Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Klaus Jørgensen

Klaus Jørgensen

Kommentarer

Hvem venter vi på?

En opfælgning fra Ingeniøren kunne måske være berettiget. "Banedanmark mangler stadig den endelige sikkerhedsgodkendelse af den såkaldte fem-bloksløsning«, lyder det." Er det Trafikstyrelsen (igen)? Eller er det faktisk Banedanmark selv, denne gang?

17. jun 2019 9:41Fartgrænse på 120 km/t forsinker næsten alle afgange på den nyindviede Ringstedbane

man undres.

Så vidt jeg har forstået er der bred anerkendelse i Folketinget, af at vi skal have en Kattegat forbindelse. Og dem som skal levere de afgørende stemmer ønsker denne med tog. Man kan vel næppe forestille sig at kattegatforbindelsen togdel ikke er elektrificeret? Hvorfor undersøger ministeriet...

4. maj 2019 14:57Ministeriet og DSB: Kan vi køre batteritog til Kalundborg?

"Det duer ikke"

Citat fra artiklen; "DSB har ellers i flere omgange, senest i 2016, afvist batteritog som alternativ til at sætte elmaster for milliarder op langs de danske skinner." Hvorfor mon de har det? Batteritog på Nordvestbanen rokker alvorligt ved DSBs forretning, hvis man kan sige at de er en forretn...

3. maj 2019 11:02Ministeriet og DSB: Kan vi køre batteritog til Kalundborg?

Bemærk forklaringen!

Banedanmark spiller ikke sikkerhedskortet. Nej det iværksættes ikke, fordi de vil undgå bøvl og forsinkelser for passagererne.

26. apr 2019 14:56Så er den gal med togsignalerne igen: Premiere på Sjælland må udskydes

Re: Ah, hva.

"Grundet at der ikke er indkommet konditionsmæssige tilbud på opgradering af overkørsler på Grenaabanen, har det ikke været muligt at indgå kontrakt om opgaven" Det er andre ord for, at det blev for dyrt!

4. apr 2019 10:13Trods løfter efter dødsulykke: Sikring af jernbanens overkørsler er forsinket igen

"Det" ansvarlige er

Viser al erfaring i jernbanesektoren, som er gravet frem de senestenmange år, ikke at kunden får det som kunden bestiller? Skurken, det ansvarlige, er "New Public Management".

8. mar 2019 15:21Leder: Konsulenternes skønmalerier legitimerer dårlige beslutninger

Kattegat?

DI nævner også muligheden for en Kattegat forbindelse, men det må så også betyde, at der skal etableres den nye bane Aarhus - Silkeborg? Det betyder så elektrificering Aarhus - Silkeborg - Herning. Hvorfor så elektrificere Vejle - Struer. I DI mangler en sammenhæng med investering i togmateriel...

28. feb 2019 19:23DI med nyt infrastruktur-udspil: Vil lappe togfonden og bygge Kattegatbroen

Re: Findes der en lokalitet på

Må sige at nu står ministeriet i vand til halsen; "Den materielbaserede udrulningsplan blev konkretiseret i en arbejdsgruppe i starten af 2018 med deltagelse af Transport-, Bygnings- og Boligministeriet, Banedanmark og DSB". Det virkede så ikke. Tror at Ole Birk Olesen glæder sig til valget, s...

28. feb 2019 8:17Elektrificeringen af den danske jernbane bliver forsinket

Vores egen havarikommission?

For at prøve at forstå hvilket samarbejde der evt. er, kunne det måske være relevant at spørge havarikommissionen i Danmark, hvor mange gange de har underrettet udenlandske samarbejdspartnere, om hændelser/undersøgelser?

12. feb 2019 12:56Tyske myndigheder vidste intet om Hamborg-ulykke før dødsulykken på Storebælt

Re: Hvad er logikken?

Den enkle løsning er vel at vende togene i Hedensted, som ligger imellem Horsens og Vejle. Men der er måske heller ikke personale/fjernstyring?

8. feb 2019 12:12Overgravet fjernvarmerør aflyser alle tog mellem Fredericia og Aarhus