Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Christian Halgreen

Christian Halgreen

Kommentarer

Re: Skal de tog så også holde 20

lade folk vente i 20 minutter i Ringsted Mon ikke mange vil skifte over til et af flere tog, der afgår fra Ringsted mod Købnehavn i løbet af de 20 minutter.

9. jul 2019 23:10180 km/t og ekstra tog på Ringstedbanen: Nu er midlertidigt signalsystem endelig klar

Tak Lasse - det var

Tak Lasse - det var betryggende info. Du skulle vel ikke vide, hvilken køretid, der planlægges for lyntog Århus-København i K20?

28. maj 2019 13:28Ny Ringsted-bane til ti milliarder åbner uden et eneste lyntog

Re: Hvad kan vi glæde os til

Rejsenplanen siger 8. juli, men med uændret køretid indtil december. Tak for henvisningen. Men 'uændret køretid' ? Afgangen fra Århus 6.14får køretiden 3t 10min til København H, hvor den før var 2t 54 min. Det er et kvarter længere køretid.

27. maj 2019 21:22Ny Ringsted-bane til ti milliarder åbner uden et eneste lyntog

Hvad kan vi glæde os til

Det belv forudsagt i denne artikel, at der kommer lyntog på Ringstedbanen 'efter sommerferien 2019'. Kan nogen løfte sløret for, hvornår det sker - og hvor meget skæres af den nuværende køretid på 2t 54 min fra Århus til København H?

27. maj 2019 14:13Ny Ringsted-bane til ti milliarder åbner uden et eneste lyntog

Re: lavere elforbrug (Jens D. Madsen)

Antagelser bør underbygges med fakta og data Helt enig - og det skal væe relevante data. Når man her ser på kapacitet og belastning i distributionsnettet, er det belastningen af distributionsnettet, der skal ses på. Ikke det samlede elforbrug i DK, for det omfatter også industriens og st...

24. maj 2019 10:01For kun tre milliarder kr. kan det danske elnet blive klar til en million elbiler

Re: Er 3 milliarder beskedent?

Hvis du læste, hvad Michael Rangård skrev, Hvad er det i mit indlæg, der får dig til at tro,jeg ikke læste artiklen?

23. maj 2019 21:38For kun tre milliarder kr. kan det danske elnet blive klar til en million elbiler

Er 3 milliarder beskedent?

Det overrasker mig at tallet er så højt. Det er 3.000 kr pr elbil, hvoraf de 30% endda er plug-in hybrider, der også tapper af benzinstanderne. Jeg havde troet, at det kunne klares ved prisincitamenter, så forbruget flyttes fra kogespidsen. Som anført i overskriften "Ingen opladning under aften...

23. maj 2019 19:01For kun tre milliarder kr. kan det danske elnet blive klar til en million elbiler

Re: “Set med mine øjne:

Det samme gælder med husstandsbatterier. Hvis f.eks. 10.000 husstande investerer i et sådant, prisbilligt minianlæg med nogle få m2 solceller, kan man sagtens få større besparelser, end hvis 100 investerer kassen i den helt store, forkromede løsning, og rigtig mange - specielt kvinderne - vil m...

22. maj 2019 16:51Hjemmebatteri reducerer elregningen hos Ølstykke-familie: Flere danskere anskaffer batterier

Re: BDK er fulde af løgn

Hvori løgnen består - det lader vi pænt BDK og leverandørerne om. Hvad skal vi med et udsagn om, at "XX lyver - men jeg vil ikke sige, hvad der er han har løjet om."

17. maj 2019 11:20Mangler 60 millioner: Banedanmark overvejer at udskyde eltog til Holbæk

Focus på Plan A

Det virker som om, man søger at glemme plan A. Er der nogen, der ved hvordan det går med den? Vi ved, at ét IC3 togsæt er ombygget og godkendt. Det er efterhånden lang tid siden. Vi ved ikke, hvordan endeligt fandt løsninger på de tekniske og praktiske problemer, der blev arbejdet på i årevis i L...

17. maj 2019 9:29Ny plan B for signal-skandalen: En halv - og helt uprøvet - digitalisering