Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bo Leth Andersen

Bo Leth Andersen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Analytisk tilgang

I bunden ligner det umiskendelig en gitterkonstruktion. Det skal man ikke lade sig narre af, konstruktionen sættes på havbunden, og der bankes pæle ned gennem de tre "siderør", som støbes fast med cement. Et alternativ til monopæle, mere "tolerant" over for hvad havbunden består af !

20. okt 2019 22:27Spørg Fagfolket: Hvorfor placerer man ikke vindmøller på gitre på samme vis som højspændingsmaster?

Re: Analytisk tilgang

MPI Resolution og MPI Adventure Ja, så mangler du bare at finde en med trekantede ben ! De firkantede ben ser nu ud til at være så massive at man ikke behøver indvendige afstivninger. Er vi så ikke tilbage til min oprindelige betragtning om at jeg kunne godt se nyudvikling baseret på git...

20. okt 2019 16:54Spørg Fagfolket: Hvorfor placerer man ikke vindmøller på gitre på samme vis som højspændingsmaster?

Re: Analytisk tilgang

Et trekantet tårn vil man også bygge i plane paneler ligesom man gør på et værft. Et vilmølletårn af plane paneler, vil kræve en masse afstivninger, et konisk tårn kræver ingen afstivninger. Ja et vindmølletån er ikke indfæstet i toppen, men belastningen ligger konstant i toppen. Et ben på...

19. okt 2019 18:45Spørg Fagfolket: Hvorfor placerer man ikke vindmøller på gitre på samme vis som højspændingsmaster?

Re: Analytisk tilgang

Men vi kan vel godt blive enige om at der ikke bygges mange skibe med bjælkebugt, runde skorstene eller buede front på apteringen. Helt klart, man har heller ikke spring i dækket, men formålet med en rund skorsten eller en buet front på apteringen er rent visuelt. En buet front på apteringe...

19. okt 2019 9:52Spørg Fagfolket: Hvorfor placerer man ikke vindmøller på gitre på samme vis som højspændingsmaster?

Re: Elbil med forbrændingsmotor????

"Elbil med forbrændingsmotor" ..... så er det jo ikke en elbil! Det heder en hybridbil, du kan da ikke forlange at en redaktør kan kende forskel på den slags ubetydelige detaljer !

16. okt 2019 17:19Mitsubishi afslører elbil med gasturbine og AR-teknologi

Re: Bremse

Møller er også typisk designet til 20års levetid og at dømme fra billedet gætter jeg på den pågældende mølle har overlevet sin designlevetid. Måske, men enhver produktion ud over design levetiden vil principielt være en gevinst for ejeren og miljøet ! Der er vel reelt 2 forhold der beretige...

15. okt 2019 12:06Jysk vindmølle revet itu efter kraftig blæst: Vinger blev spredt ud over mark

Re: 3 faser

Ja, men man har forskellige regler for hvor meget man må trække på en fase.

11. okt 2019 12:34Flere elbiler har problemer med lang ladetid i Danmark

Re: Elkomfur?

Jeg troede at man installerede en ladestander og at en trefaset blot var marginalt dyrere end en enfaset? Ja, men der er bilfabrikanter der levere biler med enkelt-faset lader. Det skyldes dels prisen, og dels det at de nationale regler er forskellige. Under alle omstændigheder kræver de...

11. okt 2019 8:09Flere elbiler har problemer med lang ladetid i Danmark

Re: Elkomfur?

Ja, en komfur tilslutning er normalt 3 x 16 A Problemet er så at nogle elbiler kun lader på en fase, og så tager det for lang tid at lade med 16 A. Danske regler tillader ikke at man trækker 32 A på en fase, det kunne man så se på om det er et relevant krav, eller bare en gammel tradition for at ...

10. okt 2019 20:50Flere elbiler har problemer med lang ladetid i Danmark

Re: Timemodellen bør fastholdes!

Tilsvarende kan der spares en masse sving - og dermed tid - ved at lægge en bane mellem Brejning og "shunten" syd om Fredericia lige øst for Taulov. Planerne for en fremtidig afløser for Den gamle Lillebæltsbro, er en bro vest for den nuværende, lander omkring Sønderskov, fortsætter vest om...

10. okt 2019 20:18Banedanmark ofrer timemodel for miljø og borgerhensyn i Østjylland