Østrigsk togselskab dropper diesel og opgraderer tog med batterier

Lars Larsen testen?

Jeg elsker når statslige virksomheder kører med klatten - "vi kunne også godt tænke os....." Hvad koster systemet, hvilken værdi skaber det, hvor mange arbejdspladser kan nedlægges, hvad er erfaringerne fra andre lande? Kan inførelsen af "Lidar" bestå Lars Larsen testen - "Kan det betale sig"?

13. sep 2019 10:12Lidar-scanning af 3.125 km jernbane skal måle frirum og skæve spor

Pandoras æske?

Der er givet gode elementer i at undersøge muligheder for og evt. at købe batteritog til Lemvigbanen. Det skal undersøges både teknisk og økonomisk (men byg gerne videre på andres erfaringer - det behøver ikke "gå i udvalg"). Med den siddende "forståelsesregering" kan vi vel forvente at der er en...

13. sep 2019 8:14Midtjyder vil lægge skinner til Danmarks første batteritog

Re: Perrontunnel København H

Perrontunnellen på København H haf næppe mange naboer, men lukket det er den. Og har været det hele sommeren.

5. aug 2019 6:45Stationspladser og fodgængertunneller forsinkes for at holde metro-åbning på sporet

Perrontunnel København H

Man kan undre sig over at denne har skullet laves i sidste øjeblik. Den kunne være lavet for år siden. Er det noget med flere parter, kasketforvirring?

2. aug 2019 15:23Stationspladser og fodgængertunneller forsinkes for at holde metro-åbning på sporet

Re: DSB Anti-Højhastighed

Oplagt for Ingeniøren at følge op på det. Hvor mange hastighedsnedsættelser er der? Og hvor meget ekstra køretid er der?

21. jul 2019 20:24Jernbane til Næstved åbner med ny udgave af gammel signalteknologi

en ting virker mystisk.

Det nye signalsystem virker angiveligt upåklageligt i Jylland. Hvorfor kan det ikke bringes til samme niveau på Fyn og Sjælland.? Hvilke forhold er anderledes?

17. jul 2019 14:29Nu blinker advarselslamperne for nye togsignaler til sjællandske pendlere