close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jørgen Rasmussen

Jørgen Rasmussen

Kommentarer

SJ versus DSB

Med PostNord inmente, så vil jeg hellere satse på DSB. Og det tiltrods for at teknologisk viden er ved at blive os frastjålet, af Danmarks Jernbanemuseum, i Odense. Da de skrotter alt materiel der er blevet udskiftet dele på, igennem tiden. Da det ikke er museums egnet. Det er noget Ing.dk burde...

9. feb 2018 18:27 Statsejet svensk jernbaneselskab vil køre tog i Danmark og Norge

Time plan Odense-Århus.

Ærligt, jeg forstår ikke hvorfor politikerne i timeplanen satser på den gamle lillebæltsbro. Ved at bygge en ny motorvej og jernbane fra Odense til Bogense og bro videre til Juelsminde, ville man løse både timeplanens problem for jernbanen og Vejle fjordbroens problem.

2. feb 2018 12:27 Udbudsaftale: Højhastighedstog kan stadig komme til Danmark

Der findes da trods alt 5

Der findes da trods alt 5 store europæiske firmaer, der kan byde ind: Stadtler Rail Bombardier. Siemens Rail AG. Voith. Alstorm.

1. feb 2018 23:13 Eltogsaftale svækker DSB: »En betydelig risiko for togdriften,« mener kritikere

Re: Kors

Peter Er enig i det med METRONOM, der er DBs mareridt i Hamburg lokaltrafikken. Da de stille og roligt har taget mere og mere af lokaltrafikken fra DB, i specielt Hansestad Hamburg. Men er uenig med at fordi der sidder nogle Diesel fanatikere i DSB indkøb, så skal det gå udover DSB som helhed. ...

1. feb 2018 18:44 Eltogsaftale svækker DSB: »En betydelig risiko for togdriften,« mener kritikere

Udrangering

DSB har aldrig skrottet lokomotiver der virkede, så hurtigt, som det antydes at ME skulle være skrottet. Ser vi på My/Mx så købte man de første i 1954/1961. Og man udrangerede Mx fra 1988. 27 år. Hvor af mange blev solgt til privatbanerne. Kun de der havde været i ulykker blev skrottet. Af både M...

29. jan 2018 11:26 Revner i aksler: DSB fortsætter hastetjek af ME-lokomotiver

Re: Hvor meget betaler Uber til

Hvis man er provisionslønet taxichauffør, så får man normalt 48-50% af indkørt beløb på taxametret/ timekørsel, + feriepenge og pension. Hvilket vognmanden betaler som skattepligtig løn til chaufføren.

14. jan 2018 13:03 Uber vil tilbage: Vi er en af vejene ud af trængslen

Tesla på mars

Man må ikke forurene på mars. Nej men man må godt sende køretøjer der op. Bare de er klinisk rensede. Efter de internationale regler. Så hvis roadsteren er renset, efter de regler, kan jeg ikke se noget galt i, at de landsætter en roadster på mars.

6. jan 2018 20:21 Rumfart: 12 store begivenheder vi holder øje med i 2018

2020 planen

Det er ikke lang tid siden, at man her på ing.dk kunne læse, at det ikke gav mening at gennemfører 2020 kravene. Og hvor meget mere man kan isolere gamle bygninger bygget før år 2000, er også tvivlsomt. Hvor imod de bygninger der bygges i København netop er glas og beton, der ikke passer ind med...

22. dec 2017 19:59 EU-aftale vil tvinge Danmark til at sætte fut i energiforbedringer

Re: Uber og CO2 udledningen.

UBER kan kun gøre det billigere en TAXI, ved at betale: 1: for lidt til slid på bilen. 2: For lidt i løn til chaufføren 3: ved ikke at betale SKAT. For det er absolut ikke et guldrandet æg, at køre taxi. En månedsløn dækker over rigtig mange timer i bilen. Så 30.000kr i løn før skat lyder fantas...

4. dec 2017 9:55 Uber vil tilbage: Vi er en af vejene ud af trængslen

Re: småpenge

Der er allerede nye lokaltog der kan køre på brint.

25. okt 2017 11:17 IC3-togene skal renoveres for 385 millioner for at dække ind for IC4