Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jens Gert Sørensen

Jens Gert Sørensen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Fake news?

Utroligt, hvis det er sandt, kunne forstå hvis vi skrev 1. april. Den slags forringelser får vel også konsekvenser for adgang til EU, hvis amerikanerne ikke kan dokumentere asbestfrie produkter. Lad os håbe på så mange protester, at han besinder sig.

16. aug 2018 21:09Trump vil gøre asbest 'great again'

Hvorfor ikke biomethanol?

Fint overblik og klar tale. Jeg forstår dog ikke hvorfor man partout insisterer på ethanol og ikke methanol (træsprit) som det flydende, grønne brændstof. Med min begrænsede viden om kemi skulle det være mere enkelt (og måske billigere) at lave biomethanol af flis, halm m.v. Og brændstoffet er p...

23. mar 2018 7:59Derfor er flydende biobrændsel blevet henvist til et liv i skyggen

Biomethanol til

Biomethanol til brændselsceller er en meget velfungerende teknologi, som ville være nemmere og billigere at håndtere, så hvorfor slås med besværligt brint for at sejle grønt?

26. feb 2018 12:25Disse udfordringer skal løses, før skibene kan sejle på brint

Det største problem er måske godkendelsesproceduren?

Fin artikel. Når jeg læser de forskellige aspekter, får jeg det indtryk, at der er mere behov for at kigge kritisk på godkendelsesprocedurer og -kriterier end nødvendigvis lave nye fancy IT-systemer. Altså at Banestyrelsens procedurer ikke matcher tidens IT-standarder. Og at en up-to-date sikkerh...

20. nov 2017 9:24ANALYSE: Nu venter 13 år med kludetæppe af højrisikable projekter for dansk jernbane

Netop spildt varme fra

Netop spildt varme fra datacentre, der er storforbrugere af strøm, er en rød klud for de fleste, og flere datacentre er angiveligt på vej. Derfor bør der sættes mange kræfter ind på effektive teknologier til det problem. Hvis man ved hjælp af ny teknologi kunne trække varmen ud ved høj temperatur...

1. apr 2017 7:40Kronik: Overskudsvarmeafgiften er ikke noget problem

Foregangsland

Ikke nogen ny tanke men godt for Hollands grønne profil. Når nu Danmark er verdensmester i fremstilling af vindmøller er det bare kedeligt at vi ikke tog de ekstra point med. Jeg foreslog det for vist 13 år siden til daværende transportminister Fl. Hansen, der afviste det hånligt med henvisning t...

12. jan 2017 8:35Alle hollandske tog kører nu på vindenergi

Trolley-bussers alt for tidlige død.

Jeg har altid undret mig over, at trolley-busser ikke er mere udbredte, når man taler om miljøvenlig transport i byerne. Er det håbløs gammeldags at en bus, der kører den samme rute året rundt får energi fra et simpelt strømkabel over vejen i stedet for at slæbe rundt med tunge batterier eller b...

27. jun 2014 6:23København på vej med test af elbusser, der lader op undervejs

VE fokus gavner danske virksomheder.

Man kan mene meget om CO2 udledningen og hvilken gavn reduktioner gør. Men et mål om en høj VE andel der direkte til gavn for danske hightech produkter, fordi vi har mange styrkepositioner på den front. Markedet for cleantech løsninger vil fortsat være stort. Og dertil kommer, at det fremmer nye ...

22. jan 2014 20:50Dansk kritik af EU-udspil om vedvarende energi

Spændende idé med tænke stort

Spændende idé med tænke stort og begynde småt. Og ikke mindst hvis det er attraktivt for mange forskellige kunder fra start. Der er 2 afgørende forudsætninger, for at det bliver en succes: 1. Det skal skabe værdi for endusere og altså løse en opgave bedre end de får det i dag. Dér skal Resen dok...

29. maj 2013 8:09Nyt mini-anlæg: Bølgekraft bliver plug-and-play

Gør plads til et biltog fra Tåstrup til Fredericia

Hvis man nu udnytter den ekstra togkapacitet over Fyn med nye eltog, ville det være logisk at udvide storebæltstunnellen med et ekstra rør til biltog, så så kunne køre shuttlekørsel fra Tåstrup til Fredericia og derved give den ekstra sikkerhed og kapacitet vi skriger efter i fremtiden. En margi...

4. mar 2013 8:30Trafikforsker: Milliarder til jernbane sender Kattegatbroen ud i kulden