close

Vores nyhedsbreve

close
Når du tilmelder dig vore nyhedsbreve, accepterer du også vores brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-koncernen lejlighedsvis må kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud med videre via telefon, sms og e-mail. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bo Leth Andersen

Bo Leth Andersens billede

Kommentarer

Re: Godstog

Bo - er der sket noget det sidste års tid for at optimismen blomstrer Det JP ikke skriver, er at man fra starten har valgt at bygge en uhensigtsmæssig udformet godsterminal i Esbjerg, som vil give en del ekstra arbejde for en eventuel operatør, og det er der ikke nogen der vil binde an med....

21. maj 2017 0:16 Billig tunnel under Vejle Fjord er bedst for både mennesker og natur

Re: Artiklen og debatten drejer sig om forbindelsen over Vejle F

Uanset hvad, så er jeg gentagne gange blevet forsinket af lange container-tog med nye kølecontainere fra en fabrik, vist nok på Fyn, som blev læsset på nye Mærsk container skibe ved APM Terminals i Århus. Containerfabrikken i Tinglev - Sønderjylland, lukkede for 10 år siden.

20. maj 2017 23:47 Billig tunnel under Vejle Fjord er bedst for både mennesker og natur

Re: Århus og Hirtshals godstog + 3 persontogs niveauer

(At Hirtshals havn og skinnenet bør forbedres og udbygges til godstrafik via bane er indlysende, men ændre ikke på at containertrafikken fra Fyn og Taulov til Århus pt ødelægger køreplanerne for almindelige passagerer, herunder lokale pendlere. Der er ingen container trafik til Fyn, der er ...

20. maj 2017 15:45 Billig tunnel under Vejle Fjord er bedst for både mennesker og natur

Re: Århus container havn

Ikke alene Hirtshals og Aalborg men også Århus har betydelig jernbane-container-trafik på havnen. Århus er vel om ikke den største så den næststørste havn i Danmark? Set fra jernbanebane synspunkt er Hirtshals den mest interessante, det er den eneste havn med daglige forbindelse fra Syd- ...

20. maj 2017 9:51 Billig tunnel under Vejle Fjord er bedst for både mennesker og natur

Re: Godstog

Det er vel ikke specielt interessant. Det afgørende er hvor mange godstog der kommer til at køre fremover, både Hirtshals og Aalborg havn har nettop investeret i nye godsterminaler, så de forventer at der skal køre godstog fremover, og de skal passerer Vejle. Tyskerne presser på for at lasbiltraf...

19. maj 2017 22:26 Billig tunnel under Vejle Fjord er bedst for både mennesker og natur

Re: 35 promille?

For mig at se virker det som om en så stejl stigning vil enten betyde reducerer topfart, eller begrænse vores valg af togsæt. De togsæt DSB køre med i dag, og har kik på til fremtidige tog, er forholdsvis lette, med stor motorkraft, og 40-50% af vægten på de drivende aksler, så stigningerne...

19. maj 2017 22:18 Billig tunnel under Vejle Fjord er bedst for både mennesker og natur

Re: Sænketunnel

Når tunnellen skal krydse Vejlefjord, hvorfor bruges så en boret tunnel i stedet for sænketunnel? En sænketunnel følge omtrent havbunden, og tværprofilet under Vejlefjord (og Storebælt) vil give for store stigninger, sammen med de høje skrænter, særligt på sydsiden. På motorvejsbroen køre m...

19. maj 2017 18:58 Billig tunnel under Vejle Fjord er bedst for både mennesker og natur

Re: Godstog og stigninger

Virker det ikke rimeligt oplagt at lægge strøm ind i de første 5-10 vogne efter lokomotivet, og så give dem elektriske motorer, ligesom passagertog? Det vil kræve specielle godsvogne. Godsvogne er normal rimeligt simple. I Europa er godsvogne generelt standardiserede og køre i hele Europa. ...

19. maj 2017 18:50 Billig tunnel under Vejle Fjord er bedst for både mennesker og natur

Re: 35 promille?

Flåmsbanen i Norge har en stigning på 55  ‰, i Alperne er der baner med op til 110 ‰, men det er hovedsaglig overvejende turistbaner. Køln - Frankfurt højhastighedbane 40 ‰, TGV syd øst 35 ‰. Så det er ikke umulig, men det er ikke nødvendigvis den fremtidssikre løsning at udelukke godstog. Det ka...

19. maj 2017 18:44 Billig tunnel under Vejle Fjord er bedst for både mennesker og natur

Re: Regne, regne

Og hvad er det i disse beregninger om landingslængder der gør man ikke kan lande i København, men godt i Rio. Hvor er forskellen (ud over temperaturen og kvinderne) Start- og landingsdistance afhænger af flyets vægt, det betyder at en A320 der flyver dansk indenrigsflyvning (lille brændstof...

18. maj 2017 16:57 CPH skifter kurs: Tværbanen bevares