close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Lars F. Jensen

Lars F. Jensen

Kommentarer

Re: Det kan undre mig, at

1) Han tager slet ikke stilling til det ekstremt høje prisniveau, som Scandlines holder sig, og som vil medføre en ketchup-effekt, så snart der kommer en fast forbindelse. Nu er der i projektet taget udgangpunkt i Scandlines priser. Det er endda sådan, at Femern har taget udgangpunkt i...

11. dec 2017 19:07 Kommentar: Den nye Femern Bælt-forbindelse er en kolos på lerfødder

Re: Politikker har en holdning, til de har en ny holdning

.....har det ikke altid været sådan. Det har det desværre ikke i alle tilfælde været. Evnen til at skifte 'bane' i tide er jo helt afgørende for at undgå at køre lige ind i katastroferne. At bilisterne skal betale lidt mere i skat på den ene eller anden måde er vel ret ligeg...

9. dec 2017 13:22 Løftebrud: Storebæltsforbindelsen skal finansiere motorvej

Re: "shit"

Re: "shit" Det er vel kun i det ene fører-rum, at der sidder en loko-fører. Ja, men hvad tror du at der sker når toget når en endestation og skal køre den anden vej ? Hvorfor kan man ikke installere en signal modtager/computer i hvert eneste fører-rum ? Der er jo allerede styring af mo...

1. nov 2017 18:26 Professor forklarer Banedanmarks signal-suppedas: »If you are in trouble, then double«

Re: For 5 år siden var svaret nej

elv om det muligvis ville have bevaret togfabrikken i Randers: Der skal ikke bevares noget, der ikke bygger på ren økonomi og især produktions-optimering. Moderne produktion skal være standard, standard, standard og arbejdspladserne skal placeres, hvor produktionens udføres bedst og bil...

30. okt 2017 17:13 IC3-togene skal renoveres for 385 millioner for at dække ind for IC4

Re: småpenge

De moderne el-persontog, som har batterier med, bliver opla(det)under køreledninger. Men nu og her er det få typer af regionaltog, hvor det er muligt og der meget få erfaringer med det i drift. Jeg har svært ved at forstå, hvorfor man ikke forsøger med batteridrevne tog på Holbæk-Kalun...

26. okt 2017 18:56 IC3-togene skal renoveres for 385 millioner for at dække ind for IC4

Re: Hvorfor skal det være så

Jeg har ikke fidus til at købe en DAB+, Men så modtag P1 og 24syv på FM. Du hører vel også lidt P4 for trafikinfo. Her er FM også fint. Der sendes ikke mere DAB, men kun DAB+. Det vigtigste du kan gøre med DAB+ er at have en ordentlig udendørs-/tag-antenne, der er tunet til VHF bånd ...

9. okt 2017 1:45 Læserne: Her er hullerne i DAB-dækningen

Re: DAB komprimerer forfærdeligt

>> 18. september 2010, information.dk: Lars Worre: Lyden er på deroute i DR >> Oh - så enig! Dette er dog inderligt irrelevant for lyden på DAB+. Dengang andvendte man MP1-Level2 lydkodning, der særligt dårligt tåler lav bitrater. DAB fejl-beskytter samtidig store dele af de digita...

8. okt 2017 16:32 Eksperter til utilfredse DAB-ejere: Brug radioen rigtigt

Re: DAB frekvenser

Hvorfor mon man bruger så høje frekvenser til DAB? For det første er der ikke brugbare lavere frekvenser. FM (VHF II 87,5-108 MHz) båndet er kun på 21,5 MHz eller plads til 12 mulige DAB muxer. Det er ikke let at koordinere de få frekvenser med nabolandene og helt vanskeligt, hvis man...

5. okt 2017 4:41 Læserne: Her er hullerne i DAB-dækningen

Re: Andre muligheder end at rulle fiber ud.

Så længe 4G kommer med forbrugsgrænser er det ikke et acceptabelt alternativ. Man kan få 500GB for 400 kr/md inkl moms hos youSee. Hvis du ikke kan klare dig med 500GB/md, så må det helt være din egen sag. Alle vi andre i Danmark har ingen interesse i at du vil bruge mere internet og v...

5. okt 2017 3:32 Endnu en gang: Danskere flokkes om halveret bredbåndstilskud

Re: Lidt nyt i sagen

Det udelukker at man kan finde standart tog Det burde nu være selvindlysende at ingen og slet ikke et helt lille land kan vælge andet end farven på togene og evt. sædernes betræk. Alt skal nødvendigvis være standard. Der må som udgangspunkt ikke være noget, der kræver individuel løsnin...

24. sep 2017 11:18 Kronik: Læg batteri i toget frem for at ændre Aarhus H