Bo Leth Andersen

Bo Leth Andersens billede

Kommentarer

Re: Politisk lammelse

Hvorfor er det lige, at forsikringsselskaberne slipper af sted med deres strudse-løsning: vi gemmer hovedet, så ser vi ikke hvad der sker ? Ja, men hvorfor slipper de godt fra at betale for stormflod, Øh, hvorfor falder du lige over forsikringsselskaberne, stormflod er nettop undtaget fra f...

29. mar 2017 17:54 Sluser skal holde havvand ude af byerne

Re: Begræns flyvningen.

Efter princippet om "hvem kom først" er det vel flyvemaskiner og landmænd der skal passe på gæs og alle de andre dyr? Fra artiklen: "I 1970 var bestanden af de sort-hvide bramgæs omkring 20.000 individer" Det kunne lufttrafikken og landbruget sagtens leve med, så hvem kom først? Gæs smager...

29. mar 2017 17:26 Flytrafik og landbrug trues af gåseinvasion

Re: Letbaner/sporvogne er Fingerplanens Fjende #1

Nej, fingerplanens fjende nummer et er udflytning af vidensarbejdspladser. Da man udarbejdede fingerplanen var arbejdspladserne hovedsageligt koncentreret omkring centrum, så man kunne pendle ind ad fingerne, siden flyttede industrien ud, men det gav kun mindre forstyrelser, industriarbejdere er ...

27. mar 2017 21:53 Highfive til Fingerplanen

Re: Holder tallene?

Ikke meget energikrævende industri man kan banke op for den meget lille sum. Nu handler kritikken ikke om de 12 mio. NOK, men om den strøm der sendes til kontinentet i stedet for til norsk industri.

27. mar 2017 14:25 Nordmændene taber penge på at eksportere strøm til Danmark

frem for at bruge den selv!

Norge eksporterer vel kun den elektricitet de ikke kan aftage selv. Hvis alternativet er at lukke vandet ud af overløbet så er vandkraft strøm nærmest gratis. Omkostninger ved vandkraft er etablering og vedligehold, de variable omkostninger ved produktionen er nær lig nul (det samme gælder for vi...

27. mar 2017 9:22 Nordmændene taber penge på at eksportere strøm til Danmark

Re: Ikke første gang og ikke kun små fly.

Kan det tænkes at en CL-604 der flyver i FL340 har mindre margin i forhold til stall og overspeed (Coffin Corner) end en B777 eller andre flytyper? Generelt kan business jets flyve højere end rutefly. Men man har mistet en prototype til både Challenger og regional jet udviklingen CRJ 100/20...

22. mar 2017 7:33 Ramt af slipstrømmen: Kæmpe Airbus tvinger privatfly til dramatisk nødlanding

Re: Dump and burn

https://www.youtube.com/watch?v=WpPEdOMSIgQ Jeg vil umiddelbart også sige at "burn" forurener mest på globalt plan. Men lokalt kan man nok opleve støre problemer med "dump", specielt hvis det foregår i lav højde/lav temperatur. Forbrænding i fri luft vil ofte sode en del fordi temperaturen blive...

21. mar 2017 14:33 Spørg Scientariet: Hvad sker der med brændstof, som bliver dumpet af fly i luften?

Re: 1000 fod

Ja og nu er CL-604 nok et "privatfly" men det er nu ikke noget helt lille fly med en maks. fuldvægt på ligge under 22 ton, det er samme fly flyvevåbnet bruger til fiskeriinspektion og VIP-flyvninger. engine surge Kompressor stall, fordi motoren ikke får luft nok, i dette tilfælde formentli...

21. mar 2017 10:13 Ramt af slipstrømmen: Kæmpe Airbus tvinger privatfly til dramatisk nødlanding

Re: Fornuftig reaktion!

Vibrationsmiljøet i tog er dramatisk anderledes og meget mere aggresivt end i andre køretøjer, ikke mindst så tæt på skinne/spor kontaktfladen som i denne sammenhæng. Nu er motor og hydraulikpumpe monteret i et modul ophængt i vognkassen. Så principielt er de ydre belastninger de samme som ...

20. mar 2017 19:59 DSB udskyder fejlsøgning: IC4-pumper skal hænge i ny wire

Fornuftig reaktion!

Hvad kan DSB egentlig gøre meget anderledes i situationen? Det at hydraulikpumpen falder af er i sig selv ikke en kritisk fejl, problemet er hvis pumpen falder ned på sporet, så det sikre man sig mod ved at monterer en ekstra sikkerhedswire, det er en metode man også anvender inden for off-shore...

20. mar 2017 10:49 DSB udskyder fejlsøgning: IC4-pumper skal hænge i ny wire