Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Karsten Henneberg

Karsten Henneberg

Kommentarer

Re: Et teori - noget andet praksis

Det er et indgreb, som ikke burde volde de store problemer, hvis der er en smule vilje til stede, og det tror jeg, der er. Preben - havde du læst linkene fra Altona; Hamburg, ville du have fundet ud af, at krydstogtskibene stopper forbruget af landstrøm efter et par timer, og bruger deres...

21. mar 2019 0:48Borgmester: Nu skal krydstogtskibene have københavnsk strøm

Re: Et teori - noget andet praksis

Hvorfor jeg også skrev: Man kunne måske endda se det som en opgave for EU, at regulere i alle europæiske havne, for at komme problemet til livs. Preben - hvordan tror du lige man bliver enige om det i EU, når man ikke kan stå sammen om at lukke skattehullerne i Luxembourg og Irland?

21. mar 2019 0:30Borgmester: Nu skal krydstogtskibene have københavnsk strøm

Re: Hvorfor så dyrt ?

Det kan være et problem når skibene pludseligt har deres tilslutning forskellige steder Chris - det er løst i Altona, Hamborg; men det ser ikke ud til at være billigt! Du kan nøjes med de sidste 15 sek. af videoen. https://www.cruisegate-hamburg.de/de/video... Gætter på at der er et bukk...

20. mar 2019 22:40Borgmester: Nu skal krydstogtskibene have københavnsk strøm

Re: Et teori - noget andet praksis

Det kan i det mindste ikke være Københavns opgave, at levere alle mulige forskellige frekvenser og spændinger - skibene må selv sørge for at have nødvendige transformere. Preben - det har du helt ret i - bare kræv ind! Og krydstogtskibene bliver væk, modsat Københavns Kommunes ønsker

20. mar 2019 21:29Borgmester: Nu skal krydstogtskibene have københavnsk strøm

Et lille plaster på såret ....

Ca. 1/8 størrelse af hvad Facebook kunne være blevet til ...

19. mar 2019 16:29Facebook dropper datacenter-projekt i Esbjerg

Re: ang. Long Dot striberne:

Sidst jeg checkede må der ikke kører cykler hverken på motorveje eller på motortrafikveje hvilke udgør hovedparten af de veje som Vejdirektoratet har ansvaret for. Maciej - nærmere en 35-40% http://www.vejdirektoratet.dk/da/viden_og_... - de grå veje er helt klart flest

19. mar 2019 13:54Spørg Fagfolket: Hvorfor kan man ikke lave mere synlige vejstriber?

Re: VISEGRAD

og?? Vandmiljøet i Donau og områdets øvrige vandveje (samt iSortehavet) er EU uvedkommende? HHH - fusker! Jeg spurgte: Og har VISEGRAD en betydning i f.t. til det danske vandmiljø? Af VISEGRAD landene, er det vel kun Polen, der udleder kvælstof til Østersøen - Alt syd for Karpate...

19. mar 2019 0:54Danmark beder om mere tid: »Naturgivne« forhold gør, at vi misser vandmiljømål

VISEGRAD

Er der noget der hedder Visegrad nu om dage, og har den sammenslutning specielle betingelser i f.t. EU og fælleds direktiver - herunder vandrammedirektivet m.h.t at sikre at vores vandmiljø skal være i god økologisk tilstand? Og har VISEGRAD en betydning i f.t. til det danske vandmiljø? Af VISE...

19. mar 2019 0:31Danmark beder om mere tid: »Naturgivne« forhold gør, at vi misser vandmiljømål

Re: Klassens flinke elev?

EU's vandrammedirektiv blev ellers vedtaget tilbage i 2000 og hvilken betydning har dét (i sammenhængen)? HHH - og du mener, at EU's vandrammedirektiv, IKKE er: "dreje sig omaftalte, fælles mål....eller hur?"?

19. mar 2019 0:13Danmark beder om mere tid: »Naturgivne« forhold gør, at vi misser vandmiljømål

Re: Klassens flinke elev?

så må det vel være underforstået, at det må dreje sig omaftalte, fælles mål....eller hur? HHH - for de fatsvage: EU's vandrammedirektiv blev ellers vedtaget tilbage i 2000 Det stod lige understående

18. mar 2019 23:48Danmark beder om mere tid: »Naturgivne« forhold gør, at vi misser vandmiljømål