Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Klaus Jørgensen

Klaus Jørgensen

Kommentarer

Re: Jeg bygger perronen i Glostrup for 100 mio kr

Rolig nu, der er meget trafik andre steder. Men helt ærligt, renover sporet syd for nuværende østgående spor, det kan gøres uden at genere trafikken (med et hegn imellem sporene). Men måske med hastighedsrestriktion i sporet ind mod København. Når det er fikset, sættes hegn op omkring den gamle...

10. dec 2018 8:49Dropper to perroner for at spare: Passagertallet for Københavns letbane svinder ind

Re: Hvilken fremtid er det

øh.... 11 standsende tog i timen! Og formentlig et par godstog, det er fremtidsvisionen. Men det kan der jo godt køre på den nuværende, med en lovlig perron. F.eks. Øresundsbanen er dimensioneret og bygget til den kapacitet. Og på Nørreport kommer man endog en del højere op (15 - 18 tog), omend...

8. dec 2018 16:53Dropper to perroner for at spare: Passagertallet for Københavns letbane svinder ind

Et er det politiske, man kunne også dvæle lidt ved Banedanmarks

242 mio. kr, for en ikke fremtidssikret ombygning og 410 mio. kr for en fremtidssikret ombygning. Hvilken fremtid er det Banedanmark søger at imødekomme? Hvad indebærer en ikke fremtidssikret ombygning. Det forekommer, når man kigger på Google Map, at der relativt simpelt kan etableres en brede...

7. dec 2018 12:14Dropper to perroner for at spare: Passagertallet for Københavns letbane svinder ind

Det kan da ikke passe.......

En post på 290 mio kr til projektledelse og planlægning? På et budget på knap 1 mia kr. Det svarer til 1/3?

4. dec 2018 6:56Glemte budgetpost på 290 millioner: Derfor blev Ringsted Station dobbelt så dyr

Husk, at en del af "rævekagen" er....

at DSB skal have alibi til at købe vogne der kan køre i udlandet. Det fornuftige var at lave el helt til Kalundborg og købe flere dobbeltdækkervogne. Men niks ikke danske vogne til danske pendlere

29. nov 2018 6:56Kun to bud på signalsystemets plan B: Derfor steg prisen med 138 pct.

Det er helt misforstået!

Det går lige netop efter den plan som, med ministeriet for bordenden, blev lavet af Banedanmark og DSB. Der er meget smart taget udgangspunkt i hvornår DSB kan få leveret nyt materiel, og så sænkes tempoet på Signalprogrammet. Problemet er at politikerne helst ikke skal opdage noget, så de får "...

24. nov 2018 17:31Signal-skandalen: Så røg plan B i vasken

Men det er jo inderligt ligegyldigt!

Der var et politisk ønske om at Langeskov skulle have en station og så er den historie ikke længere. Men man kunne måske spørge hvor mange "samfundsøkonomiske regnskaber" som der laves, f.eks. i Transport-, Bygnings- og Boligministeriet om året? Det kunne måske snilt dække regnearksunderskuddet ...

24. nov 2018 17:26Genåbning af Langeskov Station koster samfundet 336 mio. kr.

Lad der blive mørke.....

Ole Birk Olesen har sandelig sat nye batterier i "mørkelygten".

6. nov 2018 15:09Ringsted Station: Konsulenter advarede om huller i planen

Måske?

Jeg kan ikke bedømme om 29 eller 99 tillidsmænd er det korrekte, det må dog i et vist omfang være afhængig af, hvor mange medarbejdere der er. Men hvad siger de kollektive aftaler om antallet af tillidsmænd? Det er ligesom disse, begge parter skal overholde.

5. nov 2018 15:14Strejke lammer S-togstrafik på ubestemt tid

Hvad man kan forvente.

Vores beslutningssystem er opbygget således at en række såkaldte politikere skal træffe beslutninger. Og deres præferencer er ofte helt lokale, og en del magter måske heller ikke at sætte sig ind i problematikkerne. Vi burde have et embedsapparat som sikrer, at alle beslutningstagere har forståe...

29. okt 2018 6:54Ringstedbanens nye station må bygges om igen, når Femern-tunnelen åbner