Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Kristoffer Olsen

Kristoffer Olsen

Kommentarer

Re: Kender det fra udlandet

Aldrig hørt om det. Og det er problemet. Efter min opfattelse hører det med til professionalisme, at man selv drager omsorg for at udvide sin faglige horisont og ikke bare lader sig nøje med at få serveret hvad de 4 - 5 største teknologigiganter måtte få vedvarende gratis omtale af i medie...

22. aug 2018 19:13Brugen af kollektiv transport – om det mentale kort og angsten for at spilde andre folks tid

Re: Kender det fra udlandet

Jo, men rejseplanen virker kun i Danmark. Når du er i udlandet skal du først gætte hvad den lokale "rejseplanen" hedder, downloade den osv. osv. Google Maps virker alle steder jeg kommer. MétrO af Patrice Bernard og Frank Van Caenegem virker offline i hele verden og har gjort det siden 19...

22. aug 2018 18:03Brugen af kollektiv transport – om det mentale kort og angsten for at spilde andre folks tid

Re: Perioderejsekort er en joke

Hvad er det for tidspres. Rejsekortet tanker automatisk op, hvad er problemet? Det gør det ikke, hvis du begår den fejl at købe et pendlerrejsekort hos rejsekortet. Så skal du manuelt forny det ved at tjekke ind på en stander uden nogen forretningsmæssigt logisk begrundelse. Til gengæld ...

28. maj 2018 23:30Rejsekortet: Fra stærkt kritiseret til nærmest en succes, men stadig med plads til forbedringer

Re: Tak til Ken Prieto for tippet om DSB's nye app

Prøv at læse denne del af mit indlæg: Jeg var lidt afskrækket af de dårlige anmeldelser på Google Play og fordi jeg kan huske, at den gamle udgave af app'en insisterede på at få adgang til GPS'en for at købe billetter, men kan nu se, at det må være anmeldelser af gamle versioner af app...

28. maj 2018 23:06Rejsekortet: Fra stærkt kritiseret til nærmest en succes, men stadig med plads til forbedringer

Tak til Ken Prieto for tippet om DSB's nye app

Jeg har nu haft lejlighed til at prøve DSB's nye mobilbilletter app og må sige, at den er GENIAL. Jeg var lidt afskrækket af de dårlige anmeldelser på Google Play og fordi jeg kan huske, at den gamle udgave af app'en insisterede på at få adgang til GPS'en for at købe billetter, me...

28. maj 2018 22:13Rejsekortet: Fra stærkt kritiseret til nærmest en succes, men stadig med plads til forbedringer

Re: Forbedringsforslag - når nu I

Peter Kyllesbeck din opstyltede facon med at nævne debattørerne ved deres fulde navn som det første i dit indlæg virker krukket og intimiderende på en skolemester-agtig måde. F. eks. har du fået oplyst, at kortet er informationsbærende. Derfor skal (periode)kortet opdateres ved en check-in på s...

26. maj 2018 12:15Rejsekortet: Fra stærkt kritiseret til nærmest en succes, men stadig med plads til forbedringer

Re: Bedre alternativer

Byrden ved at checke ud skal holdes op med byrden ved at forstå zonesystemet og tælle zoner. Vores vurdering er fortsat, at check-ind/check-ud er det mindste af to onder. Ville være interessant at se kriterierne og datagrundlaget for dén vurdering.

26. maj 2018 11:22Rejsekortet: Fra stærkt kritiseret til nærmest en succes, men stadig med plads til forbedringer

Re: Perioderejsekort er en joke

Passagerpulsen vurderer, at passagererne ikke kan vide på forhånd, om en rejse vil holde sig indenfor de forudbetalte zoner. Det var dog det værste sludder, jeg nogensinde har læst.

26. maj 2018 11:11Rejsekortet: Fra stærkt kritiseret til nærmest en succes, men stadig med plads til forbedringer

Re: Forbedringsforslag - når nu I

3) Eller endnu bedre - vend det tåbelige paradigme med, at man som pendlerkort-bruger skal tjekke ind hver måned for at forny kortet. Det er nødvendigt at checke ind for at få den nye zone læst ned på kortet. Alternativt kan man få pendlerkort på app. Der er ikke nogen "ny zone". Vi taler...

26. maj 2018 11:01Rejsekortet: Fra stærkt kritiseret til nærmest en succes, men stadig med plads til forbedringer

Forbedringsforslag - når nu I

Forbedringsforslag - når nu I ikke selv kan finde ud af det: 1) Lad være med at bilde brugerne ind via mail, at de "NU" kan rejse frit, når det tager jer 10 dage at levere kortet 2) Lad være med at bilde brugerne ind via mail, at pendler-rejsekort nu er "AUTOMATISK" fornyet, når det de facto kr...

24. maj 2018 7:43Rejsekortet: Fra stærkt kritiseret til nærmest en succes, men stadig med plads til forbedringer