Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Christian Halgreen

Christian Halgreen

Kommentarer

Re: Rækkevidde...

Vi er faktisk ret ligeglade med miljøet hvis vi skal indregne et hotelophold hver gang vi kører langt - for det kan let koste mere end besparelsen ved at køre på el, det koster trods alt kun 600 kr at fylde tanken på SAAB’en og det får man ikke meget hotel for. Ja, sådan er det jo. Vi kan ...

28. feb 2019 10:15Start-ups presser på for at sætte el til Tysklands biler

Re: @Jesper Jepsen

For mig er det totalt ligegyldigt hvilket brændstof bilen bruger sålænge den kan løse de opgaver jeg har brug for den til. Du er næppe ene med den holdning. Netop derfor komme vi ikke udenom en betragteligt forøget afgift på fossile kulbrinter. Flere gange det niveau, som Enhedslisten har ...

25. feb 2019 14:35Nej, vi kan ikke få alt med en elbil

Re: Ganske rigtigt Karsten

Der en god artikkel i berlingeren hvorfra følgende skal nævnes; "Mange mennesker mener ikke nødvendigvis, at kernekraft er særlig godt, men de er blevet overbevist om, at global opvarmning er meget værre." Ligesom man fra samme gode artikel kan citere: »Det hænger hverken sammen teknisk...

24. feb 2019 19:12Nabolande og forurening

Hvad skal vi protestere mod?

Du skriver "I det lys virker det absurd at lukke atomkraftværker, uanset begrundelsen, længe før de er slidt op, og længe før alternativerne er parat til at overtage opgaven." Det giver indtryk af, at du tror at udfasningen af Akraft i nabolandende er en del af et program, hvor der indfases øge...

23. feb 2019 12:21Nabolande og forurening

Re: Lomborg har lavet en lille

Nuclear bliver lukket i Tyskland og spørgsmålet er om Frankrig får fornyet sin reaktorflåde. Det lader politisk ukorrekt Tysk kul tilbage... Det er heldigvis ikke en naturlov, at kulandelen skal stige i takt med at nuclear-andelen falder den Tyske elproduktion Prøv at læse https://www.ise....

17. feb 2019 17:27Enhedslisten: Sådan får vi 1,2 mio. elbiler i 2030

Re: Lomborg har lavet en lille

Et gæt er vel, at vi alene i Danmark kommer til at fordoble elforbruget, med en en voldsom peak når den arbejdende del af befolkningen kommer hjem ca kl 17:00. Igen et gæt 10GW peak? Det er så dit gæt. Men det ville være meget dyrt, hvis man lagde en stor ekstrabelastning ind lige netop hv...

17. feb 2019 17:05Enhedslisten: Sådan får vi 1,2 mio. elbiler i 2030

Re: Lomborg har lavet en lille

Tak for linket Christian......Lomborg skærer tingene ud i pap....facts.....men det kan ikke overbevise troende....og slet ikke de levebrødspolitikere som enhedslisten består af ( de ved at de aldrig får regeringsansvar,så for dem er der fri jagt på troende tåber. Måske tilhører de også selv mæn...

17. feb 2019 16:13Enhedslisten: Sådan får vi 1,2 mio. elbiler i 2030

Re: Lomborg har lavet en lille

Lomborg har lavet en lille video som EL burde se: https://youtu.be/17xh_VRrnMU Meget sød video, der sætter focus på en Life-Cycle Emissions. Hvis du vil vide mere, er det nok bedre at læse her https://ing.dk/artikel/plug-in-hybrider-di... Hvorfor når Lomborg så det et helt andet resulta...

17. feb 2019 11:18Enhedslisten: Sådan får vi 1,2 mio. elbiler i 2030

Re: Det er ladestandere overalt i byerne det drejer sig om.

Det med øgede afgifter på benzinbiler, tilskud til elbiler osv. batter ingenting, før end problemet med at lade sin bil op, når man bor i en lejlighed uden privat parkeringsplads, og må stille sin el-bil et tilfældigt sted på gaden, bliver løst med fx ladestandere ved alle parkeringspladser. ...

16. feb 2019 11:21Enhedslisten: Sådan får vi 1,2 mio. elbiler i 2030