Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Jan Weis

Jan Weis

Kommentarer

Kina – eksportverdensmester …

Hvem leverer og driver forresten de interne IT-overvågningssystemer i Kina - https://www.zdf.de/nachrichten/heute/china...

21. jan 2019 11:29Kortlægning af Huaweis rolle i det danske telenet: Er der en kinesisk nål i høstakken?

Kongetapper - for halv vind ...

Kære Karsten Henneberg ... Fik ellers det indtryk fra bl.a. dig, at "vindforholdene" ikke var værd at beskæftige sige med - for debatten druknede i såkaldte "kongetapper" og "dronningehakker" ... I enhver proceskontrol er det altafgørende, at instrumenteringen er placeret korrekt for at give et...

19. jan 2019 1:27TV2 News - Vestbro vindmåleren viser ikke korrekt

Billigst er bedst

Øjensynlig endnu en EU-licitation vundet af "Den sicilianske Smedemester" - en svoren EU-tilhænger - han kan bare det dér med toge, broer og alt andet mellem himmel og jord - altid billigt, dyrere, dyrest ... Men et sådant byggeri er jo heller ikke noget vores hjemlig entreprenører kan klare - n...

14. jan 2019 23:50Regningen for Niels Bohr Bygningen stiger med 150-185 mio. kr.

Re: En spiler

Mogens - den melodi med vinden spillede jeg for en uge siden - medførte bare imponerende 47 slappe tommelfingre ... Hvad er det nu lige der kan få et fly på vingerne - hvis det altså ikke blæser for meget ...

14. jan 2019 23:08Løsrevet lastbiltrailer ramte ulykkestoget på Storebælt

Kløe af uransagelige grunde ...

En anstrengt uvidenskabelig observation - hver gang begge hænder er optaget af et eller andet gøremål - begynder næsen at klø ... Sidder der mon primære kløenerver og griner ...

11. jan 2019 1:20Spørg Fagfolket: Hvorfor klør det spontant på min hud?

Re: Lastbiltraileren på

"Jeg forventer at DB Schenker Cargo overholder vognenes maksimale tilladte hastighed" - skriver Karsten Henneberg. Naturligvis - men ved hvilke vindforhold?

7. jan 2019 19:02Løsrevet lastbiltrailer ramte ulykkestoget på Storebælt

Re: ”Kun en tåbe frygter ikke” …

Kun erfarne sejlere bør være på havet ved vindstyrker over 6. (10,8-13,8 m/s) Bingo! - eller 'kun erfarne transportører bør være på farten ved vindstyrker over 6'. Det kunne muligvis forholde sig sådan i virkeligehden, at de lovbefalede m/s-grænseværdier, i sidste ende fastsa...

3. jan 2019 21:30Løsrevet lastbiltrailer ramte ulykkestoget på Storebælt

”Kun en tåbe frygter ikke” …

For os søens folk udi lystsejlads – søg nærmeste havn, når du ligger inden for denne skive - Vindstyrke 9 – xx i vindstød (xx oplyses muligvis senere) Stormende kuling: 20,8-24,4 m/s, knob 41-47 På land: Store grene knækkes - tagsten blæser ned På vand: Høje bølger, hvor toppen vælter over – sku...

3. jan 2019 20:25Løsrevet lastbiltrailer ramte ulykkestoget på Storebælt

Udlicitering – eller - hvad der er billigst er også bedst … 😊

Ikke for at være polemisk, men fra Wikipedia kan sakses: - "Udlicitering er et begreb der dækker over det, at en offentlig institution eller privat virksomhed vælger at have en anden virksomhed til at varetage en eller flere bestemte opgaver. En udliciteringsproces foregår ved at opgaven beskriv...

3. jan 2019 15:23Løsrevet lastbiltrailer ramte ulykkestoget på Storebælt

DB Cargo – udliciteringens følgeomkostninger?

Hvad laver Deutsche Bahn (DB) egentlig på det danske skinnenet – alle disse vertikale presenninger må have virket som sejl på en windjammer i stærk storm - mon der eksisterer et såkaldt kædeansvar i denne udliciterede menneskeskabte katastrofe med tomme ølflasker fra Carlsberg – inden man nu fort...

3. jan 2019 0:00Løsrevet lastbiltrailer ramte ulykkestoget på Storebælt