close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser og accepterer, at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bo Leth Andersen

Kommentarer

Hemmeligt!

Hvorfor skal alting betegnes som hemmeligt i overskriften? Der er absolut intet hemmeligt over højbroens monorail, og det har der aldrig været. Men OK den er ikke offentlig tilgængelig, men der er pylonernes elevator heller ikke, men derfor er de heller ikke hemmelige. Ingeniøren er et fagblad, i...

17. okt 2017 17:44 Storebæltsbroens hemmelige rum får nye monorail-vogne

Re: Planetgear

Ikke alle fejl bliver fundet, Det hjælper ikke, hvis man sidder i den helikopter, hvor fejlen ikke bliver fundet.

12. okt 2017 9:01 Officiel video: Sådan kan helikopterulykken i Norge være sket

Re: Horizonter

Du kunne fx. spørge iranerne, hvorledes deres F-14 har det: Nu er det ikke særligt relevant at spørge Iran om hvordan det er at være enebruger, når de i forvejen er afskåret fra enhver support fra fabrikanten eller de originale leverandører af alting. Lockheed producerer fortsat F16, så den...

12. okt 2017 8:57 Nu er det officielt: Forsvarsministeriets F35-køb hviler på super-optimisme

Re: Horizonter

En lignende periode med samme fly som de 30 år med F16 tror jeg ikke vi kommer til at opleve igen. Dertil går den teknologiske udvikling alt for hurtig. Hvis Lockheed ville sælge til Danmark, kunne vi købe nye F16 og flyve 40 år mere, flyet er primært en platform, manøvre evnen begrænses af...

11. okt 2017 23:40 Nu er det officielt: Forsvarsministeriets F35-køb hviler på super-optimisme

Re: Jeg forstår det godt, men .....

Off-shore industrien har et meget højt sikkerhedsniveau, alle har en sikkerhedsuddannelse hvor man lære at passe på sig selv og hinanden. Men netop i den type helikopterulykker har de involverede ingen mulighed for at påvirke forløbet, og helikopterflyvning er statistisk et af de største risikomo...

11. okt 2017 23:20 Officiel video: Sådan kan helikopterulykken i Norge være sket

PVC ?

Jeg undre mig over at man vil have ventilationskanaler i PVC, i tilfælde af brand giver det risiko for syre nedfald og korrosion, særligt i elektriske udstyr. Selv en mindre isoleret brand kan give meget store skader på grund af syre nedfald. I skibe har det de sidste 20-25 år været almindeligt a...

10. okt 2017 12:23 Niels Bohr Bygningen: 2,5 km rør skal udskiftes - kan koste op mod én milliard ekstra

Re: Jeg har altid.....

....undret mig over at skinner af i dag får flere seriøse fejl i kørefladerne end tidligere. Skyldes det dårligere stålkvalitet, eller sliber skinneslibervognene en fabrikshærdning af ,som de ikke retablerer med opvarmning og vandkøling ?? Hurtigere og bedre tog. De røde vogne kørte kun 120...

4. okt 2017 21:58 Ny metode lytter sig til fejl på togskinner

Re: fantastisk, men risiko for SPOOFING -pirater

Det er kun kort tid siden medier meldte om SPOOFING af skibe i Sortehavet. autonome skibe vil være et let bytte for pirater. Dem er der nok mange af i Oslofjorden!

2. okt 2017 12:59 VIDEO: Verdens første autonome containerskib i test

Re: Det er ...

Når man sender et projekt til høring må man normalt forudsætte at projektmageren har gennemtænkt og analyseret konsekvenserne for omgivelserne. Høringen er derfor principielt kun et spørgsmål om at sikre at der ikke er noget der er overset. Derfor skal man normalt ikke forvente store ændringer i ...

28. sep 2017 14:58 Danske og tyske ministre i fælles løfte: Femern-tunnel bliver godkendt næste sommer

Re: Ikke ligetil at skifte fra 3 til 4 vogne

Stationsboksene skal passe til vognsættene. Togsættene kan naturligvis forlænges med en vogn, men stationsboksene nede i hullerne, kan ikke bare lige forlænges, Den nuværende stationsboks er længere en de nuværende tog, så det er kun dørene der skal tilpasses til længere tog. Ganske frems...

28. sep 2017 14:48 Metroselskabet: Derfor sætter vi ikke ’bare’ en ekstra vogn på metroen