Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

klaus hårdell

klaus hårdell

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Tyske ICE-tog kan løse el og dieseldrift

Da vi har tyske ICE-tog kørende på diesel på sjælland, så kan disse ændres til el-drift, når det efterhånden er muligt at indsætte manglende tog overalt. Køb de påligelige tyske tog eller leje dem i det mindste?

20. nov 2011 15:02Læserne bestormede IC4-topfolk med spørgsmål

Hvad med tyske ICE-tog?

IC4 togene er jo en kæmpe farce og ligner en Ebberød Bank. Hvad med at skrotte IC4 togene og satse på IC3 i 10 år mere. Indfør så de tyske ICE-toge som kører allerede på Sjælland - og de kan ombygges fra diesel til el efterhånden som strækningerne bliver elektrificeret.

13. okt 2010 12:58Minister: Vi sender IC4-togene på pension om 10 år

Mange bække bliver til en stor å.....

København er nu ikke Stockholm, der er mere velegnet til betalingsring, men lad det komme an på prøve altså: 1. Bompenge om København og Århus 2. Hæv benzinafgifter lidt 3. Skær befordringsfradraget lidt væk 4. Giv kollektiv trafik lidt flere penge Gem de forkromede GBS-systemer til bedre tider....

6. maj 2010 14:10Rasende opposition: Regeringen flygter fra roadpricing-aftale i panik

Re: Gammel vin på nye flasker!

Vi danskere er jo kæmpe vanedyr, at vi ikke rokker fra vores kære automobiler -dyt. Alle de trafikplaner ligesom med alle de andre store planer er jo igennem årene lappeløsninger. Vi tør ikke satse stort, vel! For så kommer skattefar! Eller finansminsteren og siger fy! Skal vi skære 10% af vejtr...

8. dec 2008 23:22Fat mod folkens, det driver over...

Re: 200 km/t er lavhastighed

Tror du virkelig på 360 km/t i vores bette Danmark? Så må det være fata morgana. Det kan du kun opleve i store lande som Frankrig (der har de haft op til 560 km/t) og Tyskland. Jeg vil være lykkelig hvis der kan køres 200 km/t i Danmark som værende kaldet højhastighed. Ellers så skal vi op på sø...

4. dec 2008 16:45Trafikplan: Hurtigtog skal afkorte rejsetiderne - men først om 10 år

Re: Re: Re: Re: Molboagtigt!

Man kan altid nivellere ujævnhederne til det acceptable. Ingeniørne findes til at hitte ud af! At suse via Trekorner vil svare til det samme som at stå på Sorø station eller Korsør st. osv. Hvem vil bryde sig om det?. Sådan kunne man blive ved! Nej, at ignorere de mange mennesker der b or Tåstrup...

4. dec 2008 15:41Trafikplan: Hurtigtog skal afkorte rejsetiderne - men først om 10 år

Re: Re: Molboagtigt!

Jeg har aldrig troet at niveauforskellene på strækningen Kbh - Roskilde skulle være lig med rutsjebanens i Tivoli. Det er så lidt at jeg kan leve med 180 km/t eller 200 km/t til at begynde med. Det er en brøler at hurtigtogene ikke skal stoppe i Tåstrup og Roskilde, når der bor op til 200.000 me...

4. dec 2008 13:56Trafikplan: Hurtigtog skal afkorte rejsetiderne - men først om 10 år

Molboagtigt!

Det er fantastisk at være dansker til sådan en fodslæbermentalitet til politikerne, som kun kan tænke kortsigtet og komme med lappeløsninger hele tiden de sidste 20-30 år! Alle er enige om at bilismen skal ned og kollektik trafik op. Godt, hvordan gør man det? Betaling for at køre på motorvejene...

4. dec 2008 11:58Trafikplan: Hurtigtog skal afkorte rejsetiderne - men først om 10 år