Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Anders Hansen

Anders Hansen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Man kunne også bore i

hvad der har forhindret, at det først er nu, at der er behov for et serviceeftersyn. Som det fremgår af ministeriets nyhed så skal: "Serviceeftersynet [skal] tilvejebringe et samlet opdateret overblik og en samlet plan for de mange igangværende projekter og gennemførelsen af den forudsatte togtr...

4. sep 2019 13:11Regeringen i kovending: Timemodellen er nu til forhandling

Under budget

I dagens JP kan man læse at Bane DK sender 2 mia. kr. retur til Infrastrukturforden, da de har mere end holdt budgettet...Det er jo himmelråbende at der så alligevel vælges en discount løsning i Ringsted. Kan vi håbe på en hurtig politisk beslutning om at sende de nødvendige midler til en fly-ove...

31. maj 2019 8:42Fredag åbner Danmarks første nye fjernbanestrækning i årtier – med ét tog i timen

Re: Og vi fortsætter

man anser at naturen har en værdi i sig selv og en selvstændig ret til eksistens Jeg er en af dem... (man'erne) Desværre virker det til at vi som mennesker tror (apropos) at vi lever uafhængigt af naturen. Intet er mere forkert. Vi er naturen og lever pga. denne. Så biotop udryddels...

7. maj 2019 9:12FN-rapport: Verdens dyr og planter bliver udryddet i rasende tempo

Jeg skal love for, at man kan

Jeg skal love for, at man kan komme ud på filosofiens overdrev, når selvkørende biler er på tale. Næppe - der vil komme mange som ønsker at tjene penge på mobilitet, og som vil søge at minimere deres omkostninger. Betales der for at køre vil det begræsne kørslen, betales der for at parkere vi...

28. mar 2019 12:18Forskning: Uden betalingsringe vil selvkørende biler skabe trafikkaos i storbyer

Hvorfor dog al den bekymring,

Hvorfor dog al den bekymring, når løsningen ligger lige for: Bedre P-forhold, billigere P-priser eller helt gratis til rigelige pladser. Netop her ligger problemet, ved rigeligt gratis p-pladser, vil trafikken mod disse stige i princippet uendeligt. Og hvor skal alle disse pladser være? Og hv...

28. mar 2019 12:14Forskning: Uden betalingsringe vil selvkørende biler skabe trafikkaos i storbyer

Kender ikke teknikken, men

Kender ikke teknikken, men kan frygte at dette er et eksempel på, at nødvendigt sikkerhedsudstyr bliver tilkøb, for at holde prisen nede. Vi forbrugere kræver jo konstant billigere billetter, men bliver ikke direkte præsenteret for konsekvensen herved. Og hvor meget er der dog at spare på disse ...

22. mar 2019 10:38Var ikke standardudstyr: Sikkerhedsfunktioner manglede i nedstyrtede Boeing 737 Max

Forsigtighedsprincippet

Indfører vi snart et forsigtighedsprincip for alle disse stoffer? En faktor 1750 er jo ikke bare en justering - det er i min optik et udtryk for en voldsom fejlvurdering, som bør give anledning til at ransage.

18. dec 2018 12:27Faktor 1.750: EU erkender fluorstof-fejl og sænker anbefalinger voldsomt

Re: ?

Har du ikke hørt om Bloktilskud? Jo da, men de er da ikke øremærket til trafik. Hverken helt eller delvist.

18. okt 2018 16:16Regeringen tillader ikke forsøg med roadpricing i Københavns Kommune

Re: ?

Bilisterne bidrager allerede i dag mere end de koster samfundet. Det er jo ikke forkert, men hvor stor en del tilfalder kommunerne hvorfra al trafik starter og slutter? Svaret er 0 kr. Halvdelen af trafikken køres på de kommunale veje, og som der er nu, så er det netop børnhaver og skol...

18. okt 2018 12:57Regeringen tillader ikke forsøg med roadpricing i Københavns Kommune