Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Uffe Jacobsen

Uffe Jacobsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Kræftens bekæmpelse

Er der nogen sager så små, så tvivlsomme eller så latterlige, at Kræftens bekæmpelse ikke har en restriktionsmening om dem? Jf lakridspiberne!

29. aug 2013 14:50Kemiske stoffer i e-cigaretter kan give kræft

Letbane med flere formål

Først til John Jensen: Denne letbane får netop en ekstra begrundelse, fordi den vil krydse en betalingsring ved kommunegrænsen og bringe pendlere fra Hvidovre og Brøndby ind til Ringmetroen. En indvending mod forslaget har været, at banen var lovlig kort og isoleret. Når den forlænges forbi Hvid...

4. jan 2012 23:48Se linjeføringen på Københavns næste letbane

Hr. Mønnike

Det er forlængst bevist, at der ville ske et stort fald i trafikulykker, hvis fodgængere og cyklister blev "opbevaret" i indhegnede reservater, og kun fik lov at færdes blandt almindelige mennesker, hvis de tager et "færdselskort". Hvad det ville betyde for børns og ældres mv. mobilitet, kan du v...

9. maj 2011 13:23Løfter om bløde fronter til nye biler syltet

Denne rapport!

Kbhs kommune, Center for byudvikling, dok. 2011-133559 42sider 15/4-11 http://www.kk.dk/~/media/23F5BECB882643A3A...

9. maj 2011 11:56København vil have tre nye metrolinjer

Den besynderlige forelskelse i Metro

Det er utroligt, at man fortsætter med de kostbare og derfor langsommelige metroideer. Læs rapporten og se, hvordan man hober argumenter op mod letbaner. Hvis nu bare nogle få af de mange milliarder en metro koster mere end letbaner blev brugt til at ombygge bymiljøet omkring letbanerne, så kunne...

9. maj 2011 2:46København vil have tre nye metrolinjer

Ulrik Andersen: Stram ballerne!

Kattegatbroen går IKKE til Djursland I en ikke anfægtet rapport fra KPMG er det beregnet, at Kattegatforbindelsen kan betale sig selv hjem efter Storebælts- og Øresundsmodellen.

22. feb 2011 11:58Sønderjyder vil presse Als-Fyn bro igennem efter Kattegatmodellen

I stedet for gætterier

Til Jacob: Det er fint nok at tænke højt og bruge kanten af en serviet, når data ikke forefindes. Men det gør de! Var det ikke bedre for debatten, hvis du skimmede de foreliggende rapporter, så du slap for at gentage forkerte argumenter? Det centrale er at forbinde de to største kraftcentre i DK ...

6. sep 2010 9:23Trafikforsker: Politikerne vedtager Kattegatbro inden næste folketingsvalg

Prøv dog at være saglige

Hver gang Kattegatforbindelsen kommer på tale, fyger det med kommentarer, hvor der skydes fra hoften uden hensyn til, hvad der faktisk foreligger af undersøgelser og rapporter. Senest har KPMG i juni vist, at selv under ugunstige forudsætninger kan Kattegatforbindelsen udføres som forbindelserne ...

27. aug 2010 19:02Trafikforsker: Politikerne vedtager Kattegatbro inden næste folketingsvalg

Prøv dog at være saglige

Hver gang Kattegatforbindelsen kommer på tale, fyger det med kommentarer, hvor der skydes fra hoften uden hensyn til, hvad der faktisk foreligger af undersøgelser og rapporter. Senest har KPMG i juni vist, at selv under ugunstige forudsætninger kan Kattegatforbindelsen udføres som forbindelserne ...

27. aug 2010 19:00Trafikforsker: Politikerne vedtager Kattegatbro inden næste folketingsvalg

Læs og lær

Jeg kan kun anbefale at læse Nicolai Klausens og Christian Wittrocks sobre indlæg her. Jeg kom først meget sent ind i debatten om dette udmærkede og meget savnede projekt. Fordi jeg troede (hvor naiv kan man være?), at man havde bestemt sig for den tunnelløsning, som er den eneste man kan være be...

20. maj 2010 11:00Folketinget til prestige-jernbanens naboer: Snup en støjskærm