close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bo Leth Andersen

Bo Leth Andersen

Kommentarer

Re: snellboot

Det er nu nærmere fordi man er gået fra stempelmotorer der kører på benzin til turbinemotorer der kører på jetfuel. Tidligere andventer NATO-flyvevåben JP4 (benzin-petroleum blanding) til turbine-/jetfly mens marinen anvendte JP5 (petroleum) til deres turbinefly, i dag anvender flyvevåbnet...

14. feb 2018 19:48 Norges nye ubåd kan blive den første med lithium-ion-batterier – eller den sidste med blybatterier

Re: Havde man overvejet..?

Hvor meget billigere broen kunne være blevet hvis man ikke havde valgt at trække broen væk fra fjorden? Det kan du være helt sikker på at der er regnet på, mere end en gang. Hvis man læser om de tidligere brobyggerier ved Frederikssund, så er området præget af blød bund, det betyder at der...

14. feb 2018 8:32 Video: Sådan støbes Frederikssund-broens fundamenter

Re: snellboot

Tyske MTB'er sejlede på diesel, US og UK MTB'er sejlede på benzin, ganske barandfarligt. De fleste kampvogne og lastbiler i WW2 kørte på benzin, med den russiske T34 som vigtigste undtagelse, der fantes også en diesel Sherman, men den blev ikke anvendt i Europa. Flybenzin var også et b...

13. feb 2018 21:32 Norges nye ubåd kan blive den første med lithium-ion-batterier – eller den sidste med blybatterier

Re: Danmark er for lille...

Hvad hjælper højhastigheds tog hvis det ikke stopper hvor folk har brug for at komme på/af? Tja, vi har dog indenrigsfly, de mellemlander heller ikke ! Højhastigheds tog skal binde de store byer sammen, og bringe den fjerneste udkant tættere på København.

9. feb 2018 12:03 Leder: Eltog med kun 200 km/t er en halvhjertet satsning

Re: LiFePO4 selvfølgelig !

Ubåde skal da køre på fuel cells. Problemet er at bygge fuel cells der kan levere effekt nok i en kortere periode, batterierne er en buffer der sikre at man kan accelererer og sejle hurtigt i kortere periode.

8. feb 2018 23:24 Norge og Tyskland køber ubåde: De første med lithiumbatterier - eller de sidste med bly

Re: LiFePO4 selvfølgelig !

Inden du nu kommer for godt igang skal du lige overveje at ubådes blybatterier også gør tjeneste som ballast. En traditionel ubåd vil kæntre uden batterier. Det begrænsende i en ubåd er normalt ikke vægten, men plads. Men den helt centrale overvejelse er nok forholdet mellem batterikapaci...

8. feb 2018 11:55 Norge og Tyskland køber ubåde: De første med lithiumbatterier - eller de sidste med bly

Re: 41mia nok?!

Ja det er meget dyrt, men prisen inkluderer også en del udvikling, og mange komponenter special fremstilles til ubådsbrug. Skroget på sådan en ubåd er enten fremstillet at austenitisk rustfast stål eller højstyrke stål, der kræver forvarmning ved alle svejsninger, timeforbruget pr. svejsning er m...

8. feb 2018 11:37 Norge og Tyskland køber ubåde: De første med lithiumbatterier - eller de sidste med bly

Re: Det er ikke hastigheden

Man skal være opmærksom når man kører i Tyskland. Pludseligt er der en bilist i indersporet som blinker ud for at overhale en forankørende, og så er det med at trykke på bremsen, for idioten trækker altså ud uanset om der kommer nogen bagfra eller ej. Så kan man diskutere om det er dårlig traf...

5. feb 2018 16:13 Faktatjek: Kan vi køre hurtigere på motorveje uden at risikere flere ulykker?

Re: Hold afstand!

Enig, men holder jeg god afstand kommer der fluks en billist og lægger sig i hullet - for at få afstand letter jeg foden lidt på speederen og får igen en passende afstand - og så kommer der sørme en ny bil ind i hullet - og jeg letter foden -------- :-0 Og hvad så ? Så længe de tilkomne bil...

5. feb 2018 16:12 Faktatjek: Kan vi køre hurtigere på motorveje uden at risikere flere ulykker?

Re: Det er ikke hastigheden

Naturlovene: ½m*v² den kan man ikke slippe for, det betyder at højere hastighed giver støre bremselængde, og dermed flere ulykker, samt mere energi ved sammenstød, altså støre skader. Det er ikke hastigheden men hastigheds forskellen der er problemet. Eller manglen på hastigh...

5. feb 2018 11:59 Faktatjek: Kan vi køre hurtigere på motorveje uden at risikere flere ulykker?