Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lasse Damgaard

Lasse Damgaard

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

En ujævn grusvej.

Danmarks klimaambitioner er at sammenligne med en hullet markvej ingen gider vedligeholde. Det er hovedrystende hvor meget terræn, DK har mistet de sidste 15år. Det er lige før; at hvis ambitionen bliver mindere, så vælter man.

12. nov 2018 15:48Minister: Ingen samlet plan for klimaet

Re: Drømmen om at være en grøn supermagt.

Svend Auken. En visionær og dynamisk statsmand - der insisterede på at reformer den klassiske måde at fremstille energi på. Kyoto er et fint eksempel. Drømmene blev endegyldigt lagt i graven med Fogh's regimeskifte, 20 november 2001. Siden er DK sakket bagud i den globale bestræbelse på at...

16. okt 2018 12:34Danske miljøzoner er flere år efter Sverige

Drømmen om at være en grøn supermagt.

Er DK ikke bagud med alt der handler om miljø og klima ? Skal DK være i den grønne førertrøje. Skal der skabes et helt andet ambitions niveau. DK taber fremtidige markeder og arbejdspladser, med det nøllende tempo der lægges for dagen.

15. okt 2018 13:41Danske miljøzoner er flere år efter Sverige

Re: Afgiftsomlægning

Du fremstiller selv dilemmaet til sidst - det vil tage lang tid hvis at vente på den dybe tallerken opfindes. Til den tid kan det ske det kan være ligegyldigt - for så har klimaet fundet sin egen løsning. Hvis du vil forandre noget må du hjælpe det på vej - skal det gå relativt hurtigt skal du s...

3. okt 2018 16:40Analyse: Hybridbilerne bliver første slagmark for Løkkes grønne løfter

Re: Afgiftsomlægning

Der er så meget man skal passe på. Alle de ømme tæer, man kan komme til at støde. Engang mente man at det var på sin plads at være sengeliggende, når man havde gennemført en operation eksempelvis for diskusprolaps - i dag bliver man jaget ud af sengen efter du er vågnet. Forskning viser det give...

3. okt 2018 16:26Analyse: Hybridbilerne bliver første slagmark for Løkkes grønne løfter

Afgiftsomlægning

Danskerne har respekt for afgifter. Så en afgift forøgelse på benzin og diesel, koblet med en nedsættelse af elafgiften. Skal nok for efterspørgelse på hybrid og elbiler til at stige. Det er godt at sætte nogle standarter for batteriernes kapacitet og holdbarhed. - men pisk virker. Det kommer man...

3. okt 2018 15:17Analyse: Hybridbilerne bliver første slagmark for Løkkes grønne løfter

Re: Løsning?

Bent Johansen Mangler du ikke at beskrive den løsning der omhandler øget bilisme ?

21. sep 2018 18:49Minister om DSB’s passagertab: »Det er ikke et mål i sig selv, at danskerne kører med tog«

Drømmen om at være grøn supermagt.

I DK har vi den selvopfattelse at vi er verdensmestre på grøn teknologi og vi er hestehoveder foran alle andre. Når det kommer til transport er vi fodslæbende og tilsyneladende godt tilfreds med at tilhøre røven af 4 division. Hvordan harmonere det med at DK gerne vil være den førende grønne supe...

18. jul 2018 12:02Flere lande har mål for udfasning af benzin- og dieselbiler – dog ikke Danmark

Hvad er en almindelig dansker ?!

»Dansk Folkeparti afviser ikke at lette elafgiften, men diskuterer størrelse og finansiering. Det giver selvfølgelig håb for, at vi kan lave en aftale, hvor vi også får lettet afgifter for helt almindelige danskere,« vurderer finansministeren videre. hvis man vil gøre noget godt for danskerne n...

11. maj 2018 19:21Regeringens lavere elafgift i modvind

Bil er gud

I DK har vi rygerne vi kan hetze på. Så …?

11. maj 2018 9:52Leder: Københavns miljøzone ligger i bunden af Europas 4. division