close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bo Leth Andersen

Bo Leth Andersen

Kommentarer

Re: Kolding - Vejle - Århus og Vejle/Kolding - Odense

Hvorfor lige Randers ? Når man er forbi Århus er der nærmest ingen trafik. Det kommer an på tidspunktet på dagen, Randers er vej til at blive en forstad til Aarhus.

11. dec 2017 17:53 Vejen skal banes for seks spor på E45 mellem Vejle og Randers

Rækkevidde!

Med en rækkevidde på 8000 km, kræves der mellemlanding ved flyvning mellem Japan og Europa/Nordamerika. Det var også et af Concordens store problemer, Concorden blev bygget til dengang verdens vigtigste interkontinentale ruter New York - Paris/London ~6000 km. Samtidigt kom DC8-62 og 747 der kun...

8. dec 2017 12:15 Japan Airlines investerer i overlydsfly

Re: Forstår ikke

Det kommer i høj grad an på hvordan de køres. Og hvis de ikke er sammenblandet med øvrig trafik, så kan en elbus køres præcis som en let bane. En vej hvor der køre busser med hyppige accelerationer/nedbremsninger bliver aldrig så jævn som skinner. En af de store omkostninger ved letbaner i ...

6. dec 2017 22:06 Ny kulegravning af budgettet: Nu er også Københavns letbane forsinket

Re: Kan godt, men hvorfor dog?

Atomkraftværker kan producere enorme mængder energi med et minimalt forbrug af recourcer, så der ingen grund til at skrue ned. Ja, men økonomien i atomkraft skrider hvis der ikke er nogen der vil betale for den producerede energi. Så ender det med at være billigere med vindmøller og batteri...

6. dec 2017 18:36 Frankrig lover fleksible atomkraftreaktorer, der kan skrue ned, når vinden blæser

Re: Grus

Grus "køres" af vejen, på motorvej regner man med at grus holder til ca. 200 biler, grus på "hurtige" veje giver slitage på undervognens maling, så der er i sidste ende ikke bedre for bilerne end salt. I Norge og Sverige bruger man typisk grus på stier og mindre traffirekede veje, samt på tider h...

6. dec 2017 18:19 Vejsalt sender regnvandsprojekter på glatis

Re: Forstår ikke

Jeg tror faktisk, at kunderne er bedøvende ligeglade med, om er køres på gummihjul eller stålhjul. Det er nok mere køretiden og kørselskomforten de går op i. Her kører en tredelt elektisk batteri-ledbus med samme køretid og komfort som en letbane, hvis man bare skifter skinnerne ud med asfalt. ...

6. dec 2017 18:02 Ny kulegravning af budgettet: Nu er også Københavns letbane forsinket

Re: Forstår ikke

hvorfor man vælger en skinneløsning. Passagerene gider ikke busser, gummihjul = busser Kan man ikke forvente at man i 2024 kan det samme med en mere fleksibel selvkørende løsning på flad vej ? Det er fugle på taget, sporvogne har man 200 års erfaring med, heraf de sidste 130 år med k...

6. dec 2017 13:17 Ny kulegravning af budgettet: Nu er også Københavns letbane forsinket

Re: Nye startbaner.

Medmindre flyvevåbnet bygger nye startbaner et sted i Danmark, hvor der ikke bor nogen mennesker (og dyr) så kan ministerens foreslag ikke gennemføres. Problemet er vist ikke selve startbanerne, de nærmeste boliger er 1,5 km fra banen, men hangarområdet ligger mellem bane og boligområde, ma...

4. dec 2017 23:55 Forsvarsminister åbner for alternativ placering af kampfly i Skrydstrup

Re: Hvad vil vi med jernbanen

Måske skal vi overveje hvad vi vil med jernbanerne i Danmark, før vi argumentere for hvad der er løsningen. Nye signaler kan give flere mulighedder og større kapacitet. Det giver værdi til samfundet med hurtige koordinerede togforbindelser, også koordineret med busser mv. Lige nu er proble...

2. dec 2017 7:59 Nye akseltællere kan fjerne hver fjerde signalfejl

Re: Sporspærring

Næ, på Storebælt kan man lave "stedlig dækning" / kunstig besættelse, ikke på ét blokafsnit, men der imod på hele det ene hovedspor på Vestbroen ad gangen. Nu er der kun transversaller på Sprogø, ideen er at kunne besætte hele strækningen mellem to transversaler, og ikke bare et enkelt blok...

2. dec 2017 7:56 Nye akseltællere kan fjerne hver fjerde signalfejl