Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bo Leth Andersen

Bo Leth Andersen

Kommentarer

Re: Kaskadeefffekt efter elektrisk fejl på el-bussen ?

På nogle krydstogtsskibe sidder propellerne under skroget på en 360 grader drejelig skive, så propellerne han kun komme ud af vandet, hvis skibet er kæntret. Azimuth propellerne sider under et fladt agterskib, så de rager ikke under ud under kølen, det ville kræve nogle meget dybe havne, og...

25. mar 2019 23:58Hvordan kan alle motorer på et krydstogtskib fejle? Her er fire teorier

Re: @Bo Leth Andersen

Selvfølgelig er der hjælpe maskiner ellers var der ingen grund til at have diesel ombord, og for det andet sejler man ALDRIG på akselgen når man så tæt på land, næ vand i fuelen og manglende start luft der er sku nok det der er sket Skibet er diesel-elektrisk, så der er ingen akselgenerator !

25. mar 2019 23:31Hvordan kan alle motorer på et krydstogtskib fejle? Her er fire teorier

Re: Tre af fire motorer

Et endnu mere interessant spørgsmål er at de fik tre af de fire motorer igang. Alligevel kunne de ikke sejle. Giver ikke meget for redundans hvis bare 1 af de fire motorer er nede så er skibet a lame duck Jo man kunne sejle på den første motor, men med begrænset manøvre evne, så man valge t...

25. mar 2019 17:45Hvordan kan alle motorer på et krydstogtskib fejle? Her er fire teorier

Re: Kaskadeefffekt efter elektrisk fejl på el-bussen ?

Et Cruise skib bruger jo ganske megen effekt til belysning, ventilation, køling, opvarmning og kabys. Derfor må det antages at der er separate (fra hovedmaskinerne) generatorer hertil. Sådan var det i gamle dage, de store isbrydere havde DC-fremdrivning og AC-hjælpemaskineri. Moderne skibe,...

25. mar 2019 14:15Hvordan kan alle motorer på et krydstogtskib fejle? Her er fire teorier

Re: Det mangler muligheder for at ........

En ledbus (eller skinnebus ved Storebælt) der kunne lastes med alle slags cykler og mod betaling kørte over hver anden time burde obligatorisk ved disse broer. Hvad en sådan ordning ville koste er da bedøvende ligegyldigt. Sådan en cykel bus kørte der ved åbningen af Storebæltsbroen, men ...

25. mar 2019 12:11Vejdirektoratet: Bro mellem Als og Fyn er en god forretning for samfundet

Re: Gevinst !hav

Mit mentale Danmarkskort synes at mene distancen burde blive forkortet væsentligt mere end blot 18 km fra Odense til Sønderborg. Læs lige teksten en gang til, de 18 km er mellem Odense og Frøslev Grænse !

24. mar 2019 23:08Vejdirektoratet: Bro mellem Als og Fyn er en god forretning for samfundet

Re: Øget trafik mellem Faaborg og Nyborg/Odense

Der hvor jeg oplever, at filmen knækker er vejene mellem Faaborg og hhv. Nyborg og Odense. Specielt mellem Nyborg og Faaborg, er vejene små og kringlede. Det er det sjove ved Bøjden - Fynshav, på Fyn er man nærmest ligeglade, ved Kværndrup skal man køre sik-sak, krydsningen med Svendborg...

24. mar 2019 18:14Vejdirektoratet: Bro mellem Als og Fyn er en god forretning for samfundet

Re: Andenprioritet

41 eller 43 m, alt efter opløsning. https://www.nv-pedia.de/ Kig en gang til. Det dybeste sted, lidt længere mod nord kun 27 m. Vækstområder er, alt andet lige, ved vej-t'er eller -kryds. Et indæmmet område nord for Endelave med bro- og tunnelforbindelse til Fyn, Jylland og Sjæl...

24. mar 2019 18:08Vejdirektoratet: Bro mellem Als og Fyn er en god forretning for samfundet

Re: Andenprioritet

Derudover vil størstedelen blive solgt til industri og administration, eftersom det det bliver det centraleste stykke property i landet. Location, location, location... i kvote -6 meter, med garanti for vand i kælderen !

24. mar 2019 13:22Vejdirektoratet: Bro mellem Als og Fyn er en god forretning for samfundet

Re: Andenprioritet

Der bliver ingen ekstra spor. Du kan godt regne med at de gamle spor ryger. Nix, stationsbyerne på Vestfyn venter kun på at man kan indføre S-togslignende drift. Uden overspringsstationer og togbusser i tide og utide. Dum idé. Der er 40+ m dybt hvor du vil have tunnelen. Så hellere forts...

24. mar 2019 10:58Vejdirektoratet: Bro mellem Als og Fyn er en god forretning for samfundet