Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Mads Aarup

Mads Aarup

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Vinduet er lukket

For ti år siden, da Tesla Roadster kostede 1M+ og den lille Mitsubishi iMiev var på vej til 280t kr, importerede vi en Audi A2 afgiftsfrit til DK efter at have solgt dieselmotoren til en portugisisk fisker. Dengang var en ombygning attraktiv fordi A2 var en bedre bil til en bedre pris - selv efte...

16. sep 2019 13:23Tør du ombygge din ICE til en elbil?

Re: Lavere flyvehøjde

Propeldrift bliver pludseligt mere interessant Hvis vi som flypassagerer er villige til at gå lidt på kompromis med flyvehøjden og hastigheden, kan elektriske fly hurtigere levere varen. Bevares, batteriteknologien er endnu ikke klar til primetime i fly, men der er jo heller ingen der tror ...

26. aug 2019 16:47Flystriber skader klimaet mere end flyenes CO2 – og det bliver kun værre

Rene linier på beskatning af drivmidler til transport

Efter årsskiftet er der ikke længere processtrøm til opladning af elektriske køretøjer, og så vil de højeste afgifter være på el, dernæst benzin og billigst med diesel. Altså omvendt den udvikling, man ønsker i transportsektoren Spørgsmål til ministeren: 1) vil han arbejde for at el til elbiler b...

23. aug 2019 10:44Klimaministeren står foran kæmpe-udfordring: Hvad vil du spørge ham om?

Re: Elbil eller hydbridbil

Siden afgiftslettelserne er særligt salget at større diesel og benzinbiler steget. I forhold til den grønne omstilling er det dobbelt ærgerligt, for disse større biler både holder længere og bruger mere brændstof end mikrobilerne, der tidligere var populære. De kommer alle til at leve og køre så ...

23. aug 2019 10:22Den danske vognpark vokser hurtigere end vores nabolandes

Re: Processtrøm til brint

Efterfølgende kan/bør politikerne "afgifte" på en måde så den mest energieffektive transportform vinder frem hurtigst muligt. Ja, det ville være gunstigt, men det modstatte billede tegner sig, hvis afgiftsfritaget strøm kun kan bruges til brint og raffinering af diesel og benzin til biler m...

19. aug 2019 19:28Trods ulykke og 'halvgrønt' ry: Brint-stationer skyder op i Europa

Processtrøm til brint

Den danske regering er selv på trapperne med et initiativ til gøre brint billigere - i hvert fald relativt til direkte eldrift. El til elektrolyse til brint er og vil fortsat være processtrøm, dvs helt fritaget fra elafgift på nær EUs minimumskrav på 0,4 øre pr kWh, mens el til direkte opladning ...

19. aug 2019 15:20Trods ulykke og 'halvgrønt' ry: Brint-stationer skyder op i Europa

Re: Biltrafik.

Den undersøgelse (i øvrigt to biler, der kørte 76 km), jeg tror du henviser til, er: Lavet af Teknologisk Institut og ikke DTU. Udført for Peugeot og ikke Renault Betalt af bilproducenten og dermed knap så uvildig. Udelukkende rettet mod partikelforurening, hvor det er korrekt, at partik...

19. aug 2019 10:45Byens luftforurening er lige så skadelig som 20 cigaretter om dagen

Re: Simris

Disse 300Wh batteri er jo rent til grin som individuelt batteri, ja. Men som 12MWh delt kapacitet gør det markant mere gavn. Så det bliver spændende at følge projektet.

12. aug 2019 23:25Vattenfall bygger hybrid-energipark til 40.000 husstande i Holland

Hyldest til Ingeniøren og dens læsere

Tak til Ingeniøren for gode artikler og alle jer mange debatører og læsere, som stadig hænger på efter 100+ indlæg. Og en særlig hilsen til mandenpå SUP (Stand-Up Paddle board) i Christianshavn, som genkendte min elkano "fra Ingeniøren" her til aften. sejlet Kbh Havn rundt i en hyggelig kano me...

12. aug 2019 23:22Spørg Fagfolket: Hvad sker der, hvis en elbil går i brand på en færge?

Re: "...Hybridanlægget skal

Meget interessant at man får ca ½ kW vindmølle- og 1kW solcellekapacitet pr husstand for godt 6.500 kr - oveni købet med en lillebitte batterikapacitet på 300Wh ( = et beskedent elcykelbatteri ) til at jævne lidt ud med. Det er billigt! Men hvor mange % ø-drift mon de kan køre?

12. aug 2019 22:27Vattenfall bygger hybrid-energipark til 40.000 husstande i Holland