Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Niels Hansen

Niels Hansen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Uanset hvordan man vender og

Uanset hvordan man vender og drejer det, så er hele Øresundsforbindelsen en ganske sikker motorvej. Kigger man på rapporten for Øresundsforbindelsen og sikkerhedsstatestikken, så ser man at de få uheld der har været, så har INGEN været med dødelig eller invaliderende udgang - heldigvis. Så hvorfo...

19. sep 2019 9:27Øresundsbroen vil have permanent fartkontrol

Afgifterne skal endnu højere op.

Hvis det skal begynde at ligne noget, så skal afgifterne op på minimum 100£ pr ton CO2, som det er andre steder.

18. jul 2019 15:09Endelig virker CO2-kvoterne: Forurening er blevet så dyr, at kulkraften går på standby

Mandskab på 2?

Gad vide hvorfor de ikke vælger at få certificeret flyet som et single-pilot fly? Det ville frigive væsentlig vægt, nu når man tænker så meget på det.

26. jun 2019 9:56Elektrisk fly fra Israel blev darling på verdens største flymesse

Også underligt.

Jeg har altiud håbet man ville afgiftsbelægge diesel på samme måde som benzin og så bruge de penge til at afgiftsfritage el-biler. Indtil da så tanker jeg glædeligt diesel i Danmark før jeg kører mod bopælen i Sverige. Det skal så siges jeg gerne ville betale mere for diesel for at kunne fritage...

26. jun 2019 9:46Den danske stat har favoriseret diesel for 42 milliarder siden 2008

Re: Ilt problemer en mulig grund?

Nok næppe kabinetrykket der har gjort en forskel, da der ikke er trykstyring i en F-35. Der er vel en årsag til man sidder med ånderdrætsværn hele tiden og kun kan tage det af under 10.000 fod. Noget andet er at piloten "vælger" at nedstige med 64.000 fod i minuttet. Ikke at jeg har fløjet et l...

18. jun 2019 21:09Fløj F-35 direkte i havet: Rumlig desorientering kan være forklaringen

Efterbrænder?

Lidt svært at se, men blev der overhovedet fløjet med efterbrænder?

26. maj 2019 8:28Video: Se F-35 buldre over landet for første gang

Klimaændringer vil stoppe befolkningstilvækst.

Vi er bekymrede for at verdens ressourcer ikke vil være tilstrækkelige til at understøtte en befolkning på 12 milliarder. Dette er også korrekt, da naturen ganske enkelt vil regulere sig selv, så vi aldrig når 12 milliarder. Årsagen til klimaændringerne er for mange mennesker og for stort ressou...

16. maj 2019 14:22Leder: Alle råber klima ... men hvor er miljøet i valgkampen?

Politikere tør ikke tage ansvar.

En afgift kan du som politiker indføre i morgen og have stor effekt i lang tid frem. En politiker kan lægge ansvaret over på andre og ikke have en effekt i lang tid frem.

15. maj 2019 20:33Store partier afviser dansk flyafgift: Teknologien skal standse flyenes klimasynder

Bliver spændende at se om tidsplanen holder...

Godt nok har Blue Origin været igang i længere tid end SpaceX, men kun 1 år længere og BO har ikke lavet andet end at flyve tæt på de 100km og så ned igen. For mig virker det som om SpaceX har brugt tiden lidt mere flittigt og faktisk tjent penge undervejs. Ambitionerne er store hos begge firmaer...

10. maj 2019 13:58Bezos om sin nye månelander: Vi jagter mere energi til kloden

Det handler om forholdet til USA

USA kunne lige så godt have solgt os små 4-personers Cessna 172 propelfly til samme pris. Det handler slet ikke om hvad flyet kan - det handler om Danmarks forhold til USA. Det har en pris og den har vi betalt - og mere til. Glemt alt om flyet kan flyve eller skyde - det handler det slet ikke om.

10. maj 2019 13:53 F-35 flyver alt for sjældent, fordi de mangler reservedele