Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Brian Norsk Jensen

Brian Norsk Jensen

Kommentarer

Tjah...

Tjah... Jeg antager at man godt ved at for at det skal have nogen effekt på det fremtidige klima, skal man "vakuumpakke" træet når det er vokset op, for derefter at gemme det, så det ikke går tilbage og frigiver den bundne CO2. Eventuelt kan man forkulle det og grave det ned i samme mængder, so...

15. nov 2018 15:29Eksperter: Grantræer kan 'suge' dansk CO2

Re: Caveat Emptor

Lennart, Det er en selvfølgelighed. Men det står jo allerede i atiklen at det handler om både undervisningen, forskningen og samarbejde med erhvervslivet.

8. nov 2018 10:12AAU kåres igen som Europas bedste ingeniøruniversitet

Re: Caveat Emptor

Lennart, kan du være lidt mere specifik? Hvad er baggrunden for din kommentar?

8. nov 2018 9:13AAU kåres igen som Europas bedste ingeniøruniversitet

Re: Mig ikke forstå.

Jeg synes det hænger stadig ikke sammen. Det er vel rensningsanlægget, som betaler de 7,80 i afgift for at få lov til at lede vandet ud i omgivelserne (til vandmiljø, nedsivning etc.). Den omkostning er allerede dækket af afgifterne for forbrugerne. Derfor burde kommunen vel ikke betale det sam...

11. sep 2018 14:03God forretning: København giver træerne renset spildevand

Re: Troede partikler var problemet, ikke NOx

Jo det er et problem, men moden siger lige nu at det er brændeovne, som står for hovedparten... Det stemmer nok ikke rigtigt. Man kunne i så fald bare forbyde brændeovne langs med Åboulevarden ;-) Ud over det, så er der en ikke uvæsentlig partikelforurening fra moderne benzinbiler med direkte i...

2. maj 2018 14:38ANALYSE: Bosch vil redde dieselmotoren med teknologisk fix - men skal den overhovedet reddes?

Teknisk FIX i virkelig brug? (altså virkelig rigtig brug)

Hvis der er et teknisk fix, der fungerer, så lad da bilproducenten stå for at retrofitte det på alle vore fossilbiler. Jeg er dog stadig ikke overbevist om at det fungerer i virkelig brug. Både for benzin og dieselbiler sker der en væsentlig forurening ind til det tidspunkt hvor motor, katalysat...

2. maj 2018 14:07ANALYSE: Bosch vil redde dieselmotoren med teknologisk fix - men skal den overhovedet reddes?

En husstands elforbrug???

Spørgsmålet har sikkert været oppe tidligere, men hvorfor regner man altid om i husstande, og hvad siger DS om en husstands elforbrug? Da vi boede i lejlighed brugte vi ca 2MWh/år. Nu bor vi i hus fra 1950 med luft-til-vand-varmepumpe og to hjemmeboende unge og vi bruger nu ca 15MWh/år Hvilken ...

23. apr 2018 17:06Analyse: Én stor havmøllepark kan langtfra indfri regeringens VE-mål

Re: Vegetable Oil... i stedet for Diesel..

Hvis man endelig vil bygge om, skal man da gøre det til gas. Dels er der et stort potentiale i DK for biogasproduktion, dels er det mere miljøvenligt at køre på fossilt naturgas end fossil benzin eller diesel.

23. apr 2018 16:25Analyse: Én stor havmøllepark kan langtfra indfri regeringens VE-mål

Re: Trafikspring, pendling

Kun hvis man bor og arbejder lige ved en af hovedstationerne. Folk glemmer ofte virkeligheden at man netop ikke kun lige skal rejse til et sted i nærheden af en hovedstation.

22. mar 2018 12:56Blå blok vil bygge Kattegat-broer uden tog: Bilisterne kan betale dem på 32 år

Togdrift...

Som det ser ud nu, er togdrift på vej til at spille sig selv ud af banen i Danmark. Busruterne er langt biligere og bilismen er langt mere fleksibel. På miljøfronten er der lige nu et problem uden togene, men det løses nok inden den bro er færdig. Allerede nu er fordelen lille eftersom togene al...

22. mar 2018 9:19Blå blok vil bygge Kattegat-broer uden tog: Bilisterne kan betale dem på 32 år