Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Kurt Birk

Kurt Birk

Kommentarer

Re: Undskyld jeg spørger...

... men har vi ikke ført den samme økonomipolitik igen og igen og igen, med nøjagtigt de samme resultater? Så vidt jeg er informeret er disse finanskriser kommet og gået igen og igen. Og så vidt jeg er informeret så har man hver gang forsøgt at puste luft i den ved "mere vækst". Netop. V...

11. jun 2012 9:10Verdensøkonomien ved afgrunden

Re: Hvordan kommer den over hegnet?

Ja, endnu engang kan man kun ryste på hovedet. Anders And bladet havde engang nogle små flyvende 'tallerkener' som kunne lande alle vegne og futte rundt uden at støde sammen. De støjede tilsyneladende hellerikke og var betjent med en stang og nogle få knapper. Sådan een ville være inte...

1. jul 2010 13:11Flyvende bil godkendt af myndighederne

Re: Re: Its just rocket science

Ja, vi har en tendens til at glemme Erlangs 4-cifrede logaritmetabeller og papir og blyant som hovedelementer i beregning.

18. maj 2010 15:28Test af HEAT 1XP - VI KAN FLYVE !

Stort Tillykke

Det var endnu engang helt fabelagtigt at deltage. Lyden var i top denne gang og det gælder formodentlig også effekten af motoren! Prøver sgu' at være på vandet øst for Bornholm d 30/8. Det bliver fantastisk.

16. maj 2010 18:08Test af HEAT 1XP - VI KAN FLYVE !

Vi ses!

Glæder mig rigtigt meget. Det er fortsat imponerende hvad i har gang i og lykkes med. :-)

15. maj 2010 18:01HEAT 1XP er nu "GO FOR IGNITION" - simuleret nedtælling gennemført - vi er klar !

Re: Aske skyer over Europa

Hej Bent Christensen. Er helt enig i dine betragtninger. I mine øjne er det faktisk ikke engang noget som SLV skal blande sig i! Hvis et luftfartsselskab opererer et fly i henhold til givne driftsbestemmelser så ligger vurderingen hos luftfartsselskabet ikke hos SLV. Der har altid forekommet as...

22. apr 2010 12:34Vulkansk aske skader fire fly om året

Re: Re: Hvad hjælper testflyvningen?

Det er da vigtige oplysninger som man også burde opsamle i Danmark. Hvis askeskyen kun er et par kilometer tyk så snakker vi om få minutters flyvning inde i den under climb eller descent. Hvis også tætheden inde i askeskyen, på gund af afstanden fra Island, ikke er voldsom, så burde der da ikke...

20. apr 2010 14:15Kikkerttjek af turboprop-motorer afgør om luftrum kan åbne igen

Re: Jeg vil se beviserne!

Tak for svaret Morten Dalgaard. Det virker lidt hysterisk når man ikke engang kan foretage en testflyvning over Danmark. Der er sikkert ingen tvivl om at der findes aske i luften over Danmark for tiden. Derimod er det usikkert i hvilken tæthed der er tale om og i hvilke højder.

20. apr 2010 12:33Vulkanske sandkorn smelter sig ind i jetturbiner

Sandblæsning

Hvor mange 'ppm' eller mg/m3 skal der til for at sandblæse en Boeing 747 - og hvor lang tid?

19. apr 2010 18:17Vulkanske sandkorn smelter sig ind i jetturbiner

Re: Re: Natbus til/fra Gardemoen & Arlanda.

Man kunne jo tage toget på ferie i år og besøge nogle af Europas hovedsteder. Hm . . . vil lige kigge på nogle rejsebureau'er!!! Det hér bliver et stort slag for luftfarten tror jeg desværre; "Mr Bisignani, of the International Air Transport Association, has said the scale of the crisis fa...

19. apr 2010 15:21Øvre dansk luftrum åbnes for gennemflyvning