close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lars Kr. Lundin

Lars Kr. Lundin

Kommentarer

Re: Alle tiders

det må høre under religion, filosofi eller ønsketænkning at tro at vi på kort tid alle sammen kan få luksus biler med specifikationer som hans kommende topmodeller for en slik. Et tysk ingeniørfirma har på vegne af en sydtysk bilproducent adskilt og analyseret en Tesla Model 3 med stort b...

3. jun 2018 21:57 Plugin-hybrider baner vejen for grønne biler

Re: Biler er for billige

Fint at du kan opretholde en fart på 25 km/t i silende regn og modvind i en absolut regntæt dragt. Og når du ankommer dufter du af roser. På det punkt er du meget unik. For mig er el-cyklen en mulighed for at endelig kunne skærme mig mod det klima der ikke lige passede mig den dag. De 2 hænger...

3. jun 2018 18:20 Elcykler kan erstatte bilen på de længere ture

Re: 2 x 30 km/t = 30 km/t ikke 60 km/t

Hvis to cyklister kører hver 30 km/t frontalt ind i hinanden, svarer det til at køre frontalt ind i en mur med 30 km/t, ikke 60 km/t. Gør stadig ondt. Kun hvis de vejer lige meget. For en kvinde på 50 kg vil en kollision med en overvægtig mand på 100 kg være væsentligt værre. For 20 år ...

3. jun 2018 17:43 Holland går all in: Betaler dig for at cykle

Re: Alle tiders

mens vi venter pa rigtige elbiler som ikke er udviklet af messias fra usa Du mener tydeligvis Elon Musk, der ræsonnerer ud fra grundlæggende fysiske principper, og som man derfor netop ikke er nødt til bare at tro på. Mens Musk's tankegang er populær blandt ingeniører, så kan person...

3. jun 2018 17:24 Plugin-hybrider baner vejen for grønne biler

Re: Strømmen til elbiler kommer bare stadigvæk fra

Tyske og franske kernekraftværker kører lastfølge Nej. Tyske kernekraftværker har en konstant produktion, her er maj måned som eksempel: https://www.energy-charts.de/power.htm?sou... Kun i særlige tilfælde skrues der (lidt) ned for de tyske kernekraftværker: https://www.energy-charts....

3. jun 2018 16:53 Plugin-hybrider baner vejen for grønne biler

Re: 35k

At jeg kører cykel har intet med samvittighed at gøre, det er simpelthen min foretrukne transportform, men begyndende slidgigt i knæene gør eldriften nødvendig. Til bilister, der ser ned på den mentalitet, kan man også nævne den fordel, at folk som PHK ikke optager plads i bilernes kødann...

3. jun 2018 10:20 13.000 km på e-Bullitt

Re: At løbe åbne døre ind...

100km på en opladning og 210kW motor ikke lyder af meget Sandt nok, den DAF må have et ret begrænset anvendelsesområde. Hvor langt kører en lastbil typisk dagligt, når den leverer fødevarer fra et distribueringspunkt til lokale supermarkeder?

19. maj 2018 13:28 Forslag: For første gang skal der stilles krav til lastbilers CO2-udledning

Re: Tragikminister

Kunne vi ikke importere en trafikminister fra Japan? Eller mere enkelt udlicitere togdriften til Japan?

17. maj 2018 21:59 Japansk togselskab beklager at have forladt stationen 25 sekunder for tidligt

Re: det ser ud til, at

Eller? Eller Tesla-ledelsen inkluderer ingeniører, som konkluderede at sensorer til kabineovervågning ikke ville egne sig til at forbedre sikkerheden.

15. maj 2018 15:52 Tesla fravalgte omfattende førerovervågning af deres biler

Re: Clickbait? / Tesla Model 3, + Vestenvind

en Model 3 Aero er faktisk helt oppe på anden/tredje pladsen på USA EPA Range listen Senere i denne uge har Tesla tænkt sig at offentliggøre specifikationerne på dual motor versionen af Model 3. For deres Semi, som har fire Model 3-(lignende) motorer, har de sagt at de to motorer på den ...

14. maj 2018 12:03 Ingeniører skilte en Model 3 ad: Mekanikken er noget af det dårligste, vi har set