Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

claus becker

claus becker

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Erfaringer fra Norge har vist

Erfaringer fra Norge har vist at de ikke har haft problemer med langt flere elbiler end der er i DK, undtaget i vildnisset om sommeren. Den Norske Elbilforening har artikel derom.

31. maj 2019 17:50Intelligente ladestandere skal skåne det danske elnet

Min lader hjemme (Boston) er

Min lader hjemme (Boston) er lavet af JuiceBox. Det kan programmeres på mange måder, f.eks. til at lade når strømmen er grønnest i mit lokal område. Jeg får $8/måned for at tillade mit elselskab at slå ladeapparatet fra når de vil. Teknologien eksisterer.

31. maj 2019 17:43Intelligente ladestandere skal skåne det danske elnet

Re: Hvorfor regner man med at

"Ingen kender folks forbrugsmønstre" er ikke sandt. Elselskaberne kan se fra deres data hvornår elbiler starter opladning. Erfaringer fra Norge giver rigeligt materiale.

31. maj 2019 17:31Intelligente ladestandere skal skåne det danske elnet

Jeg tror fint man kan lave en

Jeg tror fint man kan lave en koelebil. Varerne kommer jo kold eller frosne ind, saa man skal kun kompensere for laekage. Til sammenligning, naar jeg koerer i min Opel Ampera E med aircon taendt saa koster det omkring 5% af det totale elforbrug.

27. maj 2019 23:46Denne elektriske lastbil sættes i produktion i år – har op til 11 ton nyttelast

God ide med variable priser.

God ide med variable priser. I Concord, MA, koster nattestroem til elbil ca en trediedel af normal stroem (for dem som ikke vil have variable priser). Det koster saa omkring fem oerer per km at drive bilen. Gad vist hvad det er oversat til km/L i DK.

24. maj 2019 15:06For kun tre milliarder kr. kan det danske elnet blive klar til en million elbiler

Intelligente opladere

Intelligente opladere eksisterer allerede. Jeg har en JuiceBox og den leverer fuldt opladet bil kl 07 med et lade moenster der giver den groenneste energi. Kan ogsaa bare gaa efter laveste omkostning. Yderligere kan man saette lade hastigheden mellem 1400 og 18000 W saa man maksimerer selvforbrug...

24. maj 2019 15:01For kun tre milliarder kr. kan det danske elnet blive klar til en million elbiler

Benzinbiler bruger olie fra

Benzinbiler bruger olie fra udlandet. Elbiler bruger dansk stroem. Burde det ikke vaere stor fordel?

26. feb 2019 22:53Ny kommission skal endevende bil-afgifter og lade-infrastruktur – og skaffe 50 mia. kroner

Jeg bor i Boston hvor det

Jeg bor i Boston hvor det regelmaessigt er ganske koldt og kan berolige alle Danskere med at 40% er helt overdrevet. Man kan varme bilen op inden man koerer og saa bruge saedevarmer (45W) og rat varmer til at holde sig varm. Ikke eet problem.

13. feb 2019 2:12Lave temperaturer kan reducere elbilers rækkevidde med 40 procent

Re: Råd til nye bilkøbere

hej Flemming, min BOLT kører et gennemsnit på 7.7 km per kWh her i Boston (fra dec 2017), og det inkluderer vinterkørsel, ferieture til Canada med tagbagagebærer. Jeg har nul udgifter til olie, filter, bremseskiver (pga motorbremse), osv. For bytraffik er det 10 km per kWh. Konklusion: jeg tror...

17. jan 2019 21:05Nu slår nye brændstofnormer igennem og gør bilerne dyrere

Re: Råd til nye bilkøbere

en elbil er idag den dominerende løsning: mere sikker, mere sportslig og langt billigere og enklere at eje en en gammeldags (benzin) bil. Min Chevy Bolt / Opel Ampera E skal først på værksted efter 150.000 miles /225.000 km kørsel!

17. jan 2019 20:56Nu slår nye brændstofnormer igennem og gør bilerne dyrere