close

Vores nyhedsbreve

close
Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du både vores brugerbetingelser og at Mediehuset Ingeniøren og IDA group ind i mellem kontakter dig angående events, analyser, nyheder, tilbud etc. via telefon, SMS og e-mail. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bo Leth Andersen

Bo Leth Andersens billede

Kommentarer

Re: Og hvad er problemet?

Ja det er klart at der er forbud mod høj fart steder hvor det kan være til fare og ulempe. Det gælder jo også i f.eks. havne. Men det burde egentlig være unødvendigt, da man selvfølgelig altid sejler hensynsfuldt. Tja, hvis alle kunne finde ud af at køre efter forholden ville de fleste para...

24. jun 2017 23:08 Skibsvrag bliver liggende ud for danske kyster på ubestemt tid

Re: Og hvad er problemet?

Det samme som er årsag til voldsomme restriktioner for planende sejlads med motorbåde. Øhh, hvad er det for restriktioner du taler om? Jeg husker ikke noget om noget sådant, fra da jeg tog speedbådsbevis. I blandt andet Svendborgsund er der forbud mod at plane, ikke af hensyn til strandvil...

24. jun 2017 16:26 Skibsvrag bliver liggende ud for danske kyster på ubestemt tid

Re: Og hvad er problemet?

Arhhh mon dog? Selv folk med godt syn kan vel ikke se det der ligger på bunden på 30 m vand. Problement er ikke forliste skibe på dybt vand, men grundstødte skibe samt skibe efterladt for anker, der siden er sunket på lavt vand.

24. jun 2017 16:20 Skibsvrag bliver liggende ud for danske kyster på ubestemt tid

Fu Shan Hai

Fu Shan Hai ligger fortsat på bunden af Østersøen, men 10 år efter forliset bjergede man den sidste fuel olie fra bunkerstankene.

24. jun 2017 11:47 Skibsvrag bliver liggende ud for danske kyster på ubestemt tid

Re: Og hvad er problemet?

En del af problemet er den visuelle forurening, særligt set fra de arkitekttegnede villaer i strandkanten.

24. jun 2017 11:44 Skibsvrag bliver liggende ud for danske kyster på ubestemt tid

Re: Seruminstituttet

Ikke engang IC4 kunne selv køre til Danmark, og det siger vel alt. Køber du et skib i Sydkorea forventes det faktisk at kunne sejle til Danmark. Et tog har ikke en typegodkendelse der giver ret til at køre overalt i Europa, så det at køre et tog fra Italien til Danmark for egen kraft vil ...

24. jun 2017 8:25 DSB sælger IC2 - uden garanti

Re: Kontrolleret sprængning?

Men hvad nu hvis man kunne få kanonen på Vædderen til at pege i den rigtige retning, og man derpå lavede et par skydeøvelser over vandret sigte... Her taler man om et skred på måske en million tons fjeld, granaterne fra Væderens kanon vejer 6 kg, det flytter næppe ret meget i det spil. Skal...

21. jun 2017 19:41 Geus: Overhængende risiko for nyt fjeldskred i Grønland

Re: To signalprogrammer

Projektet til fjernbanen er delt i to dele med hver sin leverandoer. Fejler den ene leverandoer, skal den anden overtage dennes halvdel. Mon ikke en af dem magter opgaven? Ja, og alle tre leverandører er så store at de ikke har råd til at fejle, til gengæld har de råd til at gøre projektet ...

16. jun 2017 12:13 Transportminister lover at beholde gamle togsignaler, hvis de nye fejler

Re: To signalprogrammer

Det skal blive spændende om det lykkes at gøre S-banen førerløs. Har man prøvet den øvelse andre steder? Metroen, men det var en nybygning, men på en eksisterende strækning kan det vise sig at være et støre projekt. For eksempel vil det formentlig kræve en fysisk adskillelse mellem S-bane o...

16. jun 2017 12:06 Transportminister lover at beholde gamle togsignaler, hvis de nye fejler

Re: Norge efterkommer et EU-forslag

Både og! Det er vist mest varm luft. På banen satses der mest på udbygning af intercity-trekanten (fra Oslo til Halden, Skien og Lillehammer), den dækker omtrent halvdelen af norges befolkning, men den er mest interessant for persontrafik, 1-2 timers rejse, og tæt befolknings koncentration omkrin...

15. jun 2017 13:54 Kæmpe indsprøjtning: 855 mia. kr skal booste Norges infrastruktur