Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Anders Hansen

Anders Hansen

Kommentarer

Re: Og vi fortsætter

man anser at naturen har en værdi i sig selv og en selvstændig ret til eksistens Jeg er en af dem... (man'erne) Desværre virker det til at vi som mennesker tror (apropos) at vi lever uafhængigt af naturen. Intet er mere forkert. Vi er naturen og lever pga. denne. Så biotop udryddels...

7. maj 2019 9:12FN-rapport: Verdens dyr og planter bliver udryddet i rasende tempo

Jeg skal love for, at man kan

Jeg skal love for, at man kan komme ud på filosofiens overdrev, når selvkørende biler er på tale. Næppe - der vil komme mange som ønsker at tjene penge på mobilitet, og som vil søge at minimere deres omkostninger. Betales der for at køre vil det begræsne kørslen, betales der for at parkere vi...

28. mar 2019 12:18Forskning: Uden betalingsringe vil selvkørende biler skabe trafikkaos i storbyer

Hvorfor dog al den bekymring,

Hvorfor dog al den bekymring, når løsningen ligger lige for: Bedre P-forhold, billigere P-priser eller helt gratis til rigelige pladser. Netop her ligger problemet, ved rigeligt gratis p-pladser, vil trafikken mod disse stige i princippet uendeligt. Og hvor skal alle disse pladser være? Og hv...

28. mar 2019 12:14Forskning: Uden betalingsringe vil selvkørende biler skabe trafikkaos i storbyer

Kender ikke teknikken, men

Kender ikke teknikken, men kan frygte at dette er et eksempel på, at nødvendigt sikkerhedsudstyr bliver tilkøb, for at holde prisen nede. Vi forbrugere kræver jo konstant billigere billetter, men bliver ikke direkte præsenteret for konsekvensen herved. Og hvor meget er der dog at spare på disse ...

22. mar 2019 10:38Var ikke standardudstyr: Sikkerhedsfunktioner manglede i nedstyrtede Boeing 737 Max

Forsigtighedsprincippet

Indfører vi snart et forsigtighedsprincip for alle disse stoffer? En faktor 1750 er jo ikke bare en justering - det er i min optik et udtryk for en voldsom fejlvurdering, som bør give anledning til at ransage.

18. dec 2018 12:27Faktor 1.750: EU erkender fluorstof-fejl og sænker anbefalinger voldsomt

Re: ?

Har du ikke hørt om Bloktilskud? Jo da, men de er da ikke øremærket til trafik. Hverken helt eller delvist.

18. okt 2018 16:16Regeringen tillader ikke forsøg med roadpricing i Københavns Kommune

Re: ?

Bilisterne bidrager allerede i dag mere end de koster samfundet. Det er jo ikke forkert, men hvor stor en del tilfalder kommunerne hvorfra al trafik starter og slutter? Svaret er 0 kr. Halvdelen af trafikken køres på de kommunale veje, og som der er nu, så er det netop børnhaver og skol...

18. okt 2018 12:57Regeringen tillader ikke forsøg med roadpricing i Københavns Kommune

Re: Hvordan kan man forbedre S-togene?

Og endelig er der Takst Sjælland, som jo har stoppet pendleres fritidsrejser. Nu kan de kun køre til/fra job - ergo skal de alligevel have en bil til alt det andet. Og er bilen først anskaffet, så er den langt mere attraktiv - trods kø på motorvejen - at komme til/fra job i end et overfyldt og ...

10. okt 2018 12:33Byplanchef om Lynetteholmen: Invester hellere i kollektiv trafik til omegnskommuner

Det tror jeg ministeren er ligeglad med

så længe vi sparer et minut en gang i mellem - og så går det nok. Men analysen tager ikke højde for antal uheld pr. kørt km eller pr. personkm. - det vil nok kunne belyse om der er et fald i risikoen som ædes op af den stignede trafik.

13. sep 2018 9:44Positiv udvikling bremset: 35.000 danskere kommer stadig til skade i trafikken